تعیین تکلیف سریع اموال تملیکی/کاهش تصادفات و فوتی ها جدی دنبال شود
تعیین تکلیف سریع اموال تملیکی/کاهش تصادفات و فوتی ها جدی دنبال شود
در جلسه جداگانه کاهش و پیشگیری از جرایم و بازدید از اموال تملیکی اقدامات و دستورات قضائی لازم صادر شد.

به گزارش آذرسلام، جلسه پیشگیری از تصادفات با حضور معاون پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز استان، مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و سایر مسئولین ذیربط در محل سالن جلسات حوزه ریاست کل دادگستری استان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار شد.

به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، جلسه پیشگیری از تصادفات، در راستای عملیاتی و اجرایی نمودن طرح کاهش تصادفات منجر به فوت و نیز بررسی روند پیشرفت برنامه های پیشگیرانه از قبیل، رفع نقاط حادثه خیز، پیگیری و به روز رسانی برنامه دوربین های مدار بسته، تشکیل بانک جامع اطلاعات رانندگان پر خطر، طرح توسعه بزرگ راهها، تأمین روشنایی جاده ها خط کشی، نصب علائم و سرعت گیرها برگزار شد.

مرتضی طاهری فرد معاون پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در این جلسه با تشریح علل وقوع تصادفات، رانندگی پرخطر و هیجانی، عدم ایمنی راهها و جاده های شهری و برون شهری و عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی برخی از رانندگان را از عوامل مهم و اصلی در وقوع سوانح رانندگی برشمرد و افزود: با توجه به اینکه وقوع تصادفات منجر به صدمات و خسارت جبران ناپذیری به خانواده ها وارد می کند، لیکن دستگاه قضایی ضمن اینکه به جد پیگیر مباحث مربوط به ایمنی سازی جاده ها و حذف نقاط حادثه خیز است، با رانندگانی که بدون رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی موجب به خطر افتادن جان و مال شهروندان می شوند، مطابق با قانون به شدت برخورد می کند.
ارایه گزارش پلیس راهور استان و نیز بحث و تبادل نظر در خصوص راهکار های پیشگیری از تصادفات از دیگر موضوعات این جلسه بود.

 

*اموال تملیکی سریعا تعیین تکلیف شود

چهارمین بازدید دادستان مرکز استان با همراهی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز استان از انبار سازمان اموال تملیکی استان

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان اردبیل، در این بازدید سید عبدالله طباطبایی دادستان مرکز استان ضمن تأکید بر ضرورت مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در ادامه صیانت از اموال با تعیین تکلیف به موقع و سریع را ضروری ذکر کرد.
وی همچنین به منظور تعیین تکلیف فوری دستورات لازم به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده های مربوط به اموال سازمان اموال تملیکی را صادر کرد.

 

*برگزاری جلسه تخصصی راهکارهای تقویت و ارجاع به موسسات داوری با حضور رئیس کل دادگستری استان

حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان اردبیل در حاشیه برگزاری این جلسه تخصصی گفت؛ مقوله نهاد داوری از مباحث تاکید شده در فقه اسلامی و از تجربیات موفق کشورهای مختلف بوه است و در راستای خدمت رسانی بهتر به آحاد مردم شریف استان به منظور مراجعه کمتر به محاکم و حل و فصل دعاوی در مراجع شبه قضایی، فرآیندهای اقدامی و مسائل و مشکلات مرتبط با این نهاد بررسی و تدابیر مقتضی در خصوص راهکارهای ارجاع موثر به داوری اتخاذ گردید.

وی در ادامه افزود؛ با توجه گزارشات واصله ، در حال حاضر ۵۰ موسسه داوری در کل استان ثبت شده است که ۱۰ موسسه فعال بوده و در ۸ ماهه اول سال جاری نیز ۱۵۰ فقره پرونده به این موسسات ارجاع شده است که تقویت این موسسات در اولویت تشکیلات قضایی قرار داشته و با برگزاری دوره های آموزشی لازم و بازدیدهای منظم بیش از پیش در خدمت مردم شریف و ولایی استان خواهند بود.

در ادامه این جلسه اعضای حاضر به بحث و تبادل نظر در مورد مباحث مطروحه من جمله پیش نویس اساسنامه کانون و ضرورت اطلاع رسانی اقدامات نهاد داوری برای آگاهی آحاد مردم پرداختند.

انتهای خبر/