افزایش احتمالی قیمت مسکن در اردبیل/سیمان به ۱۵۰هزار تومان رسید
افزایش احتمالی قیمت مسکن در اردبیل/سیمان به ۱۵۰هزار تومان رسید
سیمان در اردبیل یا یافت نمی شود یا پاکتی تا 150 هزار تومان فروخته می شود بنابراین افزایش مجدد قیمت مسکن محتمل است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام اردبیل، طی روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت سیمان هستیم. سیمان یا در بازار نیست یا اگر باشد بقیمت دلخواه تا سقف ۱۵۰هزار تومان !عرضه می شود.

 

تعدادی از فعالان عمران و ساخت و ساز در گفتگو با خبرنگار ما از نصف و نیمه ماندن کار عمرانی بخاطر نبود یا گرانی سیمان خبر دادند.

 

انطور که گفته می شود قیمت سهمیه ای سییمان ۳۵ هزار تومان بوده اما اکنون در بازار آزاد و سیاه به قیمت ۷۰ تا ۱۵۰هزار تومان! نیز عرضه می شود حال این سؤال مطرح است که؛ اگر سیمان سهمیه نیست و تولید نمی شود چرا در بازار ازاد به قیمت گزاف عرضه می شود و اگر هست و با کمبود هست، چرا نظارت و کنترلی در کار نیست.

 

سیمان که یکی از مصالح ضروری ساخت و ساز بوده نبود و یا گران شدن آن به نوبه خود موجب دامن زدن به شائبه گرانی مجدد مسکین منجر می شود.

 

در استان اردبیل که سیمان تولید می شود، متاسفانه این مشکل ساخت و ساز را دچار اختلال کرده و بازار مسکن را تحت الشعاع قرار داده و احتمال افزایش قیمت مجدد مسکن دور از ذهن نیست.

 

انتظار می رود کارخانه سیمان برنامه خود را بمنظور میزان و زمان تولید سیمان و عرضه آن و همچنین اداره صمت و تعزیرات تنظیم و مدیریت بازرا سیمان را رسانه ای کنند و یا اگر زمان مشخصی برای عرضه سیمان به اندازه نیاز بازار در نظر گرفته شده است ارائه دهد تا التهاب ایجاد شده در بازار سیمان به روال عادی برگردد.

 

گفتنی است در گذشته ها شاهد بودیم که با نوسان قیمت سیمان یا کمیاب شدن آن از استان ما به دیگر استانها قاچاق می شده است که با ساز و کارها جلوی آن گرفته می شده است بنابراین هماهنگ شدن با بازار سیمان کشوری ضرورت دارد اما در شرایط کنونی مقدار عرضه کم نیز باید بر طبق تنظیم بازار و به درستی به دست مصرف کننده برسد.

 

دراین بین تنظیم و نظارت بر بازار سیمان و عرضه کنندگان سیمان دولتی نیز مورد انتظار است که مردم از سازمان صمت و تعزیرات دارند.

 

طبق آخرین پیگیری های انجام شده پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام در حال حاضر کارخانه سیمان اردبیل به خاطر مشکل سراسری برق کشور در یک شیفت کاری و شبانه کار می کند. شنیده های غیر رسمی حاکی است این مشکل تا یک هفته دیگر مرتفع شده و در شیفت های بعدی نیز خط تولید فعالیت خود را شروع خواهد کرد.

 

این رسانه آماده انتشار جداول و اخبار مربوط به خبر می باشد.

انتهای خبر/