تنگ نظری ها با سامانه “اطلس” رخت بر بست/استاندار ریاست نظارت بر صدور محوزها
تنگ نظری ها با سامانه “اطلس” رخت بر بست/استاندار ریاست نظارت بر صدور محوزها

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، یعثوب نژادمحمد عصر پنجشنبه در نشست با خبرنگاران در اردبیل که در این اداره کل برگزار شد اظهار داشت: درگاه ملی مجوزها در اردبیل راه اندازی شده که موجب تسهیل صدور مجوز سرمایه گذاری ها می شود و بالغ بر ۲۸ هزار درخواست صدور مجوز سرمایه‌گذاری در استان […]

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، یعثوب نژادمحمد عصر پنجشنبه در نشست با خبرنگاران در اردبیل که در این اداره کل برگزار شد اظهار داشت: درگاه ملی مجوزها در اردبیل راه اندازی شده که موجب تسهیل صدور مجوز سرمایه گذاری ها می شود و بالغ بر ۲۸ هزار درخواست صدور مجوز سرمایه‌گذاری در استان اردبیل تاکنون ثبت شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: این سامانه تحت مدیریت هیئت مقررات‌زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار فعالیت می‌کند و این سامانه تنها مرجع رسمی اعلام وضعیت درخواست‌های سرمایه‌گذاری در استان است.

وی از بهبود فضای کسب و کار و سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت: مرکز ارائه خدمات سرمایه‌گذاری در ساختمان اداره کل اقتصاد و دارایی ایجاد شده که به ریاست استاندار، دبیری اداره کل اقتصاد و دارایی و عضویت ۲۵ دستگاه اجرایی استان در حال فعالیت است.

او در ادامه در عملکرد این سامانه گفت: علاوه بر ۵ مجوز صادر شده ۳ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی نیز با رقم ۵۵ میلیارد دلار در حال رایزنی و اخذ مجوز بوده که در صورت صدور مجوزها؛ در کشت و صنعت پارس، شهرک صنعتی شماره ۲ و انرژی‌های خورشیدی بیله‌سوار گامی اساسی در راستای افزایش سرمایه‌گذاری خارجی را شاهد خواهیم بود.

او افزود: یکی از علت عدم توسعه استان مقررات مخل سرمایه گذاری بود که تاکنون ۶۰ مورد قوانین دست و پاگیر و مانع سرمایه‌گذاری با کمک نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و همکاری اصناف، اتاق بازرگانی و اتاق تعاون شناسایی و در وزارتخانه‌ها و شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی جمع آوری، بررسی و چاره اندیشی شده است طوری که بصورت هفتگی بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.

وی اردبیل را جز استان‌های پیشرو در اجرای اطلس سرمایه‌گذاری برشمرد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی اردبیل تشریح کرد: ۱۴ دستگاه دولتی و اجرایی به صورت آنلاین با ۵۰ لایه اطلاعاتی و جزئیاتی به این اطلس متصل شده‌ است تا واحدهای سرمایه‌گذاری برنامه‌های خود را معرفی کند.

 امضای طلایی و حساب های پشت پرده بی‌اعتبار شد!

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل با بیان اینکه با راه‌اندازی درگاه ملی مجوزهای کسب و کار امضاهای طلایی بی‌اعتبار شده تصریح کرد: با صدور اینترنتی مجوزهابسیاری از آسیب ها و موانع انسانی و غیر انسانی عملا کنار فته و صدور مجوز قانون مند و البته تسهیل تر شده است.

وی با ارائه اماری از این سامانه گفت: از ۲۸ هزار درخواست صدور مجوز سرمایه‌گذاری در درگاه ملی مجوزها، ۱۵ هزار و ۹۱۷ مورد مجوز سرمایه‌گذاری صادر و یک‌هزار و ۵۹۴ مورد از متقاضیان انصراف داده‌اند همچنین تعداد ۱۶۰ مورد شکایت از سوی متقاضیان سرمایه گذاری ثبت شده در دست بررسی است.

انتهای خبر/

  • منبع خبر : تولیدی