ایجاد دانشگاه صنعتی اردبیل از وزیر علوم مطالبه شد
ایجاد دانشگاه صنعتی اردبیل از وزیر علوم مطالبه شد
نائب رئیس مجلس از پیگری سرنوشت دانشگاه صنعتی اردبیل در سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، علی نیکزاد نائب رئیس مجلس صبح امروز در  نشست تخصصی که با  حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سیدحامد عاملی استاندار اردبیل و رئیس دانشگاه محقق اردبیلی برگزار  به بررسی مسائل و مشکلات پیش روی دانشگاه صنعتی اردبیل پرداخت و گفت: تعیین سرنوشت دانشگاه صنعتی اردبیل یکی از برنامه های سفر رئیس جمهور به استان اردبیل خواهد شد

 

آیت الله دکتر سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۶ درخواست تاسیس دانشگاه صنعتی اردبیل را از رئیس جمهور وقت داشته اند که موافقت اصولی با ایجاد دانشگاه صنعتی اردبیل در شهریور ماه سال ۱۳۸۶ بر اساس مجوز شورای گسترش آموزش عالی کشور انجام شده است.

 

در آذر ماه سال ۱۳۸۶ در جلسه هیات وزیران که در استان اردبیل تشکیل یافته بود، مبلغ ۴۰ میلیارد ریال برای مطالعه و احداث دانشگاه صنعتی اردبیل مورد تصویب قرار گرفت، همچنین جلسات متعددی برای شناسایی زمین مناسب برای راه اندازی دانشگاه صنعتی اردبیل با مشارکت دانشگاه محقق اردبیلی، اداره کل مسکن و شهرسازی و پیگیری ها و کمک های ویژه علی نیکزاد استاندار وقت و آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تشکیل شده است.

 

با درخواست از مشاور وزیر و مدیرکل وقت دفتر هیات های امنای وزارت علوم، تحقیقات فناوری برای عضویت مسئول راه انداز دانشگاه صنعتی اردبیل در هیات امنای دانشگاه محقق اردبیلی در اسفند ماه سال ۱۳۸۶، وزیر وقت علوم، تحقیقات و فناوری در اردیبهشت ۱۳۸۷ با این درخواست موافقت کرد.

 

در آبان ماه سال ۱۳۸۷ نیز مبلغ ۵ میلیارد ریال توسط معاون وقت اجرایی ریاست جمهوری برای کمک به احداث دانشگاه صنعتی اردبیل به حساب دانشگاه محقق اردبیلی واریز شد.

 

در بهمن ماه سال ۱۳۸۷ نیز با پیگیری همکاران عزیز در دانشگاه محقق اردبیلی بویژه دکتر سید جلال سید شنوا،  طی نامه ای به سازمان مسکن و شهرسازی استان خواستار تسریع در واگذاری زمین توافق شده به دانشگاه صنعتی اردبیل شده است.

 

خرداد ماه سال ۱۳۸۸ مسئول راه اندازی دانشگاه صنعتی اردبیل در خصوص اقدامات انجام یافته در مورد دانشگاه صنعتی اردبیل به سازمان مسکن و شهرسازی گزارشی ارائه داده و درخواست تسریع در واگذاری زمین مورد نظر شده است.

 

خلاصه برنامه های پیشنهادی دانشگاه صنعتی اردبیل نیز توسط گروه مهندسین مشاور زمین ساخت نیز در آبان ماه سال ۱۳۸۸ و با پیگیری دکتر منصور حقیقت پور استاندار وقت تهیه شد.

 

صورتجلسه تحویل زمین مورد نظر توسط نماینده دانشگاه صنعتی اردبیل و سازمان مسکن و شهرسازی استان در آذرماه سال ۱۳۸۸ تنظیم شد و در اسفند ماه سال ۱۳۸۸ مراسم کلنگ زنی دانشگاه صنعتی اردبیل انجام شده است.

 

اما بنا به دلایلی این پروژه مهم و حیاتی در استان اردبیل در دولت گذشته رها شد و حتی حرف و حدیث هایی مبنی بر لغو این پروژه مهم استان اردبیل نیز زمزمه شد که با واکنش آیت الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل نیز مواجهه شد.

انتهای خبر/