تقویت شبکه برق رسانی اردبیل
تقویت شبکه برق رسانی اردبیل
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: از زمان شروع طرح بهسازی و بکارگیری کابل خودنگهدار رو پوش‌دار به جای سیم‌های مسی لخت برق در شبکه‌های هوایی و داخلی شهرهای این استان ، هزار و ۵۰۰ کیلومتر از شبکه‌های فشار ضعیف این استان بهسازی و جایگزین شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، حسین قدیمی روز یکشنبه در آیین معارفه مدیر جدید شرکت توزیع برق خلخال افزود: پیش‌بینی این شرکت برای جایگزینی کابل‌های خودنگهدار به جای سیم‌های مسی و لخت برق در سیستم و شبکه هوایی برق‌رسانی شهرهای استان ۲ هزار کیلومتر بود که با افزایش سرسام‌آور قیمت این کابل در بازار و نبود اعتبار لازم برای خرید و تهیه کابل، برنامه پیش‌بینی شده محقق نشد.

وی از اجرای ۱۷۰ کیلومتر پروژه جایگزینی کابل‌های خودنگهدار در شبکه‌های داخلی شهرهای استان در سال جاری خبر داد و گفت: بخشی از این کار در خلخال انجام و در نظر داریم با اجرای ۲۰ کیلومتر کابل خودنگهدار برق در شبکه برق‌رسانی این شهر ضمن افزایش سطح پایداری شبکه میزان آسیب در شبکه و همچنین افت ولتاژ ناشی از اتصال سیم‌های مسی لخت با شاخه‌های درختان کنار خیابان‌ها را به حداقل کاهش دهیم.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل با بیان اینکه امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد تبدیل تمامی شبکه‌های هوایی برق اردبیل به کابل خودنگهدار در جهت افزایش میزان پایداری برق در شبکه‌های برق‌رسانی باشیم، اظهارداشت: در صورت تامین اعتبار ۱۷۰ کیلومتر برنامه‌ریزی شده امسال برای جایگزینی کابل خود نگهدار در شبکه‌های هوایی شهرهای استان به میزان اعتبار تامین شده افزایش خواهد یافت.

او افزود: این طرح که با هدف جلوگیری از قطعی برق ناشی از شکسته شدن درختان و یا پاره شدن سیم‌های برق در استان اردبیل اجرا می‌شود، در حال حاضر وضعیت مطلوبی دارد و به طور حتم در سال جاری و آینده برای ادامه اجرای طرح تلاش خواهد شد.

وی بیان‌کرد: اجرای طرح کابل‌های خودنگهدار راهکاری مناسب برای مقابله با بحران بارش برف سنگین، طوفان‌های ناشی از وزش باد با سرعت زیاد و سایر عوامل طبیعی که سبب قطعی برق در این استان شده و خسارت‌ها و تلفات زیادی را ایجاد می‌کنند، است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: تاکنون یک‌هزار و ۵۰۰ کیلومتر کابل خود نگهدار در اردبیل اجرا شده و هم‌اکنون نیز در سایر شهرستان‌ها در مرحله اجراست که امیدواریم بتوانیم شاهد تکمیل هر چه سریع‌تر این طرح باشیم و مشکلی از این بابت برای مردم استان اردبیل به وجود نیاید.

قدیمی افزود: این طرح در شهرستان سرعین به طور کامل اجرا شده و در بارش‌های سنگین برف زمستان سال گذشته به دلیل تکمیل این طرح حتی یک مورد نیز قطعی برق در این شهرستان نداشتیم و پیش‌بینی می‌شود در صورت اجرای ۲ هزار کیلومتر کابل خودنگهدار در استان مشکلی از جانب قطعی برق ناشی از عوامل طبیعی و محیطی بوجود نیاید.

وی تشریح‌کرد: انتظار می‌رود با همکاری همه‌جانبه مسوولان و دستگاه‌های اجرایی مربوطه و با در اختیار داشتن اعتبارات مورد نیاز روند اجرای این طرح را در مدت زمان سریع‌تری به اتمام برسانیم و در آینده‌ای نزدیک شاهد تبدیل تمامی شبکه‌های هوایی برق اردبیل به کابل خودنگهدار باشیم.

در این مراسم با تقدیر از تلاش فرشاد سیدی مدیر قبلی شرکت توزیع نیروی برق خلخال ، رسول زارع به عنوان سرپرست جدید این شرکت معرفی شد.

انتهای خبر/

  • منبع خبر : ایرنا