رئیس هیات تیراندازی با کمان استان اردبیل: دو استان اردبیل و آذربایجان شرقی پتانسیل خوبی برای توسعه این ورزش دارد
رئیس هیات تیراندازی با کمان استان اردبیل: دو استان اردبیل و آذربایجان شرقی پتانسیل خوبی برای توسعه این ورزش دارد
تفاهمنامه همکاری هیات ورزش تیراندازی با کمان استان اردبیل و آذبایجان شرقی امضاء شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام به  نقل از روابط عمومی هیات تیراندازی با کمان استان اردبیل، سجاد انوشیروانی مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل در جلسه تبادل تفاهمنامه روسای هیات های تیراندازی با کمان؛ استان های اردبیل و آذربایجانشرقی ضمن ابراز خرسندی افزود: جای خالی این تفاهمنامه ها در کلیه رشته های ورزشی در بین هیات های ورزشی استانهای شمالغرب کشور احساس می شود و جهت اتحاد ورزش شمالغرب کشور و برای ایجاد انگیزه و تقویت پتانسیل های ورزشی منطقه قدم های بزرگی را می توانیم برداریم.

انوشیروانی ورزش تیراندازی با کمان را مورد سفارش پیامبر اعظم (ص) دانست و گفت: با نزدیکی استانهای شمالغرب و با داشتن ظرفیت های زیرساختی کامل می توانیم مسابقات منطقه ای متعدد و متنوع برگزار کنیم و انگیزه لازم را در فضای ورزشی استانهای همجوار بوجود بیاوریم.
وی از پیشنهاد خود برای تشریک مساعی بین مدیران کل ورزش و جوانان استانهای شمالغرب کشور خبر داد و اظهار داشت: می توانیم در برخی از رشته های ورزشی برنامه ریزی های لازم را داشته باشیم و توسعه آنها را رقم بزنیم.

*جای خالی نبود همکاری و اتحاد رشته های ورزشی شمالغرب کشور احساس می شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به اینکه نگاه متوازن در ورزش جزو اولویت های کاری مدیران کل است، ادامه داد: ورزش تیراندازی با کمان به زیر ساخت خاصی نیاز ندارد و می تواند با کمی حمایت و تلاش در سطح کشور برای استان افتخارآفرینی کند.
سجاد انوشیروانی خواستار هم افزایی بین استانهای شمالغرب کشور شد و اتحاد بین این استانها را عامل موفقیت ورزشی برای آنها دانست.
این مقام مسئول ورزش استان اردبیل افزود: استعداد خوبی در ورزش استانهای شمالغرب کشور وجود دارد و استان اردبیل به فراخور این استعدادها دارای ۵ مدال المپیکی است و جزو ۴ استان برتر کشور می باشد.
انوشیروانی خرد جمعی را در ورزش عامل اصلی موفقیت دانست و گفت: افکار جمعی موفق تر از فکر فردی است.

 

رئیس هیات تیراندازی با کمان آذربایجان شرقی: استفاده از پتانسیل دو استان در توسعه ورزش تیراندازی با کمان

کاظم قبادی، رییس هیات تیراندازی با کمان استان آذربایجان شرقی در این جلسه با بیان اینکه خوشبختانه تیراندازی با کمان شمالغرب کشور وضعیت مطلوبی را در سطح کشور دارد، گفت: ورزش تیراندازی با کمان استان اردبیل نیز با پیگیری های ریاست فعلی هیات و حمایت های مدیرکل ورزش و جوانان استان در سال های آتی نتایج بهتری را کسب خواهد کرد.
وی هدف از انعقاد تفاهمنامه با هیات تیراندازی با کمان استان اردبیل را هم افزایی و تبادل افکار دانست و افزود: امیدواریم با استفاده از پتانسیل های هر دو استان شاهد توسعه تیراندازی با کمان در در این دو استان باشیم و بتوانیم جایگاه شمالغرب کشور را در رشته ورزشی تیراندازی با کمان کشور ارتقاء دهیم.
قبادی افزود: میلاد وزیری، صادق اشرفی و شیوا شجاع مهر سه ملی پوش استان آذربایجان شرقی و در پاراتیرکمان فرزانه عسگری قهرمان جهان در اردوی تیم ملی حضور دارند.
کاظم قبادی با اشاره به اینکه ۹ نفر از کمانداران سنتی آذربایجان شرقی در اردوی تیم کمان سنتی کشور حضور دارند، اظهار داشت: لیلا سخایی فر از تبریز بعنوان مربی در اردوی تیم ملی ریکرو و کاظم قبادی مربی بدنسازی تیم کمان سنتی در حال فعالیت می باشند.
رییس هیات تیراندازی با کمان آذربایجان شرقی تصریح کرد: رشته های ریکرو، کامپوند و کمان سنتی از رشته های اصلی این ورزش هستند و در کنار رشته های فرعی تیراندازی با کمان ورزشکاران و علاقمندان در حال فعالیت می باشند.
کاظم قبادی ضمن اشاره به اینکه آذربایجانشرقی در رشته های ریکرو و سنتی رنکینگ اول کشوری را داراست: گفت: در لیگ برتر کمانداران ما عضو تیم های دیگر هستند و امسال هم با باشگاه مقاومت عاشورای تبریز در لیگ حاضر هستیم.
قبادی ادامه داد: تفاهمنامه ای را با استان قزوین و کیش منعقد کرده ایم و توانسته ایم در چارجوب آن از ظرفیت های کمان کامپوند هیات قزوین استفاده بکنیم و رشته کامپوند را در آذربایجانشرقی توسعه دهیم و در رشته ریکرو نیز خدماتی را به آنها ارائه داده ایم.

 

*رئیس هیات تیراندازی با کمان آستان اردبیل: آذربایجان شرقی جایگاه خوبی در این رشته ورزشی دارد

بهنام کمالی رییس هیات تیراندازی با کمان استان اردبیل در این جلسه با اذعان بر اینکه استان آذربایجانشرقی در رشته ورزشی تیراندازی با کمان دارای جایگاه ویژه ای در کشور است گفت: هدف از امضای تفاهمنامه همکاری بین هیات های دو استان استفاده بهینه و حداکثری از ظرفیت های فنی و آموزشی و سایر زمینه های فعالیت است.
وی ادامه داد: این تفاهمنامه در ۵ نسخه در حضور سجاد انوشیروانی مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل به امضای روسای هیات ها رسید.

انتهای خبر/