دولت بجای اسناد خزانه دولت بصورت “نقدی” اقدام کرده است
دولت بجای اسناد خزانه دولت بصورت “نقدی” اقدام کرده است
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: برای اجرای پروژه‌های عمرانی برخلاف دولت گذشته، مسئولان و برنامه‌ریزان دولت سیزدهم سعی کردند تا کمتر به سراغ اسناد خزانه رفته و بیشتر تخصیص‌ها و پرداخت‌ها به صورت نقد بوده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، صدیف بدری نماینده مردم اردبیل نیر نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: دولت اهداف و برنامه‌هایی را در پیش گرفته تا با توجه به شرایط کشور و منابع درآمدی بتواند در حوزه های مختلف عملکرد و کارنامه قابل قبولی را از خود نشان دهد.

وی یکی از توفیقات دولت سیزدهم را تخصیص اعتبارات برای پروژه‌های عمرانی به صورت نقد عنوان کرد و افزود: برخلاف دولت گذشته، مسئولان و برنامه‌ریزان دولت سیزدهم سعی کردند تا کمتر به سراغ اسناد خزانه رفته و بیشتر تخصیص‌ها و پرداخت‌ها به صورت نقد بوده که در کوتاه‌ترین زمان این منابع برای طرح ها و پروژه های مهم و زیربنایی پرداخت شده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: با ادامه این روند امیدواریم تا آخر دولت سیزدهم در سطح ملی و استان اردبیل پروژه های زیربنایی اساسی نظیر راه آهن اردبیل ـ میانه به سرانجام رسیده وشاهد ارزش افزوده بیشتری به نفع استان باشیم.

بدری به ارائه برنامه هفتم توسعه به مجلس شورای اسلامی خبر داد و بیان کرد: با تشکیل کمیسیون تلفیق برنامه هفتم از ماه جاری بررسی بندهای مختلف لایحه آغاز خواهد شد تا در فرصت دو تا سه ماهه بتوان این لایحه را مصوب و برای اجرا به دولت ابلاغ کرد.

وی تصریح کرد: امیدواریم در نیمه دوم سال آینده شاهد اجرا شدن برنامه هفتم توسعه باشیم تا بودجه سال آینده نیز براساس برنامه هفتم تهیه، تدوین و به مجلس ارائه شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تا شهریورماه لایحه برنامه هفتم به صحن علنی مجلس آمده و تصویب نهایی آن را شاهد خواهیم بود.

بدری اظهار کرد: با جمع‌بندی نظرات کارشناسان و متخصصان تلاش می‌کنیم تا برنامه هفتم توسعه یک برنامه عملیاتی و راهبری باشد و نقاط ضعف گذشته در آن تکرار نشود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه هفتم توسعه مسئله محور است و قطعا در پنج سال آینده نظام اقتصادی و حکمرانی کشور را متحول خواهد کرد.

انتهای خبر/