گل ریزان دادگستری اردبیل در نهمین رضایت پرونده قصاص نفس/جوان۱۷ساله از اعدام خلاص یافت
گل ریزان دادگستری اردبیل در نهمین رضایت پرونده قصاص نفس/جوان۱۷ساله از اعدام خلاص یافت
برای نهمین بار در سال جاری و با تلاش مسئولین ذیربط و هیات جهادی بخشایش در شهرستان خلخال اولیای دم از خون فرزند خود گذشتند و به جوان محکوم به قصاص حیات دوباره دادند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، مصادف با ایام فاطمیه و در سالروز شهادت سردار دلها ؛ حیات دوباره جوان ۲۴ ساله از پای چوبه دار قصاص با رضایت اولیای دم رهایی یافت.

 

جعفر شجاعی مدیر روابط عمویم دادگستری استان اردبیل به خبرنگار کا گفت: برای نهمین بار در سال جاری و با تلاش مسئولین ذیربط و هیات جهادی بخشایش در شهرستان خلخال اولیای دم از خون فرزند خود گذشتند و به جوان محکوم به قصاص حیات دوباره دادند.

در این پرونده ،در یکی از توابع شهرستان خلخال در سال ۱۳۹۴ یک فقره قتل به وقوع پیوسته بود و قاتل یک جوان ۱۷/۵ ساله پس از سیر مراحل قانونی و رسیدگی قضایی محکوم به قصاص نفس شده بود.

با عنایت به اظهار ندامت از ناحیه این جوان در طول این مدت و اخلاق بسیار خوب وی در مدت زمان حبس و با تلاش شبانه روزی مسئولین ذیربط، ریش سفیدان محلی و هیات جهادی بخشایش و پس از چندین جلسه با اولیای دم، بالاخره امروز همزمان با ایام شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و سالگرد شهادت سردار دلها در محل زندان خلخال جلسه نهایی مصالحه تشکیل شد و اولیای دم با امضای صورتجلسه مصالحه رضایت بی قید و شرط خود را اعلام و از خون فرزند مرحوم خود گذشتند.

 

مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًاآیه ۳۲ سوره مائده

ترجمه:

بدین سبب بر بنی اسرائیل حکم نمودیم که هر کس نفسی را بدون حق و یا بی‌آنکه فساد و فتنه‌ای در زمین کرده، بکشد مثل آن باشد که همه مردم را کشته، و هر کس نفسی را حیات بخشد (از مرگ نجات دهد) مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده. و هر آینه رسولان ما به سوی آنان با معجزات روشن آمدند سپس بسیاری از مردم بعد از آمدن رسولان باز روی زمین بنای فساد و سرکشی را گذاشتند.

انتهای خبر/