بی رغبتی شرکت‌های هواپیمایی در برقراری پرواز به فرودگاه اردبیل
بی رغبتی شرکت‌های هواپیمایی در برقراری پرواز به فرودگاه اردبیل
قصابی، مدیرکل فرودگاه‌های اردبیل گفت: شرکت‌های هواپیمایی با در نظر گرفتن سود و زیان خود چندان رغبتی برای برقراری پرواز به مقصد فرودگاه اردبیل را ندارند.

به گزارش آذرسلام یه نقل از بازار محمد قصابی مدیرکل فرودگاه‌های اردبیل اظهار کرد: برای حل این مشکل جدی هستیم تا ایرلاین مخصوص اردبیل که به نام سبلان ایر پیشنهاد شده، فعالیت خود را آغاز کند که در این زمینه خرید هواپیما و فعالیت قوی این شرکت را در ماه‌های آینده شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی ایرلاین مخصوص استان اردبیل ما دیگر مشکلی از جهت برقراری پروازها به مقصد سایر شهرها و حتی کشورها نخواهیم داشت که در این زمینه امیدواریم هر چه سریعتر مقدمات این کار فراهم آید.

مدیرکل فرودگاه‌های اردبیل در مورد راه‌اندازی باند اصلی فرودگاه اردبیل گفت: با حمایت نمایندگان استان و پیگیری استاندار اردبیل با استفاده از امکانات بومی موفق شدیم باند اصلی فرودگاه اردبیل را مورد بهسازی و بازسازی قرار داده و سیستم روشنایی و کمک ناوبری مجهز آن را نیز خریداری و نصب کنیم.

قصابی افزود: با انجام مراحل آزمایشی در راه‌اندازی سیستم‌های جدید از هفته آینده باند اصلی با تمام تجهیزات و امکانات به روی پروازهای داخلی باز خواهد بود که امیدواریم شرکت‌های هواپیمایی راغب به افزایش پروازها به مقصد اردبیل باشند.

وی به فعالیت باند دوم و متقاطع اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی خاص در فرودگاه اردبیل و مشکلات ناشی از مه و موقعیت خاص جوی امیدواریم تا ۷۵ درصد کنسلی ها و لغو پروازها را تقلیل داده و شرایط ایمنی را برای پروازها در فرودگاه اردبیل به وجود آوریم.

قصابی با گرامیداشت هفته راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: همکاران ما در باند فرودگاه اردبیل به صورت مرتب عملیات برف‌روبی و حفظ آمادگی انجام پروازها را به خوبی مورد توجه قرار داده که این امر نشان دهنده حساسیت کار حوزه راه، راهداری و حفظ شرایط مناسب در عبور و مرورهاست.

وی به آخرین وضعیت فرودگاه پارس‌آباد نیز اشاره کرد و ادامه داد: در فرودگاه پارس‌آباد ما با ۲ مشکل روبه‌رو هستیم که اولین مشکل مربوط به نبود سیستم روشنایی در فرودگاه پارس‌آباد است که تا ۳ ماه آینده با اجرای پروژه نصب سیستم روشنایی این مشکل رفع خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه‌های اردبیل نبود جایگاه سوختگیری را مشکل دیگر این فرودگاه برشمرد و اضافه کرد: در این زمینه نیز رایزنی با مسئولان شرکت نفت همچنین فرودگاه‌های کشور انجام شده تا به سرعت شرایط راه‌اندازی ایستگاه سوخت‌رسانی را در این فرودگاه شاهد و ناظر باشیم.

انتهای خبر/