راه اندازی سامانه صدور گواهی عدم سوء پیشینه کیفری در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی
راه اندازی سامانه صدور گواهی عدم سوء پیشینه کیفری در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی
در گرامیداشت هفته قوه قضائیه سامانه صدور گواهی عدم سوءپیشینه کیفری در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با حضور رئیس کل دادگستری استان راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، ناصرعتباتی رئیس کل دادگستری استان با حضور در یکی از دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی اردبیل گفت: یکی از اولویتهای اصلی دستگاه قضایی استفاده از فن آوری ها و بستر الکترونیک برای خدمت رسانی است که مسلماً سرعت، صحت و رضایتمندی مردم را در پی خواهد داشت.

وی افزود: در این راستا اقدامات بسیار خوبی در دستگاه قضایی استان صورت گرفته است، بطوری که بالغ بر ۹۰ درصد اوراق قضایی اعم از آرای قضایی، اخطاریه ها، احضاریه ها و…. از طریق الکترونیکی ابلاغ می شود که این امر موجب شده اطاله دادرسی، اطاله تحقیقات و اطاله رسیدگی که در گذشته وجود داشت برطرف شود.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی سامانه گواهی صدور عدم سوپیشینه کیفری از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اظهار داشت: روند اخذ گواهی عدم سوپیشینه کیفری در گذشته منوط به مراجعه مردم به دفاتر پیشخوان دولت و ثبت اثرانگشت و مراجعه به  اداره تشخیص هویت و دادسرا برای صدور گواهی بود که با راه اندازی این سامانه تمامی مراحل حذف شده  و این خدمت در سریعترین زمان ممکن و با حداقل ترین هزینه به شهروندان ارائه می شود.

رئیس کل دادگستری استان در خصوص اعتبار و ارزش  این گواهی نیز گفت : این گواهی ها ارزش و اعتبار گواهی های سابق را دارند و تمامی ادارت و سازمانها مکلف به پذیرش این گواهی هستند.

ابلاغ دادرسی الکترونیک، راه اندازی سامانه ارتباط صوتی با مدیریت قضایی استان از دیگر برنامه های دستگاه قضایی استان در روز عدالت الکترونیک و فن آوری های نوین است که به بهره برداری می رسد.

انتهای خبر/