تشکیل پرونده در جامعه ورزشی زیبنده نیست
تشکیل پرونده در جامعه ورزشی زیبنده نیست
آفاقی معاون قضایی رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: نباید شاهد تشکیل پرونده ای در ارتباط با جامعه ورزشی در محاکم باشیم.

به گزارش آذرسلام، آفاقی معاون مقام عالی قضایی استان اردبیل در جلسه کارگروه آسیب شناسی و ارتقاء کارکرد ورزش اردبیل بر پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی بر فعال شدن کمیته های انضباطی هیات ها جهت اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از بروز جرائم و آسیب ها در این حوزه تاکید کرد.

جلال آفاقی معاون رییس کل دادگستری استان اردبیل در جلسه کارگروه آسیب شناسی و ارتقاء کارکرد ورزش اردبیل بر پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی با اشاره بر اینکه امروز حوزه ورزش از امیدهای نظام در عرصه داخلی و بین المللی است، افزود: کارکرد ورزش و تاثیر آن بر حوزه های گوناگون موجب جلب توجه دشمنان و بدخواهان به این جامعه و قشر تاثیرگذار و بروز انواع تهدیدات شده است.
وی اخلاق و تربیت های اخلاقی در کنار پرورش جسمانی را بسیار ضروری دانسته، ادامه داد: زمانی ورزش در جایگاه پیشگیرانه خود در جامعه موفق خواهد بود که خود عاری از آسیب باشد.
این مقام قضایی با اشاره به برخی حوادث ناگوار در میادین ورزشی و همچنین وجود برخی پرونده در محاکم مرتبط با هیات ها و باشگاهها و یا ورزشکاران و مدیران ورزشی، اظهار داشت: شان و جایگاه والای این قشر تاثیرگذار ایجاب می کند، شاهد هیچ پرونده ای مرتبط با حوزه ورزش در محاکم نباشیم.
آفاقی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل عملکرد کمیته های قضایی و انضباطی در هیات های ورزشی را دراین زمینه بسیار حیاتی خوانده، افزود: کمیته ها با آگاه سازی مستمر و رصد و نظارت های لازم می توانند در صیانت از مجموعه و توسعه و ترویج فرهنگ پیشگیری و جلوگیری از وقوع جرائم و به تبع آن جلوگیری از تشکیل پرونده در محاکم نقش اساسی ایفا کنند.

آفاقی ادامه داد: در پیگیری موضوع از اداره کل ورزش و جوانان به زودی با فعال شدن کمیته های انضباطی تمام هیات های ورزشی استان، کارگاه های آموزشی لازم از سوی دادگستری برای اعضای این کمیته ها برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/

  • نویسنده : سیدمهدی قدیرزاده