دیدار ۷۰ ملاقات مردمی با رئیس کل دادگستری اردبیل/خلاسی مخترع محکوم به اعدام بهمت کارگروه بخشایش
دیدار ۷۰ ملاقات مردمی با رئیس کل دادگستری اردبیل/خلاسی مخترع محکوم به اعدام بهمت کارگروه بخشایش
در دیدار مردمی رئیس کل دادگستری بیش از 70 نفر مشکلات خود را مطرح و راهکار قانونی اتخاذ شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام به نقل از روابط عمومی دادگستری اردبیل، ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری استان با حضور دادستان مرکز استان، رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب اردبیل و معاونین قضایی رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

در این دیدار به درخواست ها و مشکلات حقوقی بیش از ۷۰ نفر از مراجعین رسیدگی شده و دستورات قضایی لازم صادر شد.

ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری استان به همراه مسئولان قضایی استان با رعایت پروتکل های بهداشتی، روزهای سه شنبه هرهفته در محل ساختمان مرکزی دادگستری استان اردبیل برگزار می گردد.

در حاشیه این ملاقات به مشکلات دو نفر از مددجویان زندان اردبیل از سوی رئیس کل دادگستری استان که به دلیل رعایت موازین بهداشتی  از طریق ارتباط زنده ویدئویی با زندان ایجاد شده بود، رسیدگی شده و دستورات قضایی لازم صادر شد.

 

**مخترع جوان اردبیلی به همت کارگروه بخشایش زندگی دوباره یافت

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان گفت: قاتل که جوانی مبتکر و مخترع است در زمان ارتکاب جرم ۲۷ ساله و فاقد هرگونه سابقه کیفری بوده و به دلیل قتل به صورت آنی و هیجانی ناشی از عصانیت و خشم لحظه ای از تاریخ ۸/۱۰/۱۳۹۳ در زندان به سرمی برد و منتظر اجرای حکم قصاص نفس به اذن اولیای دم بود که به همت و دخالت تلاشگران عرصه صلح و سازش در کارگروه جهادی بخشایش و مقامات قضایی دادگستری و با تلاش شعبه دوم اجرای احکام و با گذشت اولیای دم به زندگی برگشت.

عتباتی اظهار امیدواری کرد با فعالیت و تلاش های جهادی این کار گروه و پشتیبانی و همراهی ریش سفیدان و بزرگان استان شاهد افزایش گذشت و رضایت در پرونده های قتل که به صورت آنی و هیجانی که توسط جوانان و افراد فاقد سابقه کیفری رخ داده است باشیم.

شایان ذکر است که به ابتکار دادگستری کل استان و با استفاده از ظرفیت ریش سفیدان و معتمدین کار گروه جهادی بخشایش در سال جاری در استان تشکیل شده و ضمن تلاش برای ترویج و تبیین فرهنگ صلح و سازش نسبت به حل و فصل موضوعات مهم با رویکرد مصالحه اقدام می کند.

 

***برگزاری ششمین جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان در سال ۹۹
ششمین جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان با طرح سه پرونده مهم، یکی در حوزه تولید محصولات مهم و استراتژیک کشاورزی و دو پرونده در حوزه گردشگری با حضور رئیس کل دادگستری استان، دادستان مرکز استان، رئیس کل دادگاههای عمومی و انقلاب اردبیل، اعضای کمیته حمایت قضایی استان و مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی متولی در محل ساختمان مرکزی دادگستری استان برگزار شد.

 

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان در این خصوص گفت: عمده ترین مشکلات این واحدها در بحث واگذاری اراضی، صدور مجوز و نیز صدور سند مالکیت و ایجاد راه‌ برای این پروژه ها بود که با همدلی، همفکری و تعامل مدیران و اعضای کمیته حمایت قضایی استان مصوبات خوبی برای حل مشکلات این واحدها اتخاذ شد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری در خصوص اهتمام به روند تولید و نامگذاری امسال از سوی ایشان به نام سال جهش تولید و همچنین بنا به سیاست‌های کلان قوه قضاییه در خصوص حمایت از سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال گفت: یکی از برنامه‌های اصلی و مهم دستگاه قضایی استان حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری و رونق تولید و اشتغال است. لذا دستگاه قضایی استان همواره بر این است تا با حداکثر توان و در راستای حمایت از سرمایه گذاری و رونق اشتغال و تولید در استان گام بردارد.

وی افزود: مسلماً رونق اشتغال و تولید موجب کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی از جمله بیکاری و فقر شده و اثرات بسیار خوبی در تنظیم مراودات اجتماعی خواهد داشت.

 

رئیس کل دادگستری و رئیس کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان در پایان با اشاره به عملکرد این کمیته در سال ۱۳۹۹ اظهار داشت: از ابتدای سال جاری به مشکلات ۱۴ واحد سرمایه گذاری و تولیدی در حوزه های مختلف صنعتی، گردشگری، خودرویی و کشاورزی در کمیته حمایت قضایی استان رسیدگی شده و دستورات و تصمیات بسیار مطلوبی برای رفع مشکلات این واحدها اتخاذ گردیده است.

 

انتهای خبر/