رایزنی برای معرفی ۴ منطقه استان اردبیل به عنوان منطقه آزاد تجاری
رایزنی برای معرفی ۴ منطقه استان اردبیل به عنوان منطقه آزاد تجاری
- رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: با توجه به دادار بودن شرایط مناسب در ۴ نقطه استان، درصدد هستیم هر ۴ نقطه استان اردبیل به عنوان محدوده منطقه آزاد معرفی و مقدمات کار را در این زمینه فراهم کنیم.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، سیدغنی نظری‌خانقاه اظهار داشت: با توجه به ظرفیت استان اردبیل در بخش‌های مختلف و لزوم توسعه صنعت و صادرات غیرنفتی لازم و ضروری است تا در راستای تصویب ۴ نقطه استان اردبیل به عنوان منطقه آزاد اقدام شود که به همین منظور هماهنگی‌های لازم با مجمع تشخیص مصلحت نظام در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: فراهم‌سازی مقدمات کار برای تایید این چهار نقطه در استان اردبیل از اهم مواردی است که انتظار داریم براساس مصوبه مجلس و تایید دولت در استان اردبیل به عنوان یک اتفاق بسیار خوشایند رقم بخورد و بتوانیم برای رسیدن به اهداف مورد نظر در این زمینه به صورت شایسته و بایسته عمل کنیم.

نظری‌خانقاه تصریح کرد: استفاده از این ظرفیت‌ها بعد از ابلاغ و معرفی مدیریتی این مجموعه فعالیت‌ها در استان به صورت رسمی آغاز خواهد شد که نقطه عطفی برای تحقق اهداف مورد نظر خواهد بود و برای ما مهم‌ترین هدف بهره‌مندی از مزایای منطقه آزاد برای تشکیل فضای اشتغال و تولید است تا زمینه بهره‌وری بیشتر از این مناطق رقم بخورد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: دپوی کالاهای خارجی در مناطق آزاد داده نخواهد شد و برای ما اولویت اساسی استفاده از موقعیت مرزی، گمرک، فرودگاه و کشت و صنعت است تا بتوانیم استفاده از این ظرفیت را برای توسعه صادرات غیرنفتی به‌کار گیریم و زمینه توسعه اشتغال و اقتصاد را رقم بزنیم.

وی بیان کرد: فراهم‌سازی شرایط لازم برای توسعه منطقه آزاد از جمله بارانداز ریلی در شمال استان نیز شرایط لازم برای توسعه زیرساخت‌های منطقه آزاد را فراهم می‌کند که امیدواریم با تلاش‌های به عمل آمده به تمامی اهداف خود در این راستا جامه عمل بپوشانیم و مشکلات و موانع موجود را برطرف‌سازی کنیم.

انتهای خبر/