باغ شریعت اردبیل به لیست فضای سبز می رود
باغ شریعت اردبیل به لیست فضای سبز می رود
سیدمحمداعزازی فرماندار اردبیل از اخرین وضعیت باغ شریعت اردبیل و قرار گرفتن درتملک طرح عمرانی خبر داد.

به گزارش آذرسلام، سیدمحمد اعتماد اعجازی در گفتگو با خبرنگار  سبلان ما، در خصوص آخرین وضعیت باغ شریعت اردبیل گفت: باغ شریعت بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که در سال‌های گذشته انجام شده بود مشمول ماده ۹ قانون تملک طرح‌های عمرانی قرار گرفت که بر اساس قانون، تکلیف دستگاه‌های اجرایی به‌خصوص شهرداری این است که با مراجعه به دادگستری کل استان و تأیید کارشناس رسمی دادگستری و با رعایت حق‌وحقوق مالکین یعنی مالک آنجا هر حق و حقوقی دارد از طریق کانون کارشناسان دادگستری، کارشناس تعیین و قیمت‌گذاری قانونی انجام بشود؛ مُر قانون این است که حق‌وحقوق مردم و مالکین به حسابشان یا به‌حساب دادگستری واریز بشود.

فرماندار اردبیل تصریح کرد: در مرحله دوم طبق برنامه‌ریزی انجام شده، قرار است باغ شریعتی به‌صورت کامل در اختیار مردم با کاربری فضای سبز قرار بگیرد.
اعتماد اعجازی اضافه کرد: آخرین وضعیتی که من اطلاع دارم جهت تأمین بودجه لازم، شهرداری اقدامات لازم را انجام داده و تمهیدات لازم را پیش‌بینی کرده و در حال حاضر در مرحله طی مراحل قانونی و ارجاع به کارشناس رسمی دادگستری است.

باغ شریعت یا قره‌پاچه یکی از باغ‌های قدیمی به مساحت نزدیک ۹ هکتار واقع در حدفاصل میدان بسیج و ارتش، سال‌هاست در پیچ‌وخم مسائل حقوقی گیرکرده و بر روی مردم بسته است؛ حفظ و احیای باغ شریعت مطالبه اصلی شهروندان اردبیلی است؛ این باغ دو روز پیش طعمه حریق شد و نگرانی‌های مردم برای حفظ و احیا این باغ بیشتر از گذشته شده است.

پیشنهاد تملک باغ شریعت توسط شهرداری اردبیل در یک‌صد و چهلمین جلسه شورای اسلامی شهر اردبیل به تصویب اکثریت اعضای شورای شهر رسید.

انتهای خبر/