ارائه مشاوره دینی در پروندهدهای طلاق
ارائه مشاوره دینی در پروندهدهای طلاق
آفاقی، معاون رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: بهره مندی از مشاوران دینی در کنار مشاوره های روانشناسان برای متقاضیان طلاق در اردبیل ارائه خواهد شد‌.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، آفاقی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل در حاشیه کارگاه آموزشی نقش مشاوره دینی در پرونده های خانواده، از آغاز مشاوره های دینی در مراکز مشاوره روانشناسی اردبیل خبر داد.

جلال آفاقی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رییس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره بر اینکه به منظور تحکیم بنیان خانواده و کنترل وکاهش طلاق در اردبیل واهتمام به صلح و سازش بین زوجین متقاضی طلاق ، ضرورت وجود مشاوران دینی در مراکز احساس می شد، افزود: مدتهاست ضرورت استفاده از مشاوره های دینی برای حل و فصل اختلافات خانوادگی دغدغه دستگاه قضایی بوده که براساس اقدام اخیر صورت گرفته، درتمام مراکز مشاوره شهر اردبیل مشاوران دینی تعیین گردید.
وی با تشریح برکات ورود تخصصی مشاوران به بحران خانواده به ویژه مشاوره های دینی در بحث طلاق، اظهار داشت: سالهاست که پرونده های طلاق در اردبیل به واحد های مصالحه و مراکز مشاوره خانواده ارجاع می گردد و در این مدت شاهد دستاوردهای چشمگیری در زمینه برقراری صلح و سازش هستیم.
این مقام قضایی با تاکید بر ضرورت توسعه حل اختلاف و پیشگیری از بحران در خانواده، اظهارامیدواری کرد: وجود مشاوران دینی در معیت مشاوران حقوقی و مددکاران و روان شناسان بتواند در جهت کاهش پرونده های طلاق بیش از پیش موثر باشد.
گفتنی است کارگاه آموزشی نقش مشاوره دینی در پرونده های خانواده، با شرکت بیش از پنجاه نفر از مشاوران سراسر استان در اردبیل برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر جعفرزاده یکی از مدرسین کارگاه مذکور نیز در سخنان خود با تاکید بر ضرورت شناخت از ارزش های اخلاقی وتوجه عمیق به مسئولیت ها توسط اعضای خانواده، تقویت ارزش های اسلامی را در پیشگیری از فروپاشی خانواده ها موثر خواند.

انتهای خبر/

  • منبع خبر : دادگستری اردبیل