اطاله ۲۰ ساله پرونده قضائی به هیچ وجه پسندیده نیست/دادستانی شغل قدسی است
اطاله ۲۰ ساله پرونده قضائی به هیچ وجه پسندیده نیست/دادستانی شغل قدسی است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به برخی رسیدگی های طولانی و طاقت فرسا در دادگاهها تصریح کرد: اطاله 20 ساله پرونده قضائی به هیچ وجه پسندیده نیست.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه دادستان اردبیل از ورود سالانه ۴۵۰ هزار پرونده به دستگاه قضائی کشور و ضرب آن به ۳۰ استان کشور ابراز تاسف و تامل کرد و اظهار داشت: بهداشت قضائی مهم بوده و ورود این همه پرونده شایسته کشور و استان نیست.

وی گفت: بجایی باید رسید که رای قضائی فصل الخطاب باشد و از تجربه جهانی سایر کشور نیز باید استفاده کرد.

آیت الله عاملی افزود: دستگاه فرهنگی در پیشگیری از وقوع جرایم وظایف سنگینی دارند ولی در مجموعه قوه قضائیه نیز نقض قانونی رخ ندهد و مرکز تقنین نظارت داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به برخی رسیدگی های طولانی و طاقت فرسا در دادگاهها تصریح کرد: اطاله ۲۰ ساله پرونده قضائی به هیچ وجه پسندیده نیست.

آیت الله عاملی در ادامه با تاکید بر اینکه تضعیف دستگاه قضا ظلم در حق مردم بوده تصریح کرد: این کار بدعت بوده و “شایسته نیست در احقاق حق مردم کمترین تضعیف و یا نفوذ در محاکم قضائی اتفاق بیافتد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در پایان سخنان خود شغل دادستانی را بسیار خطیر و قدسی برشمرد و گفت: تربیت نسل مترقی و متعالی با بر قراری امنیت، اصلاح جامعه و آرامش صورت می گیرد که این نقش خطیر دادستانی هاست و آرزو داشتم اگر امام جمعه نبودم در این حرفه فعالیت کنم و از دادستانی می خواهم با سایر بخش ها تعامل داشته باشد.

انتهای خبر/

  • نویسنده : سیدمهدی قدیرزاده
  • منبع خبر : تولیدی