از ابطال واگذاری کشت وصنعت مغان تا بازداشت جاعل گزارشاتMRI  در اردبیل
از ابطال واگذاری کشت وصنعت مغان تا بازداشت جاعل گزارشاتMRI  در اردبیل
رای ابطال واگذاری کشت و صنعت مغان توسط هیئت داوری دیوان عالی کشور حمایت، قضائی از سرمایه گذاری استان، بازداشت جاعل گزارشات دستگاه MRI و خبر های دیگر رویدادهای قضائی استان اردبیل در هفته جاری بود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، رئیس کل دادگستری استان اردبیل، در حاشیه  ملاقات مردمی  اعلام کرد ؛ استقرار بازرس ویژه سازمان خصوصی سازی در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با پیگیریهای لازم دادگستری استان

ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری استان با حضور رئیس شوراهای حل احتلاف استان و معاونین قضایی رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

در این دیدار به درخواست ها و مشکلات حقوقی بیش از ۷۵ نفر از مراجعین رسیدگی شده و دستورات قضایی لازم صادر گردید.

ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری استان به همراه مسئولان قضایی استان با رعایت پروتکل های بهداشتی، روزهای سه شنبه هر هفته در محل ساختمان مرکزی دادگستری استان اردبیل برگزار می گردد.

عتباتی در حاشیه  برگزاری ملاقات مردمی اعلام کرد : با پیگیری های لازم و مکاتبات انجام یافته و انعکاس حساسیت موضوع  از سوی دادگستری کل   استان اردبیل نهایتابازرس ویژه سازمان خصوصی سازی در محل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان حاضر و تیمی متشکل از کارشناسان بازرسی کل استان به سرپرستی احد از قضات دادسرای پارس آباد اقدامات نظارتی وهماهنگی لازم را  به عمل می آوردند.

عتباتی اعلام کرد کلیه وجوه حاصل از فروش محصولات این شرکت در حساب واحد متمرکز شده و امورات راجع به خرید ملزومات و هزینه های جاری اداره شرکت و پرداخت حقوق پرسنل و کارکنان و … از این محل انجام خواهد گرفت.

 

رئیس کل دادگستری استان: پیش‌بینی پیوست های فرهنگی و اجتماعی در ساخت و سازها یک امر ضروری در پیشگیری از وقوع جرایم  و کاهش آسیب‌های اجتماعی است

به همت دادگستری کل استان اردبیل، جلسه نظارت بر ساخت و سازها با حضور رییس کل دادگستری استان و اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان اردبیل، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان در این جلسه ضمن تشریح اهمیت نظارت و نظام‌مند کردن ساخت و سازها گفت: رعایت مقررات ملی ساختمان و تبصره ماده  ۱۰۰و نیز لزوم پیش بینی پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی در ساخت و سازها به منظور کاهش آسیب های اجتماعی یک ضرورت است.

وی در ادامه با اشاره به وظایف مهندسین ناظر در مقابله با تخلفات ساختمانی اظهار داشت: نقش مهندسین ناظر در پیشگیری از تخلف ساختمانی بسیار مهم و اثرگذار است. بنابراین ضرورت دارد تا مهندسین ناظر با نظارت های دقیق در اجرای مقررات ملی ساختمان در ساخت و سازها از وقوع آثار و تبعات منفی تخللفات ساختمانی و به تبع آن از بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه پیشگیری کنند.

 

* ورود جدی و عملگرایانه دستگاه قضایی استان به بحث حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری

دوازدهمین جلسه کمیته اجرایی حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری تولید و اشتغال استان اردبیل در سال ۹۹ برگزار شد.

عتباتی رئیس کل دادگستری استان در خصوص جلسه کمیته اجرایی حمایت قضایی از سرمایه گذاری گفت: در این جلسه به سه پرونده مهم در حوزه گردشگری، تفریحی و تولیدی رسیدگی شد. پرونده اول مربوط به طرح گردشگری و آب درمانی واقع در لاهرود  و پرونده دوم مربوط به پیست اسکی اندبیل خلخال و پرونده سوم مربوط به طرح فراورده های دامی و لبنی در شهرستان پارس‌آباد بود که مشکلات آنان با حضور مسئولان و مدیران دستگاه‌های متولی بررسی گردیده و مساعدت ها و همکاری های قانونی نسبت به حل مشکلات آنان انجام گرفت.

وی اظهار داشت: در طول سال جدید به مشکلات ۲۴ واحد تولیدی و سرمایه‌گذاری رسیدگی شده و دستورات لازم برای حل مشکلات آنان صادر گردیده است.

رئیس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان به صورت جدی و عمل گرایانه به بحث تولید و اشتغال ورود پیدا کرده و در کنار کارآفرینان و مسئولان نهادها و دستگاه‌های اجرایی برای رونق تولید و اشتغال که مسلماً نقش بسیار موثری در کاهش آسیب های اجتماعی خواهد داشت تلاش می‌کند.

 

*پیام تسلیت شهادت سرباز وظیفه علی بیرامی

بسم رب الشهدا و الصدیقین

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

هرگز کسانى را که در راه خدا کشته شده‏ اند مرده مپندار بلکه زنده‏ اند که نزد پروردگارشان روزى داده مى ‏شوند ( آل عمران ۱۶۹)

امنیت و آرامش کشور متعلق به صاحب الزمان (عج) و آماده سازی برای ظهور حضرتش  در سایه دلاوری ها و رشادت های جوانان ایثارگر این مرز و بوم است که با فداکاری و ایثار،  جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و شبانه روز پاسدار و پاسبان حریم امنیت، ناموس و شرف ملت ایران اسلامی در مرزهای کشورمان هستند.

اینجانب به نمایندگی از تشکیلات قضایی استان شهادت پر افتخار و مظلومانه سرباز سرافراز اسلام، شهید عزیز علی بیرامی، شهید عرصه امنیت و مرزبانی را به مردم شریف استان اردبیل، بالاخص اهالی شهیدپرور پارس آباد مغان و به ویژه خانواده معظم ایشان تبریک و تسلیت عرض نموده، برای آن عزیز سفر کرده  از درگاه خداوند منان علو درجات و برای بازماندگانشان صبر جمیل و اجر جزیل خواستارم.

 

*دستگیری عاملان جعل و دستکاری گزارشات MRI در اردبیل

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان اعلام کرد : به دنبال گزارش و اعلام جرم پزشکی قانونی استان و دادستان دادسرای انتظامی سازمان نظام پزشکی استان مبنی بر دستکاری و جعل امضاء و مهر مسئولین مربوطه در تعداد ۱۹ فقره از گزارشات پزشکی دو مرکز تصویربرداری، پرونده قضایی تشکیل شد.

وی افزود : در این خصوص تعداد ۱۰ نفر از مصدومین که مدارک پزشکی آنها دستکاری شده بود شناسایی و پس از تحقیقات لازم قرار تامین کیفری متناسب صادر گردید.

عتباتی اظهار  داشت: در ادامه اقدامات لازم جهت دستگیری عاملین اصلی جعل، نهایتا پس از تلاش های صورت گرفته و همکاری هاو هماهنگی قضایی و  انتظامی متهم اصلی جلب و دستگیر  شد.

وی افزود: در این پرونده دو متهم دستگیر شدند که هر دو با قرار تامین کیفری روانی زندان شده و پرونده آنان جهت تکمیل تحقیقات در دست بررسی می‌باشد.

 

*ابطال واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان توسط هیات داوری

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان  اعلام کرد ؛با توجه به طرح ایرادات و مشکلات راجع به واگذاری شرکت مغان به ریاست محترم قوه قضائیه و مراجع نظارتی و در پی سفر ریاست معظم قوه قضاییه به استان اردبیل  جلسه حمایت از حقوق عامه در مورد نحوه واگذاری شرکت مغان وبررسی مشکلات قانونی وبا دستور رئیس محترم قوه قضائیه و تبیین ۶محور برای بررسی روند واگذاری موضوع در دستورکار هیات داوری قرار گرفت و این هیات امروز با ۵رای موافق و ۱ رای مخالف به ابطال واگذاری رای داد.

عتباتی  تقدیر ویژه خود  از ریاست محترم قوه قضائیه و توجه ویژه ایشان به صیانت و حفاظت از بیت المال و حقوق عامه را اعلام و بر اقدامات قضایی و قانونی دادگستری استان اردبیل در ادامه این راه تاکید کرد.

انتهای خبر/