راهکار حل احتکار و اصلاح قیمت مسکن وجود دارد
راهکار حل احتکار و اصلاح قیمت مسکن وجود دارد
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید با حمایت از ساخت انبوه مسکن و اخذ مالیات از خانه‌های خالی و معاملات مکرر زمین و مسکن، قیمت‌ها را در بازار مسکن متعادل کند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، علی نیکزاد با اشاره به برگزاری نشستی در مجلس با موضوع مسکن اظهار کرد: نهادهای دولتی از جمله بانک مرکزی، وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن باید از ساخت انبوه مسکن حمایت‌های لازم را به‌عمل آورند.

وی افزود: همچنین با اخذ مالیات از خانه‌های خالی، مالیات بر معاملات مکرر زمین و مسکن و مالیات بر درآمد و عایدات از ملک، باید از احتکار مسکن جلوگیری نموده و قیمت‌ها را متعادل کرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین بیان کرد: در این راستا قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، قانونی مترقی است که توجه به آن لازم است و علاوه بر این طرحی کارشناسی با ۲ فوریت در مجلس برای حل معضل مسکن ارائه خواهد شد.

نیکزاد تصریح کرد: همچنین در نشستی که درباره مسکن در مجلس با حضور مسؤولان دولتی از وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، بانک مرکزی، بانک مسکن و همچنین انبوه‌سازان، بخش خصوصی و تعدادی از نمایندگان برگزار شد، مقرر گردید تا هر یک از دستگاه‌های مسؤول گزارشی را از برنامه‌های خود در زمینه ساماندهی بازار مسکن ارائه نمایند.

انتهای خبر/

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس