بازدید و دیدار رئیس کل دادگستری استان اردبیل از محاکم قضائی، ائمه جمعه لاهرو و مشگین شهر
بازدید و دیدار رئیس کل دادگستری استان اردبیل از محاکم قضائی، ائمه جمعه لاهرو و مشگین شهر
حجت الاسلام کثیرلو رئیس کل دادگستری استان اردبیل در سفرهای استانی خود امروز به مشگین سفر کرد و از دادگستری و زندان این شهر بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، در دیدار حجت الاسلام کثیرلو و باوقار امام جمعه شهر مشگین شهر، رئیس کل دادگستری استان از امام جمعه این شهر جهت حضور و همراهی با مسئولان قضایی در بازدید از زندان به منظور استفاده از ظرفیت معنوی ائمه جمعه در بازاجتماعی کردن مددجویان دعوت کرد.

همچنین وی بر استفاده از ظرفیت نماز جمعه در اشاعه فرهنگ صلح و سازش تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در این سفر همچنین با حجت الاسلام صفری امام جمعه لاهرود نیز دیدار و گفتگو کرد.

 

اولین بازدید رئیس کل دادگستری استان از زندان مشگین شهر

حجت السلام والمسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان به همراه معاون قضایی ناظر مربوطه حوزه قضائی مشگین شهر، مسئولین قضایی شهرستان و مدیر کل زندان های استان از زندان مشگین شهر بازدید کرد.

کثیرلو در این بازدید ضمن تاکید بر فردی  بودن مجازات در قانون و احکام اسلامی گفت؛ بر همین مبنا یکی از اولویت ها و رویکرد اصلی دستگاه قضایی استان بر این است تا با بهره مندی از ظرفیت های استانی به گونه ای عمل کند تا خانواده های زندانیان حتی در معرض کمترین آسیب های اجتماعی قرار نگیرند و به روش های مختلف بتوان کمک های مادی و معنوی به این اینگونه خانواده ها رسانده شود.

 

وی همچنین اصلاح و باز اجتماعی کردن زندانیان را از دیگر اهداف دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: در این راستا باید مسئولان اداره کل زندانها در همکاری، تعامل و هم افزایی با سایر نهادهای فرهنگی تمام توان خود را در تحقق بخشیدن به این مقوله بکار گیرند.

 

بازدید از بندهای مختلف زندان و نیز کار گاههای اشتغال و مهارت آموزی، بازدید و سرکشی از شعبات دادگاه ها، دیدار و پاسخ به مراجه کنندگان دادگستری، تاکید بر اهتمام ویژه در غربالگری منظم و دوره ای پرونده ها در اجرای احکام در راستای عمل به دستورالعملهای کاهش جمعیت کیفری واصله از قوه قضائیه، استفاده بیشتر از پابندهای الکترونیکی در پرونده های مالی و جرائم غیرعمد و تاکید بر تلاش برای رویه شدن درج استفاده از پابند در دادنامه های صادره در دادگاه های بدوی به منظور کاهش اطاله دادرسی و استفاده بیشتر از مجازات های جایگزین حبس از برنامه های امروز حجت الاسلام کثیرلو در این شهر بود.

انتهای خبر/