دیدار مردم با رؤسای قضائی مراکز متعدد اردیبل محقق شد/دیدار متولیان قضائی و انتظامی استان اردبیل
دیدار مردم با رؤسای قضائی مراکز متعدد اردیبل محقق شد/دیدار متولیان قضائی و انتظامی استان اردبیل
به دستور ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان اردبیل؛ بمنظور دسترسی به دیگر مقامات قضایی استان اردبیل جهت پاسخگویی مردمی تمهیدات لازم انجام و اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام به نقل از روابط عمومی دادگستری استان اردبیل دیدار مردمی با مقامات و مسئولین پاسخگوی قضائی استان اردبیل شکل جدیدی به خود گرفت. رئیس دادگستری استان اردبیل مسئولین و روسای دیگر رده های قضائی را جهت پاسخگویی و دیدار با مردم ملزم کردند.

 

*برنامه ریزی برای دسترسی بیشتر شهروندان به مقامات قضایی استان جهت پاسخگویی به مراجعات مردمی

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان در این خصوص اظهار داشت: در راستای تسهیل دسترسی شهروندان و هم استانی ها به مقامات قضایی، علاوه بر ملاقات های مردمی رئیس کل و مدیران قضایی استان در روزهای سه شنبه هر هفته، مقرر گردید دادستان مرکز استان، رئیس شورای حل اختلاف استان و رئیس محاکم عمومی و انقلاب مر کز استان در روزهای دوشنبه هر هفته پاسخگوی مراجعین از سطح استان در مجموعه های خود باشند.

رئیس کل دادگستری استان یاد آور شد: ملاقات های مردمی روزانه رئیس کل دادگستری استان و مقامات قضایی فوق الذکر در خصوص موارد فوق العاده و فوریت دار کما فی السابق در محل استقرار آنان انجام می گیرد.

 

*رئیس کل دادگستری استان بمناسبت هفته نیروی انتظامی گفت: امنیت بسترساز پیشرفت و توسعه در تمامی حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است

با حضور رئیس کل دادگستری استان، دادستان مرکز استان،معاونین قضایی رئیس کل و جمعی از قضات دادگستری استان در مرکز فرماندهی انتظامی استان به مناسبت هفته نیروی انتظامی در جلسه فرماندهان انتظامی استان اردبیل؛ با تبریک هفته نیروی انتظامی از تلاش‌های مجاهدانه و شبانه روزی نیروی انتظامی در تامین امنیت و آرامش مردم قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری استان اظهار داشت: نیروی انتظامی وظایف و رسالت‌های بسیار گسترده‌ای در سطح جامعه عهده دار است و از آنجا که بسیاری از امورات مجموعه قضایی و انتظامی در بحث تامین امنیت، آرامش و اجرای عدالت در جامعه در ارتباط تنگاتنگ با هم هستند، لذا شرایط حاکم در استان از حیث ثبات امنیت و آرامش پایدار ناشی از همکاری، هماهنگی، تعامل، هم افزایی و انسجام این دو مجموعه قضایی و انتظامی است که امید است استمرار و تداوم این هماهنگی‌ها به ارتقای بیش از پیش خدمت رسانی به مردم منجر گردد.

وی در ادامه با اشاره به نقش امنیت در توسعه اقتصاد، اشتغال و بطور کلی در ارتقای رفاه عمومی جامعه گفت: مسلماً اگر امنیت یا احساس امنیت در جامعه وجود نداشته باشد پیشرفت تمام امور با مشکل اساسی مواجه خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان همچنین با قدردانی از همکاری و هماهنگی‌های مردم در انجام رسالت های دستگاه قضایی و نیروی انتظامی به ویژه در تامین امنیت و آرامش خاطر نشان کرد: مسلما ثمره این همکار های مردمی در کنار انسجام مجموعه های قضایی و انتظامی موجب شده که استان اردبیل از امن‌ترین استان‌های کشور محسوب شود.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه با اشاره به ظرفیت های قانونی در مبارزه با تخلفات و جرایم یاد آور شد: در بسیاری از موارد از جمله در امر صیانت و حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی، مقابله با سرقت، حفظ حریم راه‌ها و بستر رودخانه ها می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های قانونی دستگاه اجرایی و انجام وظایف ذاتی آنان از وقوع بسیاری از تخلفات پیشگیری کرد.

عتباتی در پایان مبارزه قاطعانه با مواد مخدر و مشروبات الکلی، مقابله با سرقت، برخورد با مفاسد و جرایم خشن را از مهمترین اولویت‌های دستگاه قضایی و نیروی انتظامی بر شمرد و از روسا و دادستان های حوزه قضایی و نیز از مجموعه انتظامی خواست در برخورد با اینگونه جرایم با متخلفین و مجرمین طبق قانون به شدت برخورد کنند.

در پایان این دیدار از برنامه ریزی های موفق و فرهنگ سازی رانندگی توسط راهور استان اردبیل از سرهنگ  سید حجت فتاحی تجلیل به عمل آمد.

انتهای خبر/