راه روستاهای خلخال و نیر مسدود است
راه روستاهای خلخال و نیر مسدود است
به دنبال بارش سنگین برف در استان اردبیل، بخش عظیمی از راه‌های روستایی همچنان مسدود است و راهداران در تلاش هستند تا راه 100 روستای گرفتار در برف و کولاک را بازگشایی کنند.

به گزارش آذرسلام به نقل از سایت اطلاع رسانی راهداری اردبیل، معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل پنجم دی ماه در بازدید از راه‌های نیر اظهار کرد: به دلیل شرایط کولاکی در این منطقه امکان بازگشایی راه ده‌ها روستا در این شهرستان امکان‌پذیر نشد و فردا راهداران تلاش جدی‌تری را در این حوزه انجام خواهند داد.

علی صبحی تصریح کرد: از ۵۳۶ روستای مسدود شده بر اثر بارش سنگین برف، تاکنون راه ۴۳۶ روستا بازگشایی شده و تا ظهر فردا بازگشایی راه ۱۰۰ روستا نیز به انجام خواهد رسید.

وی گفت: همچنان در خلخال، کوثر و نیر با کولاک شدید در راه‌های ارتباطی روبه‌رو هستیم که انتظار می‌رود هموطنان در گذر از این مسیرها شرایط جوی را در نظر بگیرند و تجهیزات زمستانی را با خود به همراه داشته باشند.

اما با خروج سامانه بارشی هوای سرد و یخبندان در مناطق مختلف استان حاکم شده به طوری که در شبانه‌روز گذشته نیر و فرودگاه اردبیل دمای منفی ۱۶ درجه را تجربه کردند و اهالی شهرهای مختلف استان امشب نیز دمای زیر صفر را بار دیگر تجربه خواهند کرد.

بر اساس اعلام هواشناسی استان اردبیل با خروج سامانه بارشی تا اواخر هفته هیچ بارش جدیدی رخ نخواهد داد ولی همچنان هوای سرد در نوبت عصر و شب در مناطق مختلف استان حاکم خواهد بود.

شرکت گاز استان اردبیل نیز با اشاره به افزایش مصرف گاز در هوای سرد زمستانی از هموطنان خواست تا دمای رفاه را مد نظر قرار داده و با کاهش یک درجه‌ای به تعدیل ۶ تا ۱۰ درجه‌ای مصرف گاز کمک کنند.

در اطلاعیه شرکت گاز استان اردبیل آمده است: هموطنان با پیوستن به پویش کاهش و تعدیل یک درجه‌ای مصرف گاز به کمک سایر هموطنان بشتابند تا افت فشار گاز رخ نداده و شرایط مناسب در مصرف بهینه مورد توجه قرار گیرد.

شرکت گاز همچنین از هموطنان خواست با توجه به حادثه تلخ روزهای گذشته در گازگرفتگی یک زوج در اسلام‌آباد پارس‌آباد به مسیر دودکش‌ها در پشت‌بام و ارتفاع یک متری و شکل اچ مانند آن توجه کرده و از خروج گاز منواکسید کربن به دودکش اطلاع و اطمینان کامل کسب کنند.

انتهای خبر/