تعیین تکلیف پادگان ارتش و باغ شریعت در دستور کار قرار دارد
تعیین تکلیف پادگان ارتش و باغ شریعت در دستور کار قرار دارد
علیرضا پوستی گفت: از ابتدای فعالیت شورای پنجم تعیین تکلیف پادگان ارتش و باغ شریعت در دستور کار قرار گرفته تا با طراحی بهترین کاربری در این دو نقطه مهم شهر بتوانیم در خدمت شهروندان باشیم.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، رئیس شورای شهر اردبیل گفت: شورای پنجم شورا نجیب و کم‌حاشیه‌ای است که همه اعضای آن سعی دارند به دور از سلایق حزبی، سیاسی و جناحی کار را با صداقت به پیش ببرند.

علیرضا پوستی همزمان با روز شورا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نهم اردیبهشت روز شوراها را گرامی می‌داریم و بر این باوریم با تاکید خداوند متعال در قرآن کریم و آموزه‌های دینی مکتب اسلام اصل مشورت و شور بسیار مهم و ضروری است و قطعا در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران و در تحقق حاکمیت مردم و ارتقای توان تصمیم‌گیری محلی و مدیریت شهری باید از ظرفیت شوراها استفاده کرد.
وی خاطرنشان کرد: هرچند در چهار دهه اخیر قانون شوراها به صورت کامل اجرایی نشده و هنوز ظرفیت عظیمی در این قانون در بخش مدیریت جامع شهری وجود دارد، گفت: انتظار می‌رود مجلس نسبت به تصویب قانون جامع خدمات شهری و مدیریت یکپارچه اقدام عملی انجام داده تا در بسیاری از حوزه‌ها مسئولیت و کارها با محوریت شهرداری‌ها و شوراها انجام شود.
رئیس شورای شهر اردبیل افزود: با گذشت پنج دوره از عمر شوراها در کشورمان همچنان ضعف‌ها و نقص‌هایی را در روند فعالیت شوراها شاهد هستیم ولی شرایط موجود ممکن است ضعف‌ها و نقص‌های متعددی داشته باشد ولی عملکرد شورا قابل دفاع و قابل قبول بوده است.
پوستی محوریت فعالیت در شوراها و شهرداری‌ها را با خرد جمعی و تصمیم گروهی یادآور شد و بیان کرد: کار شورا محدود به شهرداری شده در حالی که باید بر عملکرد سایر دستگاه‌های اجرایی و عمرانی نظارت داشته باشد که در این زمینه طرح جامع مدیریت شهری تاکنون به تصویب نرسیده و شکل اجرایی به خود نگرفته است.
وی بیان کرد: ۲۱ دستگاه در شهر و در حوزه‌های مختلف ارائه خدمات می‌کنند که از جمله آن می‌توان شرکت‌های آب، برق، گاز، بهداشت و … را نام برد که اگر مدیریت یکپارچه به تصویب برسد، شوراها می‌توانند بر نحوه فعالیت آنها و عملکردشان با هماهنگی شهرداری‌ها نظارت کنند.
رئیس شورای شهر اردبیل افزود: اگر این اتفاق بیفتد از دوباره‌کاری و ایجاد برخی نارضایتی‌ها در بین شهروندان جلوگیری خواهد شد و یک تلاش دسته‌جمعی را در پیشبرد اهداف توسعه‌ای و عمران شهری شاهد خواهیم بود.

نباید در شورا تیمی و جناحی عمل کرد

پوستی ادامه داد: در پارلمان محلی تصمیم‌گیری‌ها بر محور خرد جمعی و احترام به خیر و مصلحت عموم شهروندان انجام می‌شود و به هیچ وجه تصمیم‌گیری‌ها تیمی، سیاسی و جناحی نیست.
وی از سیاسی‌کاری و جناح‌بازی به عنوان آفت شوراها یاد کرد و گفت: تمام اعضای شورای شهر در عرصه تصمیم‌گیری در یک سطح قرار دارند و نظر جمع مهم است و به هیچ وجه کار انفرادی و تیمی در شورا معنایی ندارد.
رئیس شورای شهر اردبیل خاطرنشان کرد: اگر رئیس و هیئت رئیسه‌ای نیز در شورا وجود دارد برای هماهنگی بیشتر است وگرنه تک تک اعضای شورای شهر از رایی مستقل برخوردارند و در شورای پنجم اردبیل نیز افراد کاربلد و متخصصی را شاهد هستیم که تنها به منفعت و مصلحت شهر تصمیم‌گیری می‌کنند…
پوستی از شورای پنجم به عنوان شورای نجیب و به دور از حاشیه یاد کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا با همدلی کارها را به پیش ببریم و اختلاف سلیقه را یک روند عادی است، در تصمیم‌گیری‌ها کنار گذشته و به سمت انحراف حرکت نکنیم.
وی با اشاره به اقدامات مهم شورای پنجم در سه سال فعالیت خود تصریح کرد: تفکیک زباله از مبدا را به رغم سختی کار شروع کردیم تا با همکاری شهرداری و بخش خصوصی و مشارکت همه شهروندان تفکیک زباله از مبدا به صورت تر و خشک انجام شده و در این زمینه سرمایه‌گذار نیز
طرح تبدیل زباله را به کربن ارائه کرده است.
رئیس شورای شهر اردبیل از جذب سرمایه‌گذار و ارتقای فعالیت‌های مشارکتی به عنوان دومین کار ارزشمند شورای پنجم یاد کرد و گفت: در این زمینه اقدامات موثری در مناطق مختلف شهر به ویزه شورابیل انجام شده تا براساس طرح جامع شورابیل جلوی بارگذاری متعدد شورابیل گرفته شده و با یک طرح کامل طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری در این منطقه اتفاق بیفتد.
پوستی در مورد پادگان ارتش نیز اظهار کرد: از ابتدای فعالیت شورای پنجم و با تاکید استاندار اردبیل تعیین تکلیف پادگان ارتش و باغ شریعت در دستور کار قرار گرفته تا با طراحی بهترین کاربری در این دو نقطه مهم شهر بتوانیم در خدمت شهروندان باشیم.
وی خاطرنشان کرد: شورا و شهرداری به دنبال تصاحب اراضی مردم و یا مجموعه‌های دولتی نیست بلکه براساس توافقنامه ما باید هزینه تصاحب این زمین را به ارتش پرداخت کنیم تا در نقطه مقابل این فضا به یک فضای مناسب شهری تبدیل شود که البته در این زمینه از مردم نیز نظرسنجی برای تعیین کاربری انجام خواهد شد.
رئیس شورای شهر اردبیل به اقدامات شورا و شهرداری در پیشگیری از کرونا نیز اشاره کرد و افزود: ما تمام امکانات سازمان آتش‌نشانی و نیروهای خدماتی را به کار گرفتیم تا به صورت مرتب ضدعفونی و گندزدایی در سطح شهر و محلات مختلف انجام شود تا شاهد سلامتی مردم باشیم.
پوستی گفت: با تصمیم شورا شهرداری مکلف شده است تا در سه ماهه اول تمدید مجوز فعالیت‌ها، صدور پروانه‌ها و سایر فعالیت‌های خدماتی را انجام دهد و نسبت به راه‌اندازی بازار اینترنتی نیز اقدام شده است.
وی از نامگذاری بوستان جلوی بیمارستان امام اردبیل به نام مدافعان سلامت خبر داد و بیان کرد: در محل دفع زباله طالب قشلاقی مشکلاتی به وجود آمده که قطعا کمیته پسماند شهرستان و مسئولان شهرداری اقدام لازم را در دفع اصولی و کنترل شیرآبه‌های پسماند انجام خواهند داد تا خطری متوجه محیط زیست نشود.
رئیس شورای شهر اردبیل در مورد آخرین وضعیت پل قدس نیز گفت: برآورد ما برای تکمیل پل قدس ۹۰ میلیارد تومان است که البته این رقم در برآورد اولیه ۴۵ میلیارد تومان بوده که شهرداری تاکنون ریالی از دولت برای پروژه های عمرانی به ویژه پل قدس دریافت نکرده است.
پوستی در پایان اظهار کرد: امیدواریم با تخصیص ۳۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب برای پپل قدس در سفر رئیس جمهور بتوانیم تا آخر امسال پل قدس را تا آخر امسال بهره‌برداری کنیم.

انتهای خبر/

  • منبع خبر : ایسنا