اردبیل خاستگاه بزرگانی همچون عاملی ها بوده است
اردبیل خاستگاه بزرگانی همچون عاملی ها بوده است
حجت الاسلام عبدالصمدوثوقی مسئول دفترسابق نماینده ولی فقیه در مرزبانی استان اردبیل و شاگرد درس خارج فقه رهبری انقلاب،شخصبت برجسته آیت الله عاملی را افتخاری برای جغرافیای ایران و اسلام برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، دوستداران و حامیان آیت الله سیدحسن عاملی بابرگزاری مراسمی بمناسبت اعیاد شعبانیه در مسجدالمهدی شهرک حافظ گرد هم آمدند،در این مراسم که مردم به دعوت عمومی حضور یافته بودند،از شخصیت چند بعدی و علمی آیت الله عاملی بحث و سخنرانی شد.
حجت الاسلام عبدالصمد وثوقی شاگرد درس خارج از فقه مقام معظم رهبری و رئیس دفتر سابق نمایندگی ولی فقیه در ستاد مرزبانی استان اردبیل طی سخنانی با تبریک اعیاد شعبانیه به حساسیت مهم سیاسی کشور و دو انتخابات پیش رو اشاره کرد و اظهار داشت: اردبیل به عنوان پایتخت تاسیس حکومت شیعی و سلسله صفوی خاستگاه شخصیت برجسته ای در دنیا و کشور بوده و اشخاصی چون مقدس اردبیلی، آیت الله مشکینی، موسوی اردبیلی، نورانی و مروج و سایر بزرگان از این خطه برخواسته و بشریت از وجود آنان بهره برده اند،در مقطع فعلی تاریخ هم شخصیتی فقیه و عالم و دانشمند مانند آیت الله سیدحسن عاملی رشد و تربیت یافته که عام المنفعه بوده و دنیا از بیان و بحث علمی و تعلیم معارف الهی جذاب او بهره مند می شوند.
وی با اشاره به مسئولیت خطیر و بسیار مهم مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: خبرگان جای فضلا، علما و فقیهان سیاستمدار برجسته ای باید باشد و برای مدیریت کلان کشور تصمیم گیری کند، و در این باره آیت الله عاملی عضو فعال و اصلی دو کمیسیون خطیر انتخاب رهبری و تحقیق هستند.
وی با اشاره به سفرهای علمی، مباحثه و سخنرانی و مناظرات علمی وی در کشورهای آلمان، روسیه، ترکیه، جمهوری آذربایجان و سایر کشورهای قفقاز و نیز در منابر استانهای کشور بخصوص در رسانه های ملی صدا و سیما و برنامه مهم سمت خدا اذعان داشت: دانشگاه ها، اساتید، حوزه های علمیه مشهد، تهران، قم این برنامه را به جد دنبال می کنند و از نکات عمیق و جدید معارف اسلامی و تربیتی وی بهره مند می شوند.
عبدالصمد وثوقی، شخصیت بی نظیر عاملی را انس و مودت با قشر جوان برشمرد و گفت: نه تنها در ایران بلکه جوانان سایر کشورها شیفته شخصیت وی هستند.
وثوقی با اشاره به اینکه دشمنان شخصیت وی را بخوبی می شناسند و برای تخریب جایگاه وی تلاش رسانه و حقیقی می کنند، اظهار داشت: شخصیت علمی عاملی مثل آفتاب می تابد و بسیاری از افراد را جذب انقلاب کرده و تفکرشان با انقلاب اسلامی ما همراه شده است.
وثوقی تصریح کرد: حضرت آیت الله عاملی در دفاع جغرافیای اسلام، انقلاب، تشیع و حتی تسنن در برابر شیطنت ها و شبهات رسانه های قدر بموقع و سریع پاسخ قاطع علمی ارائه داده و عملا آنها را درمانده و عاجز کرده و در این مسیر هزینه هایی نیز از وجود و اعتبار خود گذاشته است.
وی در پایان با شکرگذاری از وجود نعمت چنین شخصیت های در کشور و استان اردبیل نقش و حضور اثرگذار وی را در مجلس خبرگان رهبری سازنده و مهم برشمرد و حضور روز رای گیری را مورد تاکید قرار داد.

انتهای خبر/

  • نویسنده : سیدمهدی قدیرزاده
  • منبع خبر : تولیدی