به خطر مهاجرت بی‌اعتنا و بی‌توجه نباشیم
به خطر مهاجرت بی‌اعتنا و بی‌توجه نباشیم
استاندار اردبیل گفت: برای تحول‌آفرینی بیش‌تر، نیازمند سرمایه‌گذاران بزرگ و دارای اهلیت هستیم که باید زمینه حضور این سرمایه‌گذاران بزرگ را در استان فراهم کنیم.

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام اردبیل، سیدحامد عاملی صبح امروز در نشست با جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل اظهار کرد: سرمایه‌گذاران در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند و در راستای تحول‌آفرینی بیش‌تر، نیازمند سرمایه‌گذاران بزرگ و دارای اهلیت هستیم که باید زمینه حضور این سرمایه‌گذاران بزرگ را در استان اردبیل فراهم کنیم.

وی با اشاره به این‌که سرمایه‌گذاری در شاخص‌های اقتصادی مهم است، افزود: در گذشته از بعضی فرصت‌های پیش آمده، به نحو احسن استفاده نشده و شاخص‌های اقتصادی اردبیل نسبت به سایر استان‌ها مناسب نیست که البته در سایر حوزه‌ها نیز شاخص‌ها ضعیف هستند و باید در آینده، این خلاءها پر شوند.

استاندار اردبیل با بیان این‌که در استان‌های پیشرو، یک درصد از درآمدهای اقتصادی به توسعه جاده‌ها و مسائل عمرانی تخصیص می‌یابد تصریح کرد: در استان اردبیل نیز می‌توان با تفاهم و همدلی، آفت واگرایی را به فرصت همگرایی و وحدت تغییر داد و ظرفیت‌هایی را برای افزایش تولید ثروت ایجاد کرد.

عاملی بیان کرد: استان اردبیل در حوزه نیروی انسانی، ظرفیت بالایی دارد و آن‌چه مانع توسعه و پیشرفت شده، آفت واگرایی و مطالبه‌گری غیرمنطقی است که باید جهت کاهش این واگرایی، با تلاش و همدلی، از اندیشه‌ها و نظرات نخبگان بهره‌مند شویم چرا که نخبگان، به‌عنوان بزرگان و رهبران فکری جامعه، می‌توانند در حل مشکلات عمیق و رشد و توسعه متوازن استان، تاثیرگذار باشند.

وی به ضرورت برگزاری جلسات هم‌اندیشی با نخبگان در راستای برطرف کردن بخشی از گرفتاری‌ها و دردهای مردم اشاره کرد و گفت: نیروی انسانی متخصص، ماهر و جوان، سرمایه هر مملکت به شمار می‌رود و خوشبختانه اردبیل از این ظرفیت بالقوه، برخوردار است و باید با هدف توسعه و عزت استان، راهکارهای مناسب را برای بهره‌مندی از ظرفیت‌ها پیدا کنیم.

نسبت به خطر مهاجرت بی‌اعتنا و بی‌توجه نباشیم

استاندار اردبیل اظهار کرد: باید برای نیروی انسانی با ارزشی که در استان وجود دارد برنامه مدون داشته و نسبت به خطر مهاجرت بی‌اعتنا و بی‌توجه نباشیم.

عاملی افزود: تعلیم و تربیت منابع انسانی، اصلی‌ترین منبع تولید ثروت است و تلاش در تربیت نیروی انسانی با بهره‌گیری از آموزش‌های صحیح، می‌تواند در کاهش بزهکاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی نیز موثر باشد.

وی ادامه داد: شاخص‌هایی برای تربیت جوانان و فرزندان این سرزمین باید در آموزش‌وپرورش تعریف شوند تا از روی این معیارها برای آینده جوانان، به‌صورت ویژه، برنامه‌ریزی داشته باشیم.

استاندار اردبیل بیان کرد: سفر رییس جمهور به استان اردبیل قبل از ارسال قانون بودجه به مجلس انجام شد تا نیازها و مصوبات سفر در بودجه ۱۴۰۱ مورد توجه مجلس و دولت قرار گیرد.

گفتنی است؛ در این نشست اعضای جامعه اسلامی اصناف و بازاریان در رابطه با فرهنگ، ورزش، اصناف، منطقه آزاد تجاری، مطالبه‌گری، پروژه‌های عمرانی، مسائل اجتماعی، شهری، آموزشی، تاریخی و توسعه و پیشرفت استان اردبیل نظرات و پیشنهادهای خود را ارایه دادند.

انتهای خبر/

  • منبع خبر : فارس