افت دمای هوا طی دو روز آتی
افت دمای هوا طی دو روز آتی
ورود سامانه سرد از دریای سیاه ، وزش باد شمال‌شرقی با بیشینه سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت و افزایش تراکم ابر و از اوایل بامداد روز سه‌شنبه استان اردبیل را تحت تاثیر قرار داده و موجب کاهش دما در این استان شده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام به نقل از ایرنا، بر اساس اعلام هواشناسی هم اکنون با استقرار سامانه سرد در منطقه، دمای هوا در نمین و مشگین شهر به یک درجه، اردبیل و سرعین به ۲ درجه‌، نیر و خلخال به ۳ درجه و در مناطق گرمسیری استان نیز به ۵ تا ۹ درجه کاش یافته است.

 

مدیرکل مدیریت بحران اردبیل با استناد به اطلاعیه سطح نارنجی هواشناسی درباره بارش نخستین برف پاییز در شهرهای سردسیر این استان به ساکنان منطقه هشدار داد.

فرهاد عبدالعلی‌پور افزود: اختلال در ترددهای درون و برونشهری و پروازهای فرودگاه اردبیل ، وقوع بادهای شدید و پدیده کولاک در نقاط کوهستانی و بعضی از فضاهای برون شهری و شکسته شدن درختانی که بطور کامل خزان نکرده اند براثر احتمال ریزش سنگین برف از نخستین ساعات سه شنبه تا اوایل چهارشنبه در این استان پیش بینی شده است.

 

وی افزود : پرهیز از کوهنوردی ، تجهیز کامل خودروها به امکانات زمستانی، احتیاط هنگام رانندگی در جاده ها ، انتقال محصولات کشاورزی و باغی به مکان های مسقف و بازبینی دمای مکان های حساس به سرما ازجمله مواردی است که ساکنان استان اردبیل به رعایت آنها توصیه می شوند.

 

اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی هوای بسیار متغیر دارد. ریزش برف و استقرار هوای سرد در این منطقه از اوایل آبان معمول است.

در بعضی سال ها ریزش سنگین نخستین برف پاییزی سبب بروز مشکلات و خساراتی در اردبیل می شود. بارش سنگین برف همراه با کولاک در روزهای چهارم و پنجم آبان سال ۱۳۹۵ با شکستن شاخه های بزرگ درختان و انداختن آن ها روی خطوط انتقال نیرو سبب بروز بحران به واسطه قطع گسترده برق در شهرستان اردبیل شد.

 

انتهای خبر/