پای قطع شده پسر ۱۲ ساله در اردبیل پیوند زده شد
پای قطع شده پسر ۱۲ ساله در اردبیل پیوند زده شد
سرپرست تیم پیوندی بیمارستان فاطمی اردبیل گفت:در طول سه هفته گذشته برای اولین بار در استان اردبیل دو عمل پیوندی عضو قطع شده دست و پا با موفقیت کامل انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، دکتر امیراحمد عرب زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اردبیل اظهار داشت: سه هفته پیش ساعت ۱۸:۰۰ در شهرستان مشگین‌شهر یک حادثه رخ می‌دهد که خودروی نیسان باعث قطعی کامل پای چپ از زیر زانوی پسر ۱۲ ساله می‌شود.

وی افزود: بیمار ۱۲ ساله پس از آماده‌سازی در بیمارستان مشگین شهر بلافاصله به بیمارستان فاطمی اردبیل منتقل شد و حدود ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه اولین عمل جراحی پیوند آغاز شد که در این عمل، استخوان‌ها و شریان‌های خون‌رسان به هم پیوند داده شد، همچنین این عمل به مدت ۷ ساعت به طول انجامید.

سرپرست تیم پیوندی بیمارستان فاطمی اردبیل تصریح کرد: بعد از گذشت دو هفته و اطمینان از موفقیت کامل عمل اول، عمل دوم برای پیوند عصب‌های پا انجام شده و چند روز پس از عمل دوم، عمل سوم جهت پیوند پوست پا انجام شد و پا قطع شده به شکل کامل با موفقیت پیوند داده شد و بیمار ۱۲ ساله ظرف ۴ روز آینده پس از گچ‌گیری پا از بیمارستان مرخص خواهد شد.

عرب زاده بیان کرد: عمل جراحی پیوند پا در جهان یک عمل بسیار حساس و سخت محسوب می‌شود که شرایط قطعی پا بیمار ۱۲ ساله از استخوان، عصب‌ها و شریان‌های خون رسان وضعیت را بسیار پیچیده و حساس‌تر کرده بود که با توکل و یاری خداوند متعال و تخصص بسیار بالای تیم پیوندی یک عمل پیوند موفقیت‌آمیزی در استان اردبیل انجام شد.

وی ادامه داد: جراحی پیوند، یک عمل تیمی و مشترک است که سرپرستی تیم جراحی با بنده بوده و این عمل با همکاری دکتر اقبالی، دکتر وکیلی و دیگر کادر تیم پیوند با موفقیت انجام شد.

سرپرست تیم پیوندی بیمارستان فاطمی اردبیل اظهار کرد: روز جمعه هفته گذشته یک حادثه قطعی دست از مچ به‌وسیله سنگ برش در شهرستان اردبیل اتفاق افتاد که بیمار ۶۵ ساله و عضو قطع شده به بیمارستان فاطمی اردبیل منتقل شدند.

عرب زاده گفت: با همکاری دکتر اقبالی فلوشیب دست در استان اردبیل، عمل جراحی پیوند دست از مچ قطع شده ساعت ۱۲:۰۰ آغاز و پس از ۵ ساعت، عمل با موفقیت کامل به اتمام رسید و بیمار روز گذشته از بیمارستان‌ ترخیص شد.

انتهای خبر/