برخورد بی امان با مظاهر نا امنی در جامعه
برخورد بی امان با مظاهر نا امنی در جامعه
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: برخورد بی امان با مظاهر ناامنی در جامعه مورد تاکید تشکیلات قضایی بالاخص دادسراها است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، رئیس کل دادگستری استان به مناسبت هفته قوه قضاییه با دادستان مرکز استان و قضات دادسرا دیدار  و ضمن سرکشی به شعب و پاسخگویی به ارباب رجوع ، از پروژه های در حال احداث این مجموعه بازدید کرد.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان ، در این دیدار صمیمانه با دادستان و قضات دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان با گرامیداشت دهه کرامت و تبریک هفته قوه قضاییه گفت : تحرک، نشاط و نوآوری در دادسرا از موجبات اصلی تحرک در سایر بدنه ی دادگستری و زمینه ساز پویایی در این مجموعه است .

وی ضمن خاطرنشان کردن اهمیت ورودهای به موقع قضات دادسرا در پرونده های مهم که بازخورد اجتماعی دارند گفت: با توجه به امید ایجاد شده در آحاد مردم پس از رویکرد تحولی در قوه قضاییه، برخورد بی امان با مظاهر ناامنی در جامعه مورد تاکید تشکیلات قضایی بالاخص دادسراها می باشد.

عتباتی در ادامه با اشاره به تدوین برنامه جامع عملکردی برای تک تک حوزه ها گفت: با عمل به این شعار که “عملکرد ما معرف ماست”  تمامی بخش های تشکیلات قضایی بالاخص قضات باید امورات خود را برنامه محور پیش برده و ضمن عمل به برنامه تدوینی ابلاغ شده از برنامه ریزی کلیشه ای بپرهیزند که البته برنامه های ابتکاری نیز از تاکیدات مسئولین برای افزایش بهره وری در مجموعه می باشد.

رئیس کل دادگستری استان ضمن تاکید بر محوریت قاضی در تشکیلات قضایی به عنوان رکن اول افزود: تقویت دادسرا از اولویت های مسئولین استان می باشد چرا که بهترین ثمره کار دادسرا در جامعه تولید امنیت پایدار است و این امر میسر نمی شود مگر با اجرای دقیق احکام صادره در اجرای احکام.

افزایش سطح کیفی دستورات، رعایت کرامت ارباب رجوع ، کاهش موجودی ، استفاده از بستر الکترونیک ، ارتقای عملکرد CMS ،ابلاغ الکترونیک ، کنترل و کاهش ورودی با استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف ، دقت در ارجاع پرونده ها ، بازنگری در معاضدت و ارشاد قضایی و مدیریت مراجعات مردمی از دیگر تاکیدات رئیس کل دادگستری استان در این نشست صمیمی بود.

در ادامه این بازدید سرزده ، رئیس کل دادگستری استان ضمن سرکشی به شعبات مختلف ، پاسخگویی به ارباب رجوع و صدور دستورات لازم ، از پروژه های در حال احداث دادسرا نیز بازدید و از نزدیک در روند پیشرفت آنها قرار گرفتند.

انتهای خبر/