حمایت بسیج رسانه از راه اندازی سامانه «سوت زنی» خبرگزاری فارس/ از گزارشگران فساد تقدیر می کنیم
حمایت بسیج رسانه از راه اندازی سامانه «سوت زنی» خبرگزاری فارس/ از گزارشگران فساد تقدیر می کنیم
رئیس سازمان بسیج رسانه گفت: سوت زنی در مبارزه با فساد یک وظیفه همگانی در راستای ارتقا فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است و ما در بسیج رسانه از گزارشگران فساد تقدیر خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، «مسعود بصیری» گفت: خبرنگاران در کنار رسالت خبررسانی خود وظیفه اصلی دیگری دارند که همان تحلیل و بررسی درست اتفافات و حوادث و آگاهی دادن به جامعه در موضوعات است.

**مبارزه با فساد یک وظیفه همگانی است

وی ادامه داد: سوت زنی در مبارزه با فساد در واقع یک وظیفه همگانی در راستای ارتقا فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است که رسانه‌ها در این خصوص نقش جدی و مهمی را بر عهده دارند و خبرنگاران باید برنامه‌های تحقیقی و‌پژوهشی برای خود تدوین کنند و صرفا نقش نویسنده یا ناقل اخبار دستگاه‌ها را ایفا نکنند.

وی با بیان اینکه خبرنگار خوب کسی است که پرونده‌های جدی مبارزه با فساد را پیش ببرد و بنابر منابع اطلاعاتی و اخباری که به دستش می‌رسد در صدد رفع یک‌معضل اساسی در کشور برآید، عنوان داشت: سازمان بسیج رسانه حتما نهایت حمایت خود از گزارشگران فساد و خبرنگارانی که رسالت مهم سوت‌زنی یا همان نهی از منکر را برای خود الگو قرار دهند انجام خواهد داد و اجازه نمی‌دهد برخی از افراد یا رانت‌خواران یا مدیران ناتوان در پشت سمت‌ها و ثروت‌های خود پنهان شده و کشور را دچار چالش کنند.

**از تمام ظرفیت قانونی خود برای مبارزه با ظلم استفاده می کنیم

رئیس بسیج رسانه گفت: ما با تشکیل یک‌کمیته تخصصی اعم از چندپیش کسوت رسانه، حقوقدانان مبارز و با سابقه، مدیران باتجربه و منابع خبری که در اختیار داریم، بدون جنجال، هیاهو و برهم زدن آرامش روانی و فکری جامعه از خبرنگاران فعالی که پرونده‌های افراد مفسد یا ناتوان را پی‌گیری می‌کنند حمایت کرده و از تمام ظرفیت‌های قانونی خود برای مبارزه با ظلم و فساد استفاده خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: کاری که خبرگزاری فارس آغاز کرده منشا خیر خواهد بود و یک سنت قدیمی فراموش شده در عرصه خبر را در این کشور زنده خواهد کرد و بسیج رسانه نیز بنابر وظیفه ذاتی خود در جبهه‌سازی نیروهای انقلاب پشتیبان این حرکت خواهد بود و اجازه نخواهیم داد کسی در کار خبرنگاران صادق و دلسوز مانع‌تراشی کرده یا از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند.

**جمهوری اسلامی ظرفیت عظیمی برای اصلاح مشکلات خود دارد

بصیری ادامه داد: این کشور مملو از مدیران توانمند، پاک‌دست و مردم دوست است که عرصه فعالیت آنها باید از لوث اندک‌مفسدان و رانت‌خواران و  وابستگان آنها در دستگاه‌های مختلف پاک شود. جمهوری اسلامی ظرفیت عظیمی برای اصلاح مشکلات خود در حال حرکت دارد و قطعا اگر میدان جولان مدیران پاک‌دست و توانمند وسیع شود روزهای بهتر و باشکوه‌تری را خواهیم داشت و این کار شدنی نیست مگر با تقویت رسانه‌ها و خبرنگاران حرفه‌ای و دلسوز که چشم بینا و گوش شنوای جامعه هستند.

وی در پایان گفت: ان شاالله به زودی نتایج این حرکت خوب در کشور مشاهده شده و خواهیم دید که می‌توان بدون حزب‌زدگی، باندبازی، جنجال رسانه‌ای و از طریق قانون و کار حرفه‌ای و دقیق مشکلات را یکی یکی کنار زد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس