درب آرامستان‌های اردبیل به روی اهالی بسته شد
درب آرامستان‌های اردبیل به روی اهالی بسته شد
مدیرعامل آرامستان‌های اردبیل گفت: از امروز با تصمیم ستاد استانی کرونا، تجمعات گسترده در آرامستان‌ها برای تدفین و تشییع پیکر متوفیان ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، حجت‌الاسلام محمد سیدعسگری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از امروز با تصمیم ستاد استانی کرونا، تجمعات گسترده در آرامستان‌ها برای تدفین و تشییع پیکر متوفیان ممنوع است.

وی افزود: در ماه‌های اخیر با توجه به شیوع کرونا و حذف مراسم و مجالس ترحیم در مساجد، برخی افراد این آیین را در آرامستان‌ها برگزار می‌کردند.

 

فقط بستگان درجه یک متوفی اجازه حضور دارند

مدیرعامل آرامستان‌های اردبیل بیان داشت: تجمعات گسترده‌‌ هفته‌های اخیر در آرامستان‌های سطح شهر اردبیل، ستاد کرونا را بر آن داشت تا از تجمعات گسترده جلوگیری کرده و فقط بستگان درجه یک متوفیان در تدفین و تشییع پیکر درگذشتگان حضور پیدا کنند.

وی تصریح کرد: روزانه ۱۵ نفر در شهر اردبیل فوتی داریم که در این ایام، تدفین و تشییع آنها شرایط بسیار سختی را برای همکاران ما در آرامستان‌ها رقم زده که ضرورت دارد مردم و بستگان درجه دوم و سوم با حضور در آرامستان‌ها به شیوع بیماری کمک نکنند و در حقیقت به همکاران ما اجازه دهند تا کارهای سخت روزانه خود را به سرعت انجام دهند.

سیدعسگری تأکید کرد: کارکنان آرامستان‌ها با دقت و سرعت نسبت به تدفین، تکوین و اقامه نماز میت به صورت شرعی و بهداشتی اقدام می‌کنند که در این شرایط، جهادی بزرگ محسوب می‌شود.

وی گفت: اهالی می‌توانند از طریق تلفنی و فضای مجازی با نزدیکان درگذشتگان ابراز همدردی کنند و رعایت موارد بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی سبب خواهد شد تا آتش کرونا بیش از این شعله‌ور نشود.

انتهای خبر/

  • منبع خبر : تسنیم