کتاب نفسی از نفس بچاپ رسید
کتاب نفسی از نفس بچاپ رسید
عرفان گنجی طراح و مخترع اکسیژن ساز در اردبیل گفت: کتاب نفسی از نفس در تشریح و توضیح نحوه استفاده از دستگاه اکسیژن ساز به چاپ رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، کتاب”نفسی از نفس” با نگاهی به نفش حیاتی اکسیژن ، بیماری های مرتبط با آن و دستگاههای کمک تنفسی اکسیژن ساز، نبولایزر و ونتیلاتور توسط عرفان گنجی دانشجوی رشته مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل منتشر شد.

 

عرفان گنجی نویسنده این کتاب به آذرسلام، گفت: با همه گیری بیماری کووید۱۹(کرونا) مشکلات زیادی بعلت عدم وجود دستگاههای کمک تنفسی به تعداد کافی وعدم شناخت و توانایی استفاده از آن دستگاهها احساس کردم که به تبع آن تصمیم گرفتم برای کمک به وضع موجود اقدام به طراحی دستگاههای اکسیژن ساز در انواع مختلف نمایم.

وی افزود: علاوه بر طراحی و ثبت اختراع دستگاه اکسیژن ساز در انواع مختلف و چندین طرح نوآورانه دیگر اقدام به تالیف کتاب به منظور ارائه اطلاعات کافی وکمک به شناخت درست و طرز استفاده صحیح استفاده کنندگان از این دستگاهها و عیب یابی و تعمیرات دستگاههای کمک تنفسی شامل دستگاههای اکسیژن ساز ، نبولایزر و ونتیلاتور؛ کردم.

وی با بیان اینکه استفاده از دستگاههای پزشکی دارای خطرات و ریسک بالایی می باشد افزود: استفاده از دستگاههای پزشکی مهارت خاص خود را طلب می کند لذا در استفاده از این دستگاهها، علی الخصوص دستگاههای کمک تنفسی به هیچ وجه نباید به طور خودسرانه عمل کرد وحتما باید به دستور پزشک از آن ها استفاده شود ، همچنین تعمیرات و سرویس این دستگاهها نیز یک کارتخصصی است.

نویسنده کتاب افزود: دستگاههای کمک تنفسی از مهمترین و حیاتی ترین تجهیزات پزشکی هستندکه از آن ها در تمامی بیمارستانها ، مراکز درمانی، درمانگاهها و حتی سرای سالمندان استفاده می شود تا بدین وسیله بتوان به درمان بیماری  افرادی که دچار مشکلات تنفسی، قلبی و عروقی و … می باشند کمک کرد.

عرفان گنجی درباره کتاب “نفسی از نفس” افزود: در این کتاب سعی شده است نقش اکسیژن در زندگی و صنعت ، بیماری های مرتبط با سیستم تنفسی به همراه نگاهی به دستگاههای اکسیژن ساز، نبولایزر  و ونتیلاتور مورد بررسی قرار گیرد که امیدوارم در راستای معرفی جامع و نحوه کاربرد صحیح این دستگاهها برای تمامی دانشجویان پزشکی، پرستاری، پیراپزشکی ، مهندسی پزشکی و تمامی علاقمندان حوزه سلامت مفید واقع شود.

وی گفت: این کتاب در دوفصل که فصل اول آن شامل نقش حیاتی اکسیژن و بیماری های مرتبط با آن و فصل دوم شامل دستگاههای کمک تنفسی اکسیژن ساز ، نبولایزر و ونتیلاتور در ۲۴۷ صفحه و با قیمت ۱۲۰ هزارتومان روانه بازار نشر شده است.

لازم به ذکر است عرفان گنجی دانشجوی رشته مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر این کتاب چندین ثبت اختراع وایده نوآورانه  در زمینه های مختلف دارد.

 

انتهای خبر/