اردیل همچنان در وضعیت زرد کرونایی بسر می برد/۱فوتی ۱۹ بستری در شبانه روز گذشته
اردیل همچنان در وضعیت زرد کرونایی بسر می برد/۱فوتی ۱۹ بستری در شبانه روز گذشته
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: طی شبانه‌روز گذشته ۱۹ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند و متأسفانه یک نفر بر اثر این بیماری جان باخت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، شهرام حبیب‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی شبانه‌روز گذشته ۱۹ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند و متأسفانه یک نفر بر اثر این بیماری جان باخت.

وی افزود: طی همین مدت خوشبختانه ۲۳ بیمار مبتلا به کرونا نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ادامه داد: شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به ۱۳۱ نفر رسید که از این تعداد ۳۹ بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند و علاوه بر این‌ها، ۴۲ بیمار نیز تحت نظر هستند.

تداوم وضعیت زرد در ۳ شهرستان

حبیب‌زاده بیان کرد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، مشگین شهر و پارس‌آباد در وضعیت زرد و شهرستان‌های خلخال، گرمی، بیله‌سوار، نیر، اصلاندوز، سرعین، کوثر و نمین در وضعیت آبی قرار دارند.

وی با تاکید بر ادامه استفاده مردم از ماسک گفت: جلوگیری از شیوع بیماری کرونا نیازمند رعایت دقیق نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی‌ها است.

تزریق بیش از ۳۲ هزار واکسن مرحله سوم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به تزریق یک‌میلیون و ۶۸۷ هزار و ۱۵۱ دُز واکسن بر علیه بیماری کرونا در استان تشریح کرد: ۸۹۷ هزار و ۲۹۷ دُز واکسن مربوط به مرحله اول و ۷۵۷ هزار و ۶۸۴ دُز مربوط به مرحله دوم واکسیناسیون است.

وی گفت: تاکنون ۳۲ هزار و ۱۷۰ دُز واکسن کرونا در مرحله سوم برای جامعه هدف تزریق شده است.

انتهای خبر/