بهره برداری از محور کریق – آرموداق شهرستان نیر
بهره برداری از محور کریق – آرموداق شهرستان نیر
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در صورت تامین اعتبار ، عملیات اجرایی احداث محور کریق – آرموداق شهرستان نیر در حوزه استحفاظی استان اردبیل تا پایان امسال تکمیل ، آسفالت و آماده بهره برداری خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام به نقل از پرتال وزارت راه و شهرسازی،  محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید از عملیات اجرایی احداث محور کریق – آرموداق شهرستان نیر گفت: از ۸ کیلومتر حوزه استحفاظی استان اردبیل ۴.۵ کیلومتر آسفالت و ۳.۵ کیلومتر باقیمانده نیز عملیات خاکی پروژه با ۱۰۰ درصد ، ابنیه فنی با ۹۵ درصد ، لایه های زیراساس و اساس نیز در حدود ۶۰ درصد پیشرفت و در مرحله تکمیل است.

وی با اشاره به اهمیت تکمیل این محور برای دسترسی راحت و کوتاه کردن مسافت شهرستان نیر به مرکز کشور افزود: پروژه احداث محور کریق – آرموداق ۲۰ کیلومتر بوده که ۱۲ کیلومتر این جاده  در حوزه استحفاظی آذربایجان شرقی ( شهرستان میانه ) قرار دارد و امید می رود با پیگیری های انجام شده توسط مسئولین , عملیات اجرایی این پروژه از سمت میانه نیز بزودی آغاز شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با تقدیر از تلاش پیمانکار پروژه اضافه کرد: با توجه به مطالبات پروژه و در صورت تامین اعتبار ، پروژه در حوزه استحفاظی استان اردبیل تا پایان امسال تکمیل، آسفالت و آماده بهره برداری خواهد بود.

لازم به ذکر است طول محور کریق – آرموداق از شهرستان نیر تا شهرستان میانه حدود ۱۰۰ کیلومتر است که با بهره‌ برداری از این محور مواصلاتی، گردشگران می توانند از طریق شهرستان میانه استان آذربایجان شرقی از جذابیت‌های شهرستان نیر، سرعین و دیگر شهرهای استان اردبیل استفاده کنند.

انتهای خبر/