رئیس دادگستری استان اردبیل:مصوبات ستاد کرونا قانون و بی توجهی بانکها جرم است
رئیس دادگستری استان اردبیل:مصوبات ستاد کرونا قانون و بی توجهی بانکها جرم است
دادستان و رئیس دادگستری استان اردبیل در این هفته جلسات مهم و پرونده های مهمی را در دستور کار قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، طی این هفته اقدامات موثری از سوی دستگاه قضائی استان اردبیل برداشته شده است که از جمله آن تمرکز و اهتمام رئیس دادگستری استان در باره تخلفات بانکی نسبت به بی توجهی مصوبات ستاد مبارزه با کرونا در جریام و بخشودگی تسهیلات و نیز بازدید و قول حتمی دادستان مرکز استان اردبیل نسبت به اقدام برای برخورد با دلالان حلقه های لاستیک تولید شده و فروش آن خارج از قیمت مصوب در بازار آزاد است.

 

*رئیس کل دادگستری استان ؛ حمایت واقعی و عملگرایانه دستگاه قضایی از سرمایه گذاری و رونق اشتغال و تولید در استان

هفدهمین جلسه کمیته اجرایی حمایت قضائی از سرمایه گذاری، تولید و اشتغال استان در محل دادگستری کل استان اردبیل با طرح سه پرونده مهم خدماتی و تولیدی برگزار شد.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان در هفدهمین جلسه کمیته اجرایی حمایت قضائی از سرمایه گذاری، تولید و اشتغال استان با اشاره به رویکرد دستگاه قضایی مبنی بر حمایت عمل گرایانه از واحدهای تولیدی، اشتغال و سرمایه گذاری  گفت: در همین راستا در جلسه امروز کمیته حمایت قضائی از سرمایه گذاری، تولید و اشتغال به سه پرونده خدماتی و تولیدی رسیدگی شد.

 

وی افزود: یکی از پروژه هایی که دستگاه قضایی به جد پیگیر رفع مشکلات آن بوده، طرح تولید اکسیژن در استان هست که با توجه به نیاز حیاتی اکسیژن در مراکز درمانی به لحاظ شیوع ویروس در دستور کار جدی قرار گرفت که مقرر شد موانع و مشکلات آنان در حوزه تغییر کاربری، تامین آب و برق بررسی و اقدام لازم صادر شود.

پرونده دیگر طرح گردشگری و تفریحی آب درمانی آخارباخار مشگین شهر که پس از بحث و بررسی مصوبات لازم برای رفل مشکلات آن اتخاذ شد.

پرونده سوم مربوط به جایگاه سوخت گازوئیل و خدمات خودرویی بود که با حضور مسئولین و مدیران مربوطه مسائل و مشکلات آنان مطرح و مصوبات لازم برای حل مشکلات آن صادر شد.

 

رئیس کل دادگستری استان خاطر نشان کرد ؛ دستگاه قضایی استان همواره در کنار فعالان بخش اقتصادی و دستگاه های مربوطه برای رونق بخشیدن به تولید و اشتغال در استان تمام توان و ظرفیت خود را به کار می گیرد.

 

ناصرعتباتی رئیس کل دادگستری استان اردبی گفت: عزم جدی دستگاه قضایی برای بازگرداندن تسهیلات بانکی از دانه درشت ها و افرادی که تسهیلات بانکی را غیر از محل مصوب استفاده کردند جدی اعلام کرد.

 

در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان اعلام کرد: پیرو گزارشات برخی از بانک ها مبنی بر اینکه برخی از افراد وجوه و تسهیلات دریافتی برای تولید و اشتغال را در جای دیگری هزینه کرده‌اند گفت: در این راستا مقرر شد؛ بانک ها هرچه سریعتر گزارش‌های خود را به دستگاه قضایی اعلام کنند تا اقدامات لازم را برای بازپس گیری وجوه و برخوردهای لازم قانونی انجام گیرد.

 

رئیس کل دادگستری استان در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در حکم قانون بوده و بانکها مکلف هستند طبق این قانون به کسب و کارهای متاثر از شیوع ویروس کرونا امتیازاتی از قبیل تخفیف و بخشش جرایم ارائه دهند گفت: بدیهی است در صورت عدم اجرای این قانون، برخوردهای لازم قانونی انجام می‌گیرد.

 

توجه جدی به وضعیت شهرک های صنعتی در سطح استان و رفع مشکلات آنان، ایجاد زیرساخت‌ها، تامین امنیت، روشنایی و بهبود معابر و نیز اصلاح وضعیت فاضلاب شهرکهای صنعتی از دیگر مواردی بود که رئیس کل دادگستری استان در گفتگوی دولت و بخش خصوصی به برطرف نمودن آنها تأکید کرد.

عتباتی رئیس کل دادگستری استان در پایان به حمایت قضایی همه‌جانبه از اقدامات مدیران اجرایی و واحد های تولیدی اشاره کرد و افزود: در ۹ ماه گذشته کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان، ۱۷جلسه برگزار کرده که در طول این مدت به ۳۲ پرونده با ۷۸ مصوبه در راستای حل مشکلات واحدهای تولیدی، خدماتی و کشاورزی انجام داده است.

 

*ضابطین قضائی استان مکلف به تشکیل پرونده برای دلالان لاسایک کارخانه آرتاویل تایر شدند

در راستای حمایت قضایی از سرمایه گذاری، دادستان عمومی و انقلاب مر کز  استان در بازدید از کارخانه گلدستون (آرتاویل تایر اردبیل)از پیگیری ویژه  مشکلات کارخانه و بررسی قیمت محصولات  کارخانه و اختلاف چشمگیر آن با بازار آزاد خبر داد.

سید عبدالله طباطبایی  دادستان عمومی و انقلاب مر کز استان به همراه مسئولین دستگاه های متولی امر اقتصادی و نهادهای ناظر از کارخانه لاستیک گلدستون (آرتا ویل تایر) بازدید کرد.

 

در این بازدید که بیش از دو ساعت به طول انجامید، طباطبایی ضمن بازدید از خط تولید و انبار‌های این مجموعه، در نشست فوق العاده رفع موانع تولید در محل کارخانه، به بررسی راهکار‌های رفع مشکلات این واحد بزرگ تولیدی در استان پرداخت.

وی در این نشست با اشاره به تفاوت فاحش قیمت تمام شده لاستیک تولید شده در کارخانه لاستیک گلدستون با بازار آزاد، گفت: رصد‌های اطلاعاتی و میدانی انجام شده، بیانگر نقش دلالان و باند‌های دلالی در بازار سیاه لاستیک است که شناسایی و برخورد با این افراد و گروه‌های احتمالی در دستور کار ویژه قرار گرفته است.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان افزود: با دستور مستقیم مدعی العموم تمامی نهاد‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی مکلف به پیگیری و شناسایی عاملان گرانی در بازار لاستیک و تشکیل پرونده در این خصوص هستند.

طباطبایی با بیان اینکه همت مسئولان و مدیران مجموعه لاستیک گلدستون در حفظ ظرفیت تولید کارخانه به مانند گذشته با وجود تمامی مشکلات موجود قابل تقدیر است، گفت: جای تاسف است که به دلیل مشکل در شبکه نظارتی و واقعی نبودن سیستم قیمت گذاری، تعدادی از افراد سودجو در بازار دلالی، برخی از محصولات این کارخانه را با قیمت مصوب از کارخانه تحویل گرفته و با قیمت های چند برابر برابر قیمت مصوب، به دست مصرف کننده می‌رسانند.

 

وی اظهار داشت: در شرایط اقتصادی کنونی باید زمینه‌ای را فراهم گردد که ضمن حفظ حقوق مصرف کنندگان، عواید و سود حاصل از تولید به کارگران زحمتکش و مجموعه‌های تولیدی  نیز برگردد.

 

وی با اشاره به این مطلب که تولیدات این کارخانه متناسب با نیاز بازار در حال عرضه است، خاطرنشان کرد: قیمت فروش لاستیک‌های این مجموعه در واحد تولیدی با نرخ مصوب است. لذا همه دست اندرکاران دخیل در امر توزیع  و دستگاه های ناظر بایستی  همه تلاش های خود را بکار گیرند تا لاستیک با همان قیمت مصوب به دست مصرف کنندگان برسد.

طباطبایی با اشاره به اینکه مشکلات این واحد تولیدی در راستای تامین مواد اولیه و تامین ارز نیاز به پیگیری جدی دارد، گفت: لازم است که دولت نیز مشوق‌های حمایتی از واحد‌های تولیدی بزرگ استان  را در اولویت قرار دهد تا از بروز خسارت‌های مالی به این مجموعه‌ها در شرایط اقتصادی کنونی جلوگیری شود.

 

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل در پایان اعلام نمود: با قید فوریت و بطور ویژه پرونده این واحد تولیدی در دادستانی و ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تشکیل و با همکاری ارگان‌های متولی پیگیری‌های لازم جهت رفع موانع تولید آن صورت می‌گیرد.

انتهای خبر/