تاکید دادستان اردبیل بر مدیریت و برنامه ریزی آب و زراعت/بسته خبری دستگاه قضائی استان طی روزهای گذشته
تاکید دادستان اردبیل بر مدیریت و برنامه ریزی آب و زراعت/بسته خبری دستگاه قضائی استان طی روزهای گذشته
سید عبدالله طباطبایی دادستان اردبیل گفت: برخی اقدامات غلط در بخش سدسازی و نیز کشت و زرع‌های نامناسب این وضعیت فلاکت‌بار را برای استان‌ها در مسئله کم آبی رقم زده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، سید عبدالله طباطبایی صبح امروز در دیدار با برخی مسئولان استانی در اردبیل با اشاره به چالش عظیم بی‌آبی در کشور و مشکلات ناشی از این امر در استان‌ها اظهار داشت: به جای تمرکزگرایی در مرکز کشور و پایتخت بهتر است تصمیم‌گیری‌ها به صورت منطقه‌ای انجام شده و مدیریت آب به موقع و با مفهوم دقیق به انجام برسد.

 

وی تصریح کرد: برخی اقدامات غلط در بخش سدسازی و نیز کشت و زرع‌های نامناسب این وضعیت فلاکت‌بار را برای استان‌ها در مسئله کم آبی رقم زده در حالی که با پرهیز از نگاه بخشی، ‌باید در حوزه تأمین امنیت غذایی یک تصمیم‌گیری جامع و کامل در دستور کار قرار گیرد.

 

طباطبایی بخشی‌نگری را آفت بزرگ توسعه کشور یاد کرد و ادامه داد: چرا اجازه نمی‌دهیم تولیدات این استان نظیر علوفه از محدوده استان اردبیل به سایر مناطق صادر شود در حالی که باید نظام تأمین امنیت غذایی را در کشور به عنوان زنجیره کاملی لحاظ کرده و در مورد آن برنامه‌ریزی داشت.

 

وی بیان کرد: بهتر است برای حل مشکلات و چالش‌های کم آبی در کنار مدیریت صحیح، حرکتی را در میان مدت و بلند مدت در نظر گرفت تا بدون اینکه آب در دل کسی تکان بخورد، مردم به راحتی امرار معاش کرده و تولیدات خودشان را در بخش کشاورزی انجام دهند.

 

طباطبایی ادامه داد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده هر چه سریع‌تر مشکل کم‌آبی و خشکسالی را در استان برطرف و از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استان در این زمینه استفاده کنیم، چرا که بیش از هر مسئله‌ای توجه به دغدغه‌ها و مشکلات مردم حائز اهمیت است.

 

بسته خبری دستگاه قضائی استان اردبیل طی روزهای اخیر

بازدید سرزده دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از مجتمع صنعتی گوشت اردبیل در طی روزهای گذشته و مانده به عید قربان

 

بمناسبت عید سعید قربان سید عبدالله طباطبایی دادستان مرکز استان با همراهی معاون دادستان در حقوق عامه ، اکیپی متشکل از بازرسین دامپزشکی استان بهداشت و کار به منظور نظارت بر نحوه مدیریت تامین گوشت مورد نیاز مردم و ایجاد آرامش روانی در بین آحاد مردم شریف استان از مجتمع صنعتی گوشت اردبیل بازدید کرد.

بازدید از سالن های ذبح سردخانه گوشت های منجمد و قسمت های مختلف مجتمع از دیگر اقدامات دادستان مرکز استان این سفر کاری بود.

 

 

جلسه شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان برگزار شد

جلسه شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی راد معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در این جلسه با تشریح آثار سوء و تبعات منفی آسیب های اجتماعی بر امنیت و آرامش مردم  بر لزوم افزایش همکاری ها و هماهنگی ها به منظور مقابله با آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

وی همچنین استفاده از ظرفیت های دستگاه ها نهادهای فرهنگی از جمله صدا وسیما و رسانه ها به منظور فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ صلح و سازش در استان ضروری دانست.

در ادامه این بحث اعضای حاضر به ارایه راهکارها و پیشنهادات لازم به منظور تحقق اهداف ترسیمی در این حوزه پرداختند.

 

برگزاری ملاقات مردمی دادستان مرکز استان

در ملاقات مردمی دادستان مرکز استان که با حضور معاونین قضایی وی برگزار شد، به درخواست ها و مشکلات حقوقی ۵۰ نفر از مراجعین رسیدگی شده و دستورات قضایی لازم صادر گردید.

ملاقات مردمی دادستان مرکز استان روزهای دوشنبه هر هفته در محل دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان انجام می گیرد.

 

مراسم‌ تحلیف کارآموزان قضایی و مترجمان رسمی دادگستری استان اردبیل با حضور رئیس کل دادگستری و معاون منابع انسانی دادگستری استان برگزار شد.

 

رئیس کل دادگستری استان در آیین تحلیف کارآموزان قضایی و مترجمان رسمی: امانتداری و رازداری دو ویژگی مهم و مشترک منصب قضاوت و نیز مترجمان رسمی است.

حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان در این مراسم به تشریح اهمیت جایگاه قضاوت و نیز مترجمان رسمی پرداخت و افزود: از آنجائیکه در  برخی از پرونده های ایجاب می کند که قاضی بر اساس ترجمه متون و اسناد رای صادر کند، برخورداری دقت و حساسیت در مترجمان رسمی ضرورت دارد و نقش بسیار تاًثیر گذاری در احقاق حق دارد.

 

وی همچنین امانتداری و راز داری را از دیگر ویژگی های منصب قضاوت و نیز مترجمان رسمی عنوان نمود که باید به آن پایبند بود به طوریکه در آموزه های دینی بر لزوم رازداری و امانت داری نیز بسیار سفارش شده است.

 

او در ادامه ی تشریح جایگاه منصب قضاوت اظهار داشت: منصب قضاوت منتسب به ائمه اطهار (ع) و حضرت علی ( ع) است و این خود به تنهایی اهمیت کار قضاوت را بسیار ارزشمند ساخته است بنابراین قداست جایگاه منصب قضاوت ایجاب می کند تا قضات نهایت تعهد و تخصص خود را برای ایفای هر چه عادلانه تر در صدور آرای خود بکار گیرند.

در ابتدای این جلسه حسینیان معاون منابع انسانی دادگستری استان با ارایه گزارش مختصر، اهمیت کار قضایی و مترجمان رسمی را تبیین کرد.

طی این مراسم پنج نفر بعنوان مترجمان رسمی و دو نفر کار آموز  قضایی رسما فعالیت خود را شروع خواهند کرد.

 

برگزاری ملاقات مردمی مسئولان قضایی استان

در ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری استان که با حضور دادستان مرکز استان و معاونین قضایی رئیس کل دادگستری استان برگزار شد، به درخواست ها و مشکلات حقوقی ۷۵ نفر از مراجعین رسیدگی شده و دستورات قضایی لازم صادر گردید.

 

ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری استان طبق روال هفتگی روزهای سه شنبه هر هفته در محل ساختمان مرکزی دادگستری استان برگزار می شود.

دیدار مردمی دادستان مرکز استان نیز با حضور معاونین قضایی وی برگزار شد، که به درخواست ها و مشکلات حقوقی ۵۰ نفر از مراجعین رسیدگی شده و دستورات قضایی لازم صادر گردید.

 

ملاقات مردمی دادستان مرکز استان روزهای دوشنبه هر هفته در محل دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان انجام می گیرد.

انتهای خبر/