حساسیت‌های زیست محیطی جدی گرفته شود
حساسیت‌های زیست محیطی جدی گرفته شود
رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: حساسیت‌های زیست محیطی در جامعه باید نهادینه شود و در این صورت است که از وقوع بسیاری از مسائل و مشکلات که منجر به تخلف زیست محیطی می‌گردد،پیشگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، ناصر عتباتی روز دوشنبه در نشست هم‌اندیشی مدیرکل و شورای معاونین اداره کل محیط زیست استان اردبیل اظهارداشت: باید مواد قانونی صیانت از محیط زیست و ضمانت اجرایی آن به اطلاع و آگاهی مردم برسد و اگر مردم از تبعات اقدامات خود آگاه باشد از انجام بسیاری از اقدامات خود که منجر به تخریب و یا صدمه به محیط زیست می‌شود، خودداری می‌کنند.

او با اشاره به اینکه بخشی از پرسنل محیط زیست ضابطین خاص قضایی هستند، گفت: دستگاه قضایی از اقدامات قانونی این ضابطین در صیانت از محیط زیست قاطعانه حمایت می‌کند و در کنار دستگاه‌های متولی با هرگونه اقدامی که منجر به تخلف و جرم در این حوزه شود به شدت و طبق قانون برخورد می‌کند.

وی بیان‌کرد: بحث محیط زیست از مباحث بسیار مهمی است که زندگی اجتماعی و حیات طبیعی و حتی بر روی مسائل سیاسی و امنیتی تاثیرگذار است، بنابراین همه وظیفه داریم به این موضوع توجه جدی و اساسی داشته باشیم.

رییس کل دادگستری استان اردبیل همچنین با اشاره به جایگاه ویژه استان اردبیل به لحاظ تنوع زیست محیطی گفت: وجود تنوع گیاهی و جانوری در مناطق مختلف استان اردبیل به نوع خود بی نظیر و منحصر به فرد است.

عتباتی اظهارداشت: همه مردم و مسوولان وظیفه دارند از این نعمت‌های خدادادی به دقت و با نگاه مسوولانه و با احساس مسوولیت مراقبت و با تمام توان برای صیانت از آن تلاش کنند.

وی افزود: کشور ما به لحاظ دارا بودن فرهنگ غنی برگرفته از اعتقادات دینی و معنوی در حفاظت و صیانت از محیط زیست و گونه‌های گیاهی و جانوری از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و متولیان و مجریان در دستگاه‌ها و نهادهای مختلف باید با استفاده از ظرفیت‌های آموزشی بویژه در مدارس و در بین دانش‌آموزان و همچنین با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و صدا و سیما برای ترویج و گسترش این فرهنگ بیش از پیش همت گمارند.
رییس کل دادگستری استان اردبیل بر لزوم مدیریت و نظارت بر پسماندهای شهری بویژه در شهرک‌های صنعتی ۲ و همچنین دفع صحیح زباله‌های شهری برای جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی تاکید کرد.

انتهای خبر/