بازگرداندن ۴۰۰ میلیارد تومان از پول سرقت از بانک ملی
بازگرداندن ۴۰۰ میلیارد تومان از پول سرقت از بانک ملی
سخنگوی قوه قضاییه گفت: ۴۰۰ میلیارد تومان از متهمان پرونده سرقت از بانک ملی مسترد و تحویل مالباختگان شده و ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر در حال بررسی است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام از اردبیل، بیست و ششمین نشست خبری مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه با جمعی از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای امروز چهارشنبه، ۱۷ خرداد ماه برگزار شد.

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه گفت: امام (ره) سنبل تحقق وعده الهی مبنی بر نصرت و یاری رساندن به برپاکنندگان حق بود و رهبر کبیر انقلاب با دست خالی از تجهیزات مادی و با تکیه بر ایمان و عمل صالح توده‌های میلیونی ملت مظلوم ایران جنبش عظیمی ساخت و موتور محرک آن امیدواری مظلومین و غلبه بر چپاولگران بود.

وی اظهار کرد: امروز برنامه دشمن آن است تا با انسجام انواع ابزار‌ها و به کارگیری ترفند‌ها امید و ایمان ملی در جامعه کاسته شود لذا دستگاه‌های حاکمیتی خود را موظف می‌دانند با برنامه ریزی منسجم با این هدف دشمن مقابله کنند.

ستایشی گفت: قوه قضاییه معتقد است در داخل کشور و میان مسئولان و آحاد جامعه جبهه واحد تشکیل شده تا با به کارگیری مدیریت انقلابی، مسیر اعتمادزدایی دشمن را سد کند و معتقدیم که پنجه افکندن در برابر فساد و خشکاندن ریشه‌های فساد در جامعه می‌تواند به امید افزایی و ارتقای اعتماد عمومی مردم منجر شود.

 اسدالله اسدی بی گناه بود

ستایشی ضمن تبریک بازگشت اسدالله اسدی دیپلمات پرافتخار کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران نسبت به اتباع خود هیچ گونه تسامحی نمی‌کند.

وی افزود: معتقد هستیم اسد الله اسدی و حمید نوری مطلقاً بی گناه هستند و برای برقراری امنیت بشریت اهتمام ورزیده اند.

ستایشی گفت: روند برخورد جمهوری اسلامی ایران صبورانه، مهربانانه و مطابق با حقوق بشری بوده است و برخلاف دروغ‌های رسانه‌ای است که انواع شکنجه‌ها را در قلب اروپا نمی‌بینند، اما در صدد شایعه پراکنی درباره زندانیان داخل ایران هستند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: انسانی هزار روز در زندان انفرادی بدون دسترسی به حقوق زندانی و انسانی محدود می‌شود و در این حال صدایی از مراجع مدعی بلند نمی‌شود و باید پرسید چرا پس از ماجرای تأسف وار برای حمید نوری جوامع اروپایی سکوت کرده اند.

ستایشی اظهار کرد: حق مظلوم گرفتگی است و انشالله به زودی شاهد آزادی حمید نوری و سایر زندانیانی خواهیم بود.

آخرین وضعیت پرونده سرقت از بانک ملی

ستایشی در خصوص پرونده سرقت از بانک ملی گفت: پرونده سرقت از بانک ملی واجد حساسیت خاصی است و ۱۴ هزار صفحه محتویات دارد.

وی افزود: این پرونده ۲۸ متهم دارد که اتهام همگی آن‌ها مشارکت در سرقت حدی و تخریب اموال دولتی و تحصیل مال نامشروع و پولشویی است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: حدود ۴۰۰ میلیارد تومان از متهمان مسترد و تحویل مالباختگان شده و حدود ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر در حال بررسی جهت تحویل به شکات پرونده است.

ستایشی همچنین گفت: کلیه متهمان برای اخذ آخرین دفاع احضار شدند و بازپرس محترم که دیروز با ایشان صحبت داشتم گفت چندین روز است در حال رسیدگی به این پرونده خاص است و ان شاءالله در ایام آتی از باب کشف و پاسخگویی به بزه دیدگان اخبار خوب و مثبتی را داریم.

ستایشی در خصوص استخدام نیروهای شورای حل اختلاف گفت: مطلع شدیم که لایحه ای در ارتباط با تثبیت هرچه بهتر وضعیت این مجموعه ارزشی در مجلس تصویب شده و به شورای نگهبان ارسال و منتظریم که نتیجه کار چه خواهد شد.

رسیدگی به ترک فعل متولیان حوزه حجاب پس از تدوین لایحه

ستایشی در خصوص ترک فعل مسئولان در حوزه عفاف و حجاب گفت: براساس آخرین اطلاعات لایحه مربوط به ترک فعل تدوین شده است و به زودی تقدیم به دولت خواهد شد تا با بهره گیری از مقررات قانونی دقیق‌تر و روشن‌تر به موضوع ترک فعل بپردازیم و هرکجا دستگاه‌ها از انجام وظایف و تکالیف قانونی خود سرباز زنند تذکر قانونی داده‌ایم.

ستایشی در خصوص اقدامات انجام شده اصلاح مجرمان گفت: باید زمینه‌های بروز و ارتکاب جرم در جامعه برداشته شود و فقر و فساد و بیکاری در جامعه به حداقل برسد‌

وی گفت: بازگشت مجرمان به جامعه باید مقدماتی داشته باشد که از جمله آن مشارکت فعال دستگاه‌های دیگر است.

سخنگوی قوه قضائیه اظهار کرد: استفاده مؤثر از مجازات‌های جایگزین حبس اهمیت زیادی دارد و تعیین شعب اختصاصی برای مجازات‌های جایگزین حبس نیز در دستور کار است.

وی گفت: علاوه بر اینکه حرفه آموزی و اشتغال زندانیان یکی دیگر از اقدامات است که اگر افراد دارای توانایی علمی و فنی نشوند نمی‌توان از آن‌ها انتظار کاری درست داشت و در این زمینه نیز کارگاه‌ها و بنگاه‌هایی که امکان اشتغال زندانیان در آن فراهم است شناسایی می‌شوند.

انتهای خبر/

  • منبع خبر : باشگاه خبر