بازرسی دادگستری از املاک اردبیل/دادستان اسکان داد،خیراردبیلی لوازم زندگی داد
بازرسی دادگستری از املاک اردبیل/دادستان اسکان داد،خیراردبیلی لوازم زندگی داد
یک خانوار بی سرپناه سه نفره غیر بومی در اردبیل توسط دادستان و خیر این شهر پناه و سامان گرفت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام به نقل از مدیریت رسانه دادگستری اردبیل، در راستای ساماندهی روابط حقوقی اشخاص در حوزه معاملات املاک، جواد مینوئی نماینده دادگستری اردبیل به همراه اکیپ تلفیقی تشکیل شده دستگاههای مربوطه از دفاتر مشاورین املاک شهرستان اردبیل بازدید کرد.

این بازرسی در قالب گشت های تخصصی و با حضور نمایندگان دستگاههای متولی از اول سال جاری انجام و مقرر شد به صورت فصلی و مستمر ادامه داشته و موضوعات و مشکلات این صنف رسیدگی و در صورت بروز هر گونه تخلف، از طریق برگه های اخطاریه تذکرات و اقدامات لازم بعمل آید و نتیجه اقدامات نیز به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ارسال گردد.

این بازرسی ها در راستای قانون و به منظور رفع مشکلات مردم و کاهش ورودی پرونده ها از مهمترین اهداف دستگاه قضایی استان بشمار می آید.
در این بازدید میدانی جواد مینوئی نماینده دادگستری به مهمترین نقایص و معایب مشاورین املاک از قبیل؛ فاقد مجوز بودن، عدم نصب تعرفه در دید عمومی، عدم ارائه فاکتور حق کمیسیون به مشتری اشاره کرد و افزود در صورت عدم توجه به اخطاریه های قانونی نسبت به پلمپ مشاورین املاک متخلف فاقد مجوز اقدام خواهد شد.

مینوئی افزود: در طول این بازرسی های صورت گرفته پلمب تعدادی از مشاورین املاک فاقد مجوز عمومی و تخصصی بوده است. و به تعدادی از این دفاتر اخطار پلمب داده شده است که در صورت عدم اقدام به مهلت تعیین شده برابر مقررات صنفی با آنها برخورد خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: مسئولین اتحادیه مشاورین املاک و خودرو موظفند بطور مستمر به دفاتر مشاورین املاک و خودرو مراجعه و از نزدیک بر عمکرد آنها نظارت داشته باشند و در صورت مشاهده تخلف تذکرات لازم به آنها داده شود و در صورت تکرار تخلف گزارش آن جهت اقدامات بعدی به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ارسال کنند.
نماینده دادگستری در حوزه نظارت و بازرسی از مشاورین املاک در پایان بازرسی از شهروندان خواست تا هر گونه تخلف از ناحیه مشاورین املاک را به به اتحادیه مشاورین املاک واقع در: اردبیل-خیابان سی متری – روبروی بیمارستان آرتا – اول کوچه طوی گزارش کنند.

 

*اسکان دادن یک خانواده بی سرپناه توسط دادستان اردبیل

روابط عمومی دادگستری اردبیل خبر داد: متعاقب وصول گزارشی از استقرار موتور سه چرخی در یکی از مبادی ورودی شهر و زندگی خانواده سه نفره‌ای در تریلر کوچک موتور، با دستور دادستان موضوع از طریق معاونت پیشگیری دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل پیگیری شد.

با اعزام کارشناسان اورژانس اجتماعی مشخص گردید؛ خانواده سه نفره‌ای به لحاظ گرفتاری‌های مالی از استان دیگر همجوار به اردبیل مراجعه و در تریلر موتورسیکلت و با استقرار در یکی از مبادی ورودی شهر و کنار جاده زندگی می‌ کنند.

به لحاظ دستورات قضایی صادر شده و پیگیری جدی صورت گرفته، از طریق کمیته امداد امام خمینی(ره) مبلغی به عنوان رهن پرداخت و نامبردگان طی سه روز، در ساختمانی استیجاری اسکان یافتند.

جالب توجه اینکه به محض اسکان، توسط یکی از اهالی خیر اردبیلی مقداری لوازم اولیه و ضروری مورد نیاز زندگی تامین و منزل مذکر تجهیز شد.

با دستور دادستانی ، پس از اسکان نیز کارشناسان تیم خدمات سیار دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی در منزل نامبردگان جهت بررسی وضعیت و پیگیری های لازم حاضر شدند.

انتهای خبر/

 

انتهای خبر/