خانواده شهید حججی بعد از عید به اردبیل می آیند
خانواده شهید حججی بعد از عید به اردبیل می آیند
رضا خاکپور قهرمان ورزش لیفتینگ و اهداء کننده مدال طلای قهرمانی به پدر شهید حججی گفت: بعد از عید خانواده شهید حججی در مراسم شهر آراللو شرکت خواهند کرد.

ورزش پاور لیفتینگ به جهت راحت بودن نسبت به وزنه برداری طرفداران زیادی دارد هرچند در این ورزش نیز قدرت بدنی و چار ستون بدن و زانوها اهمیت بسزایی دارد ولی در مقایسه با وزنه برداری که بر بالای سر می برند به مراتب راحت هست.

در ورزش وزنه برداری کوچکترین اشتباه مخصوصا در وزنه های سنگین می تواند به قطع نخاع ورزشکار منجر شود.

در رشته پاور لیفتینگ رضا خاکپور چهره جدیدی هست که از استان اردبیل وارد عرصه شده و مدعی قهرمانی جهانی و رکورد در وزن و سن خود است.وی از قهرمانانی هست که رسم پهلوانی را به معنی واقعی به منحصه ظهور گذاشته و با حضور در مراسمی در استان یزد مدال طلای قهرمانی خود را به گردن پدر شهید مدافع حرم شهید حججی آویخت.

در زیر مصاحبه کوتاهی با وی صورت گرفته که از نظر کاربران پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام می گذرد.

 

  • * * *

خودتون را به کاربران آذرسلام بیشتر معرفی کنید.

رضا خاکپور هستم ۲۸ساله در رشته ورزشی وزنه برداری پاور لیفتینگ از شهر آراللوی اردبیل (منطقه فولادلو)  فعالیت دارم در چندین مسابقات استانی و کشوری شرکت کردم و رتبه های اول تا سوم راکسب کرده ام.

 

 

درباره شرکت و نتایج مسابقات بین المللی برای ما بفرمایید.

 

از آنجا ( قهرمانی مسابقات کشوری ) به کاپ آسیا و اروپا راه یافتم. در سال ۹۶ در دوران جنایتهای قصی القلب داعش در سوریه و عراق در مسابقات بین المللی ترکیه شرکت کردیم و مقام اول را کسب کردم و در انجا عکس شهید حججی را در سکوی قهرمانی برافراشتم که موجب اعتراض تماشاگران و ترکیه شد.

 

چرا اعتراض کردند؟

از تبعات حواشی و سیاسی مسابقات نگران بودند.ولی من نیت کرده بودم اگر مقام کسب کردم  مدال را به شهید حججی تقدیم کنم لذا پس از کسب رتبه قهرمانی و دریافت مدال طلا در سال ۹۷ طی مراسمی که در یکی از مساجد بزرگ یزد با حضور اکثر مسئولین نهادهای متعدد برگزار شد این مدال طلا را به گردن پدر شهید حججی انداختم و به او اهدا کردم که موجب شادی و استقبال بی نظیری از سوی مردم و مسئولین گردید.

معتقدم این ارامش و امنیتی که همه دارند و در زندگی روزمره و آرام قرار دارند در سایه ریخته شدن خون امثال شهیدحججی حاصل شده است.

 

پس از ترکیه قرار بود در روسیه و جمهوری چک مسابقات جهانی برگزار شود که در مسابقات لیفتینگ جمهوری چک آماده شرکت شدیم اما کرونا اجازه نداد و لغو شد.

در مسابقات روسیه هم با مشکل تامین هزینه مواجه شدیم که نزدیم به ۵۰ میلیون تومان پول نیاز بود اما با لطف دوستان و اطرافیان این نیز جور شد اما باز به خاطر کرونا لغو گردید.

همچنین بعد از عید در برج ۶ قرن جدید و سال ۱۴۰۰ مسابقات جهانی لیفتینگ در یکی از کشور های خارجی برگزار خواهد شد و خود را برای شرکت در این مسابقات آماده کرده ایم.

شنیده بودیم تصادف کردید و در استراحت پزشکی قرار دارید؟اکنون در چه وضعیت جسمی قرار دارید؟

در تصادفی که با موتور داشتم مچ دست راستم آسیب دیده بود و ۸ ماه استراحت کرده و تمرین نداشتم اما الان با رعایت اصول تمرین فعالیت را شروع کرده ام.

 

ایا از اداره ورزش کسی حضور عیادت شما آمد و جویای حال شما بود؟ :

نه متاسفانه کسی نیامد و جویای حال ما نیستند.

 

در باره برنامه آتی خودتون بگید؟

اکنون از سوی استانهای آذربایجان شرقی و یزد دعوت به همکاری شده ام اما یزد مصرتر هست که در این استان فعالیتم را ادامه دهم.

برخلاف میل باطنی و با تاسف باید بگویم که اگر دراستان اردبیل اهمیت ندهند حتما خواهم رفت.

 

منظورتون را از اهمیت ندادن واضحتر می توانید بگویید؟

بلی، منظورم حمایت مالی؛ هم شخصی و هم هزینه های شرکت در مسابقات کشوری و بین المللی هست، همچنین ما در منطقه خودمون امکانات آنچنانی نداریم، منظورم باشگاه مجهز برای تمرین خود و دیگر جوانان و علاقمندان است، با توجه به این که محل زندگی و فعالیت کشاورزی من در این منطقه بوده انتظار دارم مجوز ایجاد باشگاه را صادر کنند. شهر آراللو بخاطر فاصله ۲۵ دقیقه ای که با اردبیل دارد در فصول سرد سال امکان حضور در اردبیل برای تمرین نیست لذا اگر در منطقه خودمان باشگاهی داشته باشیم هم بیشتر و راحت می توان تمرین کرد و هم جوانان مستعدی زیادی که منطقه دارد می توان به این سمت سوق داد.

من بخاطر علاقمندی به این رشته ورزشی و اصراری که از سوی جوانان منطقه آرللو و فولادلو  می بینم تلاش دارم یک باشگاه در اراللو ایجاد کنم.

البته این را هم بگویم که ادارات و سازمانهای متولی اعطاء مجوز باشگاه تاکنون همراهی خوبی داشته اند مثل جهاد کشاورزی و اداره ورزش و جوانان؛ اکنون نیز در دست پیگیری و بررسی بوده و انشاءلله بزودی مجوز باشگاه را صادر خواهند کرد.

 

خب اگر مطلب مهمی جاماند که ما نپرسیدیم می تونید بفرمایید؟

اتفاقا یک برنامه  و مراسم مهمی در پیش رو داریم و آن دعوت والدین شهید حججی جهت حضور در اردبیل و شهر آراللو هست. قول قطعی از پدر شهید حججی گرفته شده و بعد از عید با آرام شدن فضای دید و بازدید ها با رعایت پروتکل بهداشتی به خاطر کرونا این مراسم برگزار خواهد شد.

از فرصت پیش امده استفاده می کنم و از همین جا از مسئولین شهرستان و استان و فرماندهان نظامی تقاضا دارم در این مراسم حتما شرکت کنند. بویژه از نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه محبوب اردبیل آیت الله سید حسن عاملی تقاضا داریم و پیشاپیش دعوت می کنیم در این مراسم شرکت کنند.

زمان و مکان مراسم حضور خانواده شهید حججی چه زمانی هست؟

قرار بود قبل از عید برگزار شود که پدر شهید حججی بخاطر رعایت حال مردم و کرونا به بعد از عید موکول کردند که زمان معین آن اطلاع رسانی خواهد شد.

 

از حضورتون در دفتر پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام قدردانی می کنیم و برای شما آرزوی موفقیت بویژه قهرمانی های بیشتر را داریم.

 

من هم از پایگاه خبری آذرسلام که در گذشته نیز خبر های مربوط به مسابقات من را منتشر کرده بود و اکنون نیز فراموش نکرده است تشکر و قدردانی می کنم.

مصاحبه از خبرنگار آذرسلام/

انتهای خبر/

  • نویسنده : سیدمهدی قدیرزاده