تخفیف ۵۰ درصدی صدور پروانه به بافت فرسوده اردبیل
تخفیف ۵۰ درصدی صدور پروانه به بافت فرسوده اردبیل
شهردار اردبیل گفت: 50 درصد کاهش در هزینه پروانه ساختمانی در مناطق فرسوده شهری اعمال خواهد شد.

به گزارش آذرسلام به نقل از شهرداری اردبیل، محمود صفری اظهار کرد: در راستای نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، مشوق‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است که امیدواریم مالکان خانه‌های فرسوده و انبوه‌سازان مسکن از این فرصت استثنایی بهره ببرند.

وی در ابتدا از تخفیف ۵۰ درصدی در صدور پروانه ساختمانی برای مناطق فرسوده شهری خبر داد و افزود: طبق آیین‌نامه وزارت کشور و با تصویب شورای اسلامی شهر اردبیل ۵۰ درصد کاهش در هزینه پروانه ساختمانی در مناطق فرسوده شهری اعمال خواهد شد.

شهردار اردبیل به سایر مشوق‌های نوسازی اشاره کرد و ادامه داد: اعطای یک طبقه‌ی تشویقی نسبت به تراکم مجاز طرح مصوب، تسهیل در ضوابط پارکینگ، کاهش فضای آزاد، عدم احتساب بالکن و تراس در محاسبه‌ی تراکم ساختمانی از جمله مشوق‌های نوسازی است.

صفری به جزئیات این مشوق‌ها اشاره کرد و گفت: طبق بسته تشویقی نوسازی مالکان قطعات زیر ۱۰۰ متر تمام عرصه، بالای ۱۰۰ متر تا ۲۰۰ متر با ۱۲ متر فضای آزاد و بالای ۳۰۰ متر را با فضای آزاد ۱۵ متر می‌توانند بسازند، همچنین در صورت تجمیع چند بنا در کنار تخفیف ۵۰ درصدی صدور پروانه ۲ طبقه‌ی تشویقی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: مالکان می‌توانند از یکم تیر ماه سال جاری با مراجعه به مناطق شهرداری اردبیل نسبت به اخذ پروانه ساختمانی و استفاده از مشوق‌های نوسازی اقدام کنند.

انتهای خبر/