رزمنده جبهه مقاومت:شهید سلیمانی ذکاوت عجیبی داشت/ عین الهی:باطرح شکایت متعدد از آمریکا مقابله به مثل کرده ایم
رزمنده جبهه مقاومت:شهید سلیمانی ذکاوت عجیبی داشت/ عین الهی:باطرح شکایت متعدد از آمریکا مقابله به مثل کرده ایم
نشست جلسه هیات اندیشه ورزان حقوق در اردبیل به ترور شهید سلیمانی از منظر حقوق بشر و شکایت در دادگاههای بین المللی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، سرهنگ پاسدار “هوشنگ عبدی” که بازنشسته سپاه است با این حال در سالهای هجوم یاغیانه و جنایت داعش در سوریه حضور پیدا کرد و به عنوان رزمنده جبهه مقاومت و مدافع حرم نیز از نواحی متعدد جسمی جانباز شد.

در سالروز شهادت “شهید سلمیانی” هیئت اندیشه ورزان حقوق دانان اردبیل به این مناسبت از وی به عنوان سخنران این مراسم دعوت به عمل آورده بود.

این جانباز مدافع حرم در سخنانی افزود: تمام همت دشمنان و جبهه استکبار سناریوی ایجاد جنگ و درگیری در کشورهای مسلمان و آسیایی بوده  و از وقوع هر نوع ناآراتمی و جنگ داخلی بهره می برد.دشمن برای مهار بیش از ۳۰۰ میلیون شیعه و به جان هم انداختن مسلمانان برنامه هایی دارد.

وی تصریح کرد: با وجود نابودی داعش به دست سردار سلمانی و رزمندگان؛ این گروه به اذیت و ازار خواهد پرداخت، این فرقه حتی سنی هایی که با آنها هم مرام و مسلک نیستند نیز تکفیر می کنند این در حالی است که در اردوگاه حاج قاسم از هر آیین و مسلکی دیده می شد که با عنایت به هوش و ذکاوت بالای وی و محبوبیتش در قلوب آنها را بخوبی مدیریت می کرد و به شدت از حاجی حرف شنوی داشتند.

عبدی با بیان اینکه این باقی مانده شجره خبیثه داعش اکنون در ادلب که مرز با ترکیه بوده مستقرند.آمریکایی ها به خاطر ترکیه اکراد را تجهیز کردند و با حمایت آنان نفت مناطق را بسرقت می برند.

رزمنده جبهه مقاومت اهل اردبیل در پاسخ به سوال وکلا می گوید: شهید سلیمانی در عملیاتهای مهم به اردوگاه حضرت زینب.س. می آمدند و حدود ۴ بار به  این اردوگاه تردد داشتند. (گفتنی است اردوگاه جبهه مقاومت حضرت زینب.س. مستقر در سوریه بدست سردار حاج رحیم نوعی اقدام اهل اردبیل فرماندهی می شد که تصاویر آن در زیر است.)

عبدی با اشاره به اینکه همانطوری که گفته شد خداوند استعداد و تیزی ذهنی عجیبی به حاج قاسم عطا کرده بود گفت: در یک عملیات که در اردوگاه حضرت زینب .س. حضور داشتند و صحبت می کردند و از آن طرف بیسیم لحظه ای بسیار کوتاه صدای جوانی را شنیدند که برای عملیات تز می داد حاج قاسم یک باره پرسید این شخص و جوان کی هست ؟در جواب گفتند از جوانان ایرانی هست که با ویزای افغانستان وارد جبهه مقاومت شده است و ما نمی دانتسم و قصد داریم باز گردانیم.در ادامه سردار گفت دیگر لازم نیست! بگذارید بماند زیرا مشخصا وی فرد باهوش و حماسی هست!

این فرد کسی نبود جز شهید “مصطفی صدرزاده” که در تاسوعا به شهادت رسید و در وصیت خود نوشته بود “بی بی زینب گذشت دوران تنهایی و اسارت و غارت!.

عبدی مهمترین و بارزترین خصوصیات شهید سلیمانی را خضوع و تقرب او به خدا توصیف و تصریح کرد: حاج قاسم هر لحظه خود را در منظر خدا می دید.

در این جلسه “دکتر عشق پور” و “مهدی اسماعیلی” مدرس و حقوقدان با اشاره به شهادت سلیمانی آن را جنایت بر علیه بشریت مطرح و از دیدگاه آزادی و حقوق بشر بررسی کردند.

اسماعیلی گفت: سختی مبارزه با و نابودی داعش در این بود که این گروه یاغی و تروریستی که به هیچ قید و بندی جز خود نوشته خود پایبند نبود و آن نیز جز ذبح و جنایت و کشتار چیزی نبود، با پرچم اسلام و نام مقدسات و در لوای عنوانی قرآنی مثل جهاد و پیکار با دشمنان خدا و یا مبارزه با تروریسم با حمایت علنی آمریکا به میدان آمده بود که طبیعتا با این شگرد و حمایت رسانه ای استکبار جنایت خود را توجیه و خیلی ها را در دنیا دچار اشتباه و اختلال در دیدگاه دینی کرده بود.

در ادامه سرهنگ  پاسدار “صالح عین الهی” حقوقدان و معاونت قضائی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با بیان اینکه سازمان ملل با نفوذ آمریکا در سال ۱۹۹۶ ایران را در لیست تروریسیت شورای امنیت قرار داد گفت: به دنبال این موضوع اتباع آمریکایی در هر کشوری می توانند بر علیه ایران اقامه دعوی کنند و متاسفانه بیشترین دعوی و شکایت هم علیه ایرانیان و دولت ایران بعد از این موضوع است؛ بطوری که ۹۳۷ مورد شکایت و دعوی بر علیه ایران مطرح شده است و تا سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۳۰میلیارد دلار! محکومیت بر علیه ایران صادر شده است که عموما در دادگاه آمریکا صادر و به خزانه اجازه داده از محل پولهای بلوکه شده و مسدود شده تحریمها از آن برداشت و وصول شود!.

معاون قضائی سپاه استان اردبیل در ادامه بطور مصداقی به پرونده جاسوسی “جیسیون رضائیان” اشاره و گفت: “دوست دختر دختر این جاسوس که ویزای تبعه آمریکا را دارد تحت عنوان دستگیری و اذیت وی از ایران شکایت و در دادگاه آمریکا محکوم کرد” و یا “در پرونده ای دیگر یک آمریکایی وقتی خواهرز اده خود را می بیند که او ناراحت است، علت را می پرسد، که او می گوید نامزد من در ایران در خلیج فارس در پست نگهبانی سربازی خسته و اذیت شده است! که دراین پرونده ۸۰۰ هزار دلار خسارت صادر شد!.

متاسفانه شورای امنیت و لیست به اصطلاح کشورهای تروریست، دست آویزی شده برای دولت آمریکا که مدام تحت عناوین سخیف و واهی از منابع بدهی آن کشورها و ایران با صدور رای دادگاه؛ خسارت برداشت می کند.در این بین تاجران اقتصادی نیز از صدمات این موضوع در امان نبوده اند.

وی گفت: هر چند با تاخیر خسارت آفرین، اما ایران نیز با تصویب قانون اقدام مقابله به مثل در موارد متعدد از آمریکا پرونده گشود که؛ کشته های شیمیایی دوران جنگ و بازماندگان آن، پرونده سیاه کودتای ۲۸ مرداد سال۳۲ توسط آمریکا و هواپیماربایی و هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری در آسمان خلیج فارس و کشته شدن مسافران و یا در تحریم دارویی بیماران پروانه ای و نیز اخیرا بازماندگان شهدای مدافع حرم از دولت آمریکا به خاطر حمایت علنی از داعش و تروریستها و نیز در ترور سردار حاج قاسم سلیمانی که ترامپ صراحتا تایید و گردن گرفته است به دادگاه بین المللی شکایت کرده و جدی پیگیری می کنند.

 

وی گفت: از اردبیل هم خانواده های شهدای حرم با تشکیل پرونده ای و شکایت از دولت آمریکا آن را به تهران و شعبه ویژه رسیدگی ارجاع داده و در جریان رسیدگی قرار دارد.

 

وی گفت: این شکایت عمومی از ایران به اطلاع ترامپ رسیده و حتی ۹ بار ابلاغیه از طریق پست بدست وی رسیده است و بصورت کاملا قانونی در حال رسیدگی و پیگیری است که خسارتهای مادی، معنوی و روحی در آن مطرح است.

” به روح با عظمت و مطهر سیدالهشدای جبهه مقاومت سپهبد حاج قاسم سلیمانی درود می فرستیم”.

 

انتهای خبر/