حضور مردم در۹ دی رفراندوم ملی بود
حضور مردم در۹ دی رفراندوم ملی بود
آیت الله سیدحسن عاملی امام جمعه اردبیل در خطبه نماز جمعه حماسه9دی را رفراندوم واقعی و خودجوش ملت در تأیید مجدد نظام،انقلاب و رهبری دانست.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، آیت الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه استان وامام جمعه اردبیل امروز در خطبه نماز جمعه گفت: ۹ دی نشان داد که ملت ما هم دشمن شناس هستند و هم وقت شناس زیرا در کشورهای دیگر در حادثه مشابه نیروهای امنیتی بحران را جمع می‌کنند ولی در کشور ما خود مردم  یعنی صاحب اصلی کشور این کار را انجام دادند.

عاملی تصریح کرد: فرق انقلاب ما با انقلاب‌های دیگر در این است که انقلاب ما یک هنر بزرگ دارد و آن هنر عبور از بحران‌های بزرگ و سنگین است. بحران‌هایی که هر حکومت و انقلابی را به زانو در می‌آورد. روز ۹ دی را باید یک رفراندوم عظیم ملی در دفاع از قانون و نظام و رهبری دانست.

آیت‌الله عاملی در پایان گفت: ما همیشه باید یاد بگیریم که در زندگی ما قانون فصل‌الخطاب باشد در تمام انتخابات باید قانون فصل‌الخطاب باشد اگر ذره‌ای از قانون فاصله بگیریم هر انتخاباتی تبدیل به فاجعه می شود دموکراسی و قانون ملازم هم هستند.

وی بیان کرد: دموکراسی و قانون مداری از هم جدا نمی‌شوند اگر از هم جدا شوند ما از دیکتاتوری سر در خواهیم آورد اگر ما می‌خواهیم خدای نکرده در برابر امر قانونی بایستیم باید با روش قانونی آن را پیگیری کنیم. اگر به ۹ دی احترام داریم باید به قانون احترام داشته باشیم و آن را مقدس بدانیم قناعت به قانون در پیگیری مطالبات باید به عنوان یک فضیلت بزرگ و مدنیت فاخر حساب شود.

انتهای خبر/

  • نویسنده : سیدمهدی قدیرزاده
  • منبع خبر : تولیدی