بزرگداشت روز قشر بسیج حقوق دانان استان اردبیل برگزار شد
بزرگداشت روز قشر بسیج حقوق دانان استان اردبیل برگزار شد
مراسم بزرگداشت روز قشر بسیج حقوق دانان استان اردبیل با حضور رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، حجت الاسلام و المسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان در این مراسم با گرامیداشت ۱۲ آذر روز بسیج حقوق دانان، گفت ؛ بسیج شجره طیبه و نهاد مقدسی است که در حک  و مت اسلامی ایران تشکیل یافته و رشد و نمو پیدا کرده است.

وی در ادامه از اقدامات بسیج حقوق دانان که مسلّماً کمک کار دستگاه قضایی بوده و نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی و کاهش ورودی پرونده ها به محاکم قضایی گردیده است قدر دانی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو با اشاره به اینکه عملکرد بسیج بسیار گسترده و در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … تاثیر گذار است، از همه بسیجیان به ویژه حقوق دانان خواست تا اهتمام بیش از پیش در خصوص اجرای عدالت و بسط و توسعه آن در جامعه داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان با اعلام اینکه مهمترین رکن در دستگاه قضایی اقدام بر اساس سند تحول قضایی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس محترم قوه قضائیه است اظهار داشت: در این سند یکی از نکاتی که بسیار مورد توجه است مقوله پیشگیری از وقوع جرم می باشد. لذا یکی از عمده ترین اتتظارات از جامعه بسیج این است تا با اقدامات ابتکاری، اقدامات شاخص در امر پیشگیری از وقوع جرم داشته باشند و مردم نتایج آن را به طور ملموس در جامعه احساس کنند.

وی با قدردانی از اقدامات صورت گرفته از جمله اجرای طرح هر مسجد یک حقوق دان، بر لزوم توسعه و اجرای مستمر و مداوم این طرح تاکید کرد و افزود: دستگاه قضایی استان نیز با آمادگی کامل از این گونه اقدامات نیک و قانونی حمایت های قضایی لازم را انجام داده و پشتیبانی می کند.

رئیس کل دادگستری استان با ابراز تاسف از افزایش طلاق در جامعه از مسئولین و متولّیان و نیز قشر بسیج حقوق دانان خواست تا با آسیب شناسی های لازم در خصوص ناهنجاری های اجتماعی گام های موثری در  امر کاهش  طلاق بردارند.

تلاش برای افزایش آگاهی های حقوقی آحاد  مردم با  استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه ها به منظور کاهش آسیب های اجتماعی از  تاکیدات مهم رئیس کل دادگستری استان خطاب به جامعه بسبج حقوق دانان بود.

رئیس کل دادگستری استان حرکت بر مدار قانون و تبعیّت و پیروی مسئولین و آحاد مردم از آن  را مهمترین و اساسی ترین شاخصه های پیشرفت و ترقّی در کشور دانست و تاکید کرد دستگاه قضایی نیز همواره از هر گونه اقدامات قانونی که در خدمتگذاری به مردم موثر باشد،حمایت می کند.

ندایی مسئول سازمان بسیج حقوق دانان نیز در این مراسم با تبیین اهداف و رسالت های بسیج حقوق دانان ، به ارائه گزارش عملکرد این سازمان پرداخت.

وی گفت: برگزاری طرح هر مسجد یک حقوقدان در بیش از ۱۰۰ مسجد، اهدای بسته های کمک مومنانه در بین نیازمندان، تشکیل مجمع خیرین استان در امور عام المنفعه، ارایه مشاوره های حقوقی، تلاش  برای ایجاد صلح و سازش، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، مشارکت در  برنامه های هفته دفاع مقدس و سایر برنامه های ملّی و مذهبی و… از جمله اقدامات شاخص این سازمان می باشد.

در پایان این مراسم از تعدادی از حقوقدانان نمونه بسیج با اهدای لوح سپاس تجلیل بعمل آمد.

انتهای خبر/