مطبوعات جرات بیان را نباید از دست بدهد/ایجاد شورای حل اختلاف جرایم مطبوعات ارزشمند است
مطبوعات جرات بیان را نباید از دست بدهد/ایجاد شورای حل اختلاف جرایم مطبوعات ارزشمند است
آیت‌الله سیدحسن عاملی در دیدار با هیئت منصفه مطبوعات و جرائم سیاسی استان اردبیل گفت: راه‌اندازی شورای حل اختلاف در این مجموعه امری لازم و ضروری است که در این حوزه نتایج خوبی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش آذرسلام، آیت‌الله سیدحسن عاملی ظهر امروز در دیدار با هیئت منصفه مطبوعات و جرائم سیاسی استان اردبیل اظهار داشت: تعامل با جامعه مطبوعات موضوعی مهم و خطیر است که توجه به این حوزه و عمل به این رسالت حساس باید مورد توجه ویژه و اساسی واقع شود.

وی بیان کرد: مطبوعات باید جرئت این را داشته باشد که عیب و ایراد واقعی را گوشزد کند، شفاف‌سازی کند، انتقاد به‌جا داشته باشد، ضعف‌ها و نقاط قوت را مشخص کند، چرا که توجه به این موضوع به نوبه خود بسیار حائز اهمیت است و بی‌شک برخی انسان‌ها اگر از جهت ضعف موضوعی را ندانند این مسئله مشکل‌ساز خواهد شد.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: طبق روایتی که آمده است، گفته می‌شود «خداوند را عبادت کن گویی که خداوند را می‌بینی»، که این موضوع مصداق این مسئله است که لازم و ضروری است تا در ابتدا نباید خودت را به گناه بیندازی و لازمه این است که خدا را شایسته عبادت ببینیم.

عاملی تصریح کرد: در جامعه مطبوعات نیز به همین شکل است و امیدواریم مطبوعات در دست اخیار باشد و به دست اشرار نیفتد، چرا که به عنوان مثال اگر در این زمینه ضعف اقتصادی وجود داشته باشد تاثیر آن در تمامی حوزه‌ها و حتی مطبوعات نیز مشاهده می‌شود.

وی ضمن تقدیر و تشکر از فعالان رسانه و مطبوعات گفت: انتظار داریم مطبوعات به رسالت خطیر خود جامه عمل بپوشاند، انگیزه ایجاد کند راه صحیح را نشان دهد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ضمن علام آمادگی برای همکاری یا این مجموعه نیز اظهار کرد: راه‌اندازی شورای حل اختلاف در این مجموعه امری لازم و ضروری است که در این حوزه نتایج خوبی را به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه اردبیل افزود: خوشبختانه در استان اردبیل هتاکی‌ها و بی‌حرمتی‌ها در جامعه مطبوعات دیده نمی‌شود و امری لازم و ضروری است که این مهم مدیریت و کنترل جدی شود تا مشکلی در این زمینه پیش نیاید.

انتهای خبر/

  • منبع خبر : تسنیم