حرکت بر مدار قانون و اخلاق
حرکت بر مدار قانون و اخلاق
رئیس کل دادگستری استان در نشست مشترک مدیران عالی قضایی استان با رده های فرماندهی نیروی انتظامی استان اردبیل گفت:حرکت بر مدار قانون و اخلاق دو اصل مهم و مورد تأکید در انجام رسالت نیروی انتظامی است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان در نشست مشترک مدیران عالی قضایی استان با فرماندهی انتظامی استان و مسوولان نظامی و انتظامی، ضمن قدردانی از مجموعه انتظامی استان به خصوص پلیس های تخصصی، تامین امنیت پایدار را مرهون تلاشهای شبانه روزی و جهاد گونه آنان دانست و گفت:  بی شک کسب عنوان استان امن در سایه تلاشها و اقدامات هماهنگ مجموعه قضایی و نهادهای نظامی و انتظامی محقق شده است و امید است استمرار و تداوم این تعاملات و همکاری ها  بیش از پیش در کسب رضایتمندی عمومی مردم موثر بوده باشد.

ناصر عتباتی در این دیدار ضمن تشریح وضعیت استان گفت: خوشبختانه در حوزه جرایم جدی و مهم، استان اردبیل از امنیت خوبی برخوردار است و وقوع جرائم خشن مهم در استان بسیار کم و یا ناچیز است.

رئیس کل دادگستری استان ضمن تشریح مولفه های امنیت، تولید و حفظ امنیت را حاصل تدبیر و تلاش مجموعه قضایی و نیرو های نظامی و انتظامی دانست و گفت: مسلماً  مجموعه انتظامی استان یکی از مجموعه های بسیار مهم در تولید امنیت پایدار و استاندارد در استان است.

وی با اشاره به اینکه تأمین امنیت یک امر فرا قوه ای و یک کار علمی و تخصصی است افزود: محقق شدن امنیت پایدار در گرو همکاری، تعامل، هم افزایی همه آحاد مردم و تمامی مجموعه های استانی و نیز در سایه کالبد شکافی علمی علل بروز جرائم و آسیب های اجتماعی به منظور یافتن راهکارهای مقابله با آنان محقق می شود.

رئیس کل دادگستری استان بر لزوم نظارت های دقیق و مستمر درون سازمانی تأکید کرد و افزود: اگر نظارت های درون سازمانی به نحو مطلوب و با دقت زیاد صورت گیرد مسلما از بروز  بسیاری از تخلفات و جرائم پیشگیری بعمل می آید.

عتباتی صلابت نیروی انتظامی را حرکت بر مدار قانون و اخلاق دانست و گفت : همه ی توفیقات مهم در سایه این اصل میسر و مقدور گشته است و پلیس و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مفتخر است فعالیت خود را در چهارچوب ضوابط قانونی با تاثر از روابط اخلاقی به نحو احسن و با حفظ و رعایت کرامت های انسانی انجام  میدهد.

رئیس کل دادگستری استان در پایان پیش بینی را مقدم بر پیشگیری دانست و گفت: هرچند پیش بینی مسائل و مشکلات احتمالی قبل از حادث شدن آن با همفکری، اتحاد و تعامل زمینه بروز بسیاری از جرائم و تخلفات را می گیرد بنابراین اقدام به موقع و سریع در انجام مأموریت های انتظامی بعنوان یک اصل مهم و غیر قابل انکار در انجام احسن ماموریت های پلیس همواره مد نظر بوده است.

انتهای خبر/