معرفی رییس جدید سازمان بازرسی/در املاک بدون مجوز معامله نکنید/طرح دعاوی دادگاه نیروی های مسلح الکترونیکی شد
معرفی رییس جدید سازمان بازرسی/در املاک بدون مجوز معامله نکنید/طرح دعاوی دادگاه نیروی های مسلح الکترونیکی شد
رییس جدید سازمان بازرسی استان اردبیل معرفی شد.

به گزارس آذرسلام، معاون رییس دادگستری اردبیل با اشاره به خوداری مراجعه مردم به املاک بدون مجوز،تاکید کرد: از صلاحیت مشاورین، حتما به پروانه کسب و برچسب روی شیشه دفاتر که در راستای طرح ساماندهی برای مشاورین دارای صلاحیت در اردبیل اعطا شده، دقت شود.

وی افزود: از طریق بارکد موجود در برچسب های روی شیشه دفاتر مشاورین املاک اردبیل و با تلفن همراه، می توان به راحتی اطلاعات لازم را درخصوص مشاور مربوطه کسب کرد.دریافت کد رهگیری از ضروریاتی است که مردم عزیز باید از مشاورین مطالبه کنند.تنظیم قرارداد پیش فروش در بنگاهها جرم و خلاف قانون است.

او گفت:در صورت حدوث هرگونه اختلاف، مردم می توانند قبل از طرح دعوی یا شکایت در دادگستری ها، ابتدا به کمیسیون مربوطه در اتحادیه مراجعه ودرصورت عدم حصول نتیجه، اقدام قضایی خود را پیگیر باشند.سامانه سجام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل نیز آماده دریافت گزارشات مردمی از عملکرد مشاورین املاک استان است.

 

*اطلاعیه سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اردبیل

روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اردبیل طی صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: در راستای توسعه خدمات الکترونیک قضایی و ایجاد دسترسی آسان و مطلوب برای مراجعین سازمان قضایی همچنین جلوگیری از مراجعه حضوری غیر ضروری اصحاب دعوا به دادسرا و دادگاه های نظامی؛ از تاریخ اعلام این اطلاعیه تمامی درخواست های قضایی اعم از شکوائیه، اعتراض به قرار، تجدیدنظرخواهی، واخواهی، تخفیف و آزادی مشروط و ارائه هرگونه لوایح دیگر، بصورت مکانیزه و از طریق دفاتر خدمات قضایی در سراسر استان قابل طرح بوده و عموم مردم می توانند در سطح استان دعاوی خود را از طریق دفاتر خدمات قضایی ثبت و ارسال کنند.

 

*تودیع و معارفه روسای سازمان بازرسی استان اردبیل

 

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور در این مراسم گفت: نظارت بر حسن جریان امور بعنوان بخشی از مهم ترین وظیفه سازمان موجب گردش روان، آسان، سریع و بهتر کارها شده به نحوی که روند فعالیت ها و خدمات در دستگاه ها و نهادها به بهترین شکل ممکن انجام می شود.

رحمانیان قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور در آیین تکریم و معارفه بازرسان جدید و سابق استان اردبیل از حضور آگاهانه و با بصیرت مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن قدر دانی کرد.
وی اظهار داشت: در تاریخ پس از انقلاب ریزش ها و رویش های بی شماری داشتیم و همه اینها موجب محکم تر شدن ریشه های انقلاب شده و انقلاب هر روز بیشتر مقتدر و پر صلابت شده است و امروز این درخت تنومند از هجمه بیشماری از جمله ؛ جنگ و تحریم و… سر بلند و افتخار آمیز و موفق بیرون آمده است و تمام توطئه های دشمنان با حمایت ها و بصیرت مردم با شکست مواجهه شده است.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور یاد آور شد؛ انقلاب اسلامی ، انقلاب بی نظیری است که تاکنون دشمنان نتوانستند در مسیر آن کوچکترین انحرافی بوجود آورند و این نظام در سایه رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و پشتیبانی ملت شریف ایران توانسته در عرصه های مختلف نظامی، اقتصادی و…، از کشورهای ‌پیشرو و قدرتمند در منطقه و جهان باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به وظایف و رسالت های سازمان بازرسی، نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات و نظارت بر حسن جریان امور را دو وظیفه سنگین سازمان بازرسی عنوان و تصریح کرد: هر چند نظارت بر اجرای صحیح قوانین و مقررات از وظایف ذاتی و اصلی سازمان است اما نظارت بر حسن جریان امور حتی از آن هم مهمتر بوده و شامل گردش روان، آسان، سریع و بهتر کارها بوده به نحوی که روند فعالیت ها و خدمات در دستگاه ها و نهادها به بهترین شکل ممکن انجام شود و مسلما تحقق این امر هدف نهایی هر دستگاه و سازمان است.
رحمانیان با بیان اینکه رفع تعارض و ایجاد شفافیت در امور کلید واژه موفقیت هر سازمان است خاطر نشان کرد: شفافیت حق مردم است و تکلیف حاکمیت است که آن را باید ایجاد کند لیکن یکی از راههای ایجاد شفافیت الکترونیکی کردن امور است که علاوه ایجاد شفافیت تسریع و تسهیل در رسیدگی و پیشبرد امورات مردم را به دنبال می آورد.
وی شایسته سالاری را مهمترین رکن در کارآمدسازی دستکاه ها و نهادها عنوان نمود و گفت: اعتقاد به اصل ولایت فقیه، داشتن روحیه جهادی، تعهد، صداقت، حس مسئولیت، خلاق، مبتکر ، فساد ستیز، قانونمند و…، را از مهمترین شاخصه های یک مدیر موفق عنوان کرد.
قائم مقام بازرس کل کشور حمایت های قضایی از سرمایه گذاری و دفاع از حقوق عامه و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال را از موضوعات بسیار مهم در دستگاه قضایی برشمرد که باید برای تحقق آن بیش از پیش فعالیت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان در ابتدای این مراسم با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر و تبریک ۲۲ بهمن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، از حضور باشکوه مردم ولایی و حسینی استان در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن قدردانی کرد.

وی در ادامه با ارایه گزارشی از وضعیت استان گفت ؛ استان اردبیل با ۱۸ حوزه قضایی مشغول ارایه خدمت قضایی به مردم است.
وی گفت: سازمان بازرسی به عنوان یک دستگاه نظارتی باید دو شاخصه اصلی داشته باشد اول اینکه سازمان بازرسی باید با مدیران تعامل و هم افزایی داشته باشد تا به مدیران چنین حسی نداشته باشند که سازمان بازرسی جلوی کار آنها را می گیرد.دومین بحث اقتدار سازمان بازرسی در رصد، نظارت و برخورد با متخلفان است ‌و مسلّماً قانومندی و انجام وظایف ذاتی از سوی دستگاه ها موجب پیشگیری از تخلفات و آسیب هاست.
رییس کل دادگستری استان، اجرای قانون را مهمترین مولفه موفقیت دستگاه ها عنوان نمود و افزود: دستگاهها و نهادهای دولتی نیز مکلف به اجرای صحیح، دقیق و شفاف قانون هستند که مسلماً موجب جلب رضایتمندی عمومی مردم می شود.
آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان با قدردانی از زحمات و خدمات ارزشمند مدیر کل سابق استان و آرزوی موفقیت برای بازرس جدید استان گفت ؛ سازمان بازرسی وظیفه سنگینی در سالم سازی دستگاه ها و نهادها برای ارایه خدمت به مردم بر عهده دارد و تبعاً حساس ترین نبض دستگاه ها در دستان دستگاه های نظارتی از جمله سازمان بازرسی است و نباید کوچکترین خطا و اشتباهی در فرآیند رسیدگی و نظارت وجود داشته باشد.
وی با بیان ضرورت تمیز دادن نفع شخصی و نفع عامه مردم اظهار داشت: جایی که نفع شخصی در میان باشد باید به جدی ترین نحو ممکن با منفعت طلبی و فرصت طلبی مقابله کرد و آنجایی که نفع عامه مردم در جریان باشد باید به دید مثبت درصدد رفع موانع و مشکلات بر آیند.
هم چنین در این مراسم سید حامد عاملی استاندار اردبیل نیز با قدردانی از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ، اظهار داشت: حضور گسترده و بی سابقه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه وظیفه ما را در رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم دو چندان می کند لذا باید با تمام توان برای امنیت، آرامش و رفاه مردم هر آنچه در توان داریم انجام بدهیم .
وی با بیان اینکه تمام تلاش دشمنان نظام بر این است تا نظام جمهوری اسلامی ایران را ناکارآمد جلوه دهند خاطر نشان کرد: بهترین راهکار مقابله با این ترفند دشمنان بر نامه ریزی دقیق و علمی بلند مدت و کوتاه مدت برای حل امورات مردم است و اگر در اجرای این برنامه ریزی ها موفق باشیم در شکست نقشه های دشمنان موفق خواهیم بود.
استاندار اردبیل با یاد آوری فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، توجه به کار آمدی و ناکارآمدی نظام را بسیار مهم دانسته و شناساندن مجرای کارآمدی نظام را یک ضرورت دانست و گفت: اجرای عدالت و تبعیت از قانون مهمترین مولفه کارآمد سازی نظام است .
وی با اشاره به نقش سازمان بازرسی کل کشور، توجه به اجرای عدالت ، توجه به کیفیت ، شناسایی نقاط ضعف مقررات و… را مهمترین رسالت سازمان بازرسی عنوان نمود که می تواند در ارایه خدمتگذاری مطلوب به مردم بسیار موثر واقع شود.
وی در ادامه بر لزوم هماهنگی روز افزون بین دستگاه های اجرایی به منظور استفاده بیش از پیش از ظرفیت ها و ارتقای شاخص های توسعه استان تاکید کرد.
استاندار اردبیل در پایان از حمایت های دستگاه قضایی استان از اقدامات قانونی دستگاه های اجرایی استان برای فراهم نمودن مسیر برای خدمتگذاری مطلوب به مردم قدردانی کرد.
در این مراسم کاظمی الموتی بازرس سابق استان گزارشی از اقدامات و عملکرد سازمان بازرسی استان ارایه کرد.
در پایان این مراسم علی رمضانپور بازرس جدید استان به تشریح برنامه های آتی خود پرداخت.

 

انتهای خبر/

  • نویسنده : سیدمهدی قدیرزاده