خطر شیوع کرونا نوع دلتا در اردبیل/کودکان هم در معرض خطرند
خطر شیوع کرونا نوع دلتا در اردبیل/کودکان هم در معرض خطرند
اکبر بهنام جو استاندار اردبیل گفت:خیز جدید کرونا در استان اردبیل شروع شده و افراد بستری در بیمارستان‌ها در طول یک هفته اخیر در حال افزایش است که این نشان از وضعیت بحرانی استان و زنگ خطر کرونایی اردبیل محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، جلسه قرارگاه مرکزی طرح شهید سلیمانی در اردبیل با حضور مسئولان استانی برگزار و در این جلسه به خیز جدید کرونا در استان اشاره شد؛ همچنین مسئولان از خطر کرونای دلتا تا ۱۰ روز آینده در استان خبر داده و کودکان را در معرض خطر عنوان کردند.

در این باره اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل در این مراسم اظهار داشت: خیز جدید کرونا در استان اردبیل شروع شده و افراد بستری در بیمارستان‌ها در طول یک هفته اخیر در حال افزایش است که این نشان از وضعیت بحرانی استان و زنگ خطر کرونایی اردبیل محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: انتظار ما از هم‌استانی‌ها رعایت همه‌جانبه پروتکل‌های بهداشتی و استفاده مداوم از ماسک است و انتظار می‌رود فرهنگ‌سازی‌های استفاده از ماسک در استان که به سطح پایینی رسیده نیز هر چه سریع‌تر مورد  توجه واقع شود تا بتوانیم این ویروس را هر چه سریع‌تر مهار کنیم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: برنامه‌‌ریزی شده تا با همکاری و مشارکت همدیگر بتوانیم این ویروس منحوس را ریشه‌کن کرده و از آغاز موج پنجم کرونا جلوگیری شود، چرا که هم‌اکنون یک خطر جدی استان را تهدید می‌کند و نیاز است در این زمینه هوشیاری کامل را داشته باشیم.

بهنامجو تصریح کرد: استان اردبیل در حال حاضر متأثر از کشور شده و گام‌های اساسی در این زمینه باید برداشته شود که یکی از این موارد قرنطینه‌سازی خانواده‌ها به صورت هوشمند باشد و همکاری‌های لازم مورد توجه واقع شود.

اردبیل در معرض ویروس دلتای هندی

در ادامه شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اردبیل نیز بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک همدیگر را به این مهم تشویق کنیم که رعایت کلیه موازین بهداشتی در این زمینه اولویت اساسی است و درصدد هستیم بتوانیم ویروس کرونا را تا حد امکان مهار کرده و مشکلات موجود در این راستا را برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: با شرایط فعلی کرونا در کشور موج پنجم ویروس دلتای هندی تا ۱۰ روز آینده اردبیل را در معرض خطر قرار خواهد داد که به همین منظور رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی بیشتر از گذشته مد نظر بوده و نیازمند توجه جدی به این مهم هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اردبیل اظهار کرد: اجرای طرح واکسیناسیون برای افراد بالای ۷۰ سال با جدیت ادامه دارد و کسانی که دز اول را دریافت کرده‌اند برای دریافت دز دوم نیز برنامه‌ریزی‌های لازم به عمل آمده است.

اجرای مستمر طرح شهید سلیمانی در اردبیل

سردار پاسدار جلیل بابازاده‌قانع، فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل نیز در ادامه اظهار کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی در استان اردبیل تا زمان ریشه‌کن سازی ویروس کرونا ادامه خواهد داشت و با تمام قوا در این زمینه ورود پیدا کرده و با استفاده از ظرفیت‌های موجود برای ثبات استان گام برمی‌داریم.

وی بیان کرد: گروه‌های جهادی، بسیجیان و سپاه از زمان آغاز این ویروس منحوس ارائه خدمات به مردم را اجرا و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نشده است.

انتهای خبر/