دولت روحانی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از بازار سرمایه بیرون کشیده/ تحریم‌ها ۱۵ تا ۲۰ درصد تأثیر دارد
دولت روحانی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از بازار سرمایه بیرون کشیده/ تحریم‌ها ۱۵ تا ۲۰ درصد تأثیر دارد
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: تحریم‌ها 15 تا 20 درصد تأثیر دارد لذا اساس کار ما بر خنثی‌سازی تحریم‌ها با استفاده از ظرفیت‌های داخلی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، علیرضا زاکانی نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز در نشست خبری رونمایی از سامانه دولت‌یار (سامانه نظام مسائل شهرستان‌ها) که به میزبانی خبرگزاری تسنیم برگزار شد در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص برنامه وی برای مدیریت اپیدمی کرونا و واکسیناسیون ملی اظهار داشت: موضوع کرونا یک مسئله فرابخشی است و یکی از اشتباهات دولت روحانی این بود که آن را فقط تبدیل به مسئله وزارت بهداشت کرد که گویا همه کار بر دوش دکتر نمکی است.

وی تأکید کرد: مسئول مواجهه با این امر رئیس‌جمهور است که باید با بسیج همه امکانات ملی به مقابله با این پدیده بیاید و یکی از ظرفیت‌های مهم مواجهه با این بیماری نیز استفاده از ظرفیت‌های مردمی است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ما نیز برای واکسیناسیون عمومی اقدام عاجل و فوری خواهیم کرد و سطح مقابله با این پدیده را از سطح فعلی بالاتر می‌آوریم تا آثار کرونا ابعاد زندگی اقتصادی یا اجتماعی مردم را دربر نگیرد بنابراین خودم متولی امور این ماجرا خواهم بود.

* تحریم‌ها ۱۵ تا ۲۰ درصد تأثیر دارد

زاکانی در ادمه در خصوص برنامه وی برای استفاده از ظرفیت‌های حوزه گردشگری و نیز سیاست خارجی اظهار داشت: ما جهش تولید را در حوزه اقتصاد به عنوان یک رکن در برنامه‌هایمان درنظر گرفته‌ایم و یکی از ۹ پیشران اقتصادی تعریف شده برای جهش تولید و تحول در کشور، حوزه گردشگری است که تا خانه‌های مردم و بنگاه‌های کوچک ظرفیت‌هایی برای توسعه کشور فراهم خواهد آورد.

وی گفت: استفاده از جاذبه‌های تاریخی و مذهبی و طبیعی از جمله فرصت‌های موجود در حوزه گردشگری است که دنبال خواهد شد.

وی همچنین در خصوص موضوع سیاست خارجی و تحریم‌ها گفت: تحریم‌ها ۱۵ الی ۲۰ درصد تأثیر دارد لذا اساس کار ما بر خنثی‌سازی تحریم‌ها براساس ظرفیت‌های داخلی است اما همزمان مسئله لغو تحریم‌ها را پیگیری خواهیم کرد و جنایت بزرگ آمریکا در اعمال تحریم‌ها را خواهیم شکست.

* علت به نتیجه نرسیدن تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد، تبانی دانشگاه با دادستان تهران بود

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه و در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره اینکه چرا در مناظره اقتصادی اخیر با وجود مطرح کردن برخی پرونده‌ها از افراد اسم نیاوردید، تصریح کرد: اسم آوردن را غلط میدانم و آن چیزی که دیدید مناظره نبود چون مناظره باید حول محور برنامه‌ها باشد ولی بهدلیل سکوت برخی دوستان دیگر، من مجبور بودم بیشتر وقتم را به پاسخ دادن به حرف‌های غلط برخی‌ها اختصاص دهم.

زاکانی ادامه داد: با وجود اسنادی که دارم، اسم آوردن را برای خودم خط قرمز می‌دانم و معتقدم این ناجوانمردی است.

وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری درباره اینکه آیا مسائل مطرح شده درباره دانشگاه آزاد و مدیریت آن مربوط به دوره فعلی است یا گذشته تأکید کرد: آنچه درباره دانشگاه آزاد گفتم مربوط به الان نیست و برای سالهای ۸۴ و ۸۵ است که تحقیق و تفحص از نظام آموزش عالی را انجام دادیم و علت به نتیجه نرسیدن تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد هم این بود که رئیس وقت دانشگاه با دادستان وقت تهران تبانی داشت و اجازه نمی‌داد کار به نتیجه برسد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: در آن مقطع سه بار به مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی نامه نوشتند اما وقتی خبری نشد یکبار ایشان را در عید دیدم و گفتم هر چه به شما نامه می‌نویسیم گم می‌شود. ایشان گفت چه کار کنم؟! گفتم برای ما حکم قرار دهید. لذا قرار شد آقایان رئیسی، مرحوم خلفی و جمشیدی سخنگوی وقت قوه قضائیه حکم ما باشند که بعد از دو جلسه صحبت و ارائه مستندات، مسائل برای آنها معلوم شد و یادم هست که دادستان وقت تهران بعد از جلسه بغض کرد و به من گفت چرا دست از سر من برنمی‌داری؟ و من هم گفتم چون ناحق هستی دست از سرت برنمی‌دارم.

زاکانی افزود: علاوه بر تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد یک تحقیق و تفحص از دستیاری پزشکی انجام دادیم. از سال ۷۷ تا ۸۲ سؤالات آزمون دستیاری فروش می‌رفت و آقایان انکار می‌کردند اما طی این تحقیق و تفحص بیش از ۶۰ نفر دستگیر شدند و ۲۰ نفر نیز اخراج شدند؛ همچنین تحقیق و تفحص سنگینی هم از قوه قضائیه کردیم که در جریان آن حضرت آقا مستقیما به مرحوم آیت‌الله شاهرودی گفتند اجازه بدهید مجلس این موضوع را بررسی کند و این به نفع قوه قضائیه خواهد بود.

* اگر کاغذ را از دست برخی نامزدها بگیرند دیگر حرفی برای گفتن ندارند

نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم در ادامه و در پاسخ به سؤالی در خصوص حواشی مناظره اخیر گفت: اگر کاغذ دست برخی افراد را دم در استودیو از آنها بگیرند دیگر حرفی برای گفتن ندارند چون فقط انشاء می‌خوانند.

وی افزود: چون این افراد حرفی برای گفتن ندارند به دیگران توهین می‌کنند و مردم شاهد هستند و خودشان بهترین قضاوت را خواهند کرد.

زاکانی ادامه داد: کشور ما بن‌بست ندارد و پول هم کم ندارد اما مشکل ما این است که مثل بچه پولدارها رفتار می‌کنیم و پول را آتش می‌زنیم تا گرم شویم.

* یکپارچه‌سازی سیستم بانکها برای مقابله با ابربدهکاران بانکی

وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص راهکار عملیاتی وی برای مواجهه با ابربدهکاران بانکی اظهار داشت: متأسفانه سال گذشته ۱۶۰۰هزار میلیارد تومان توسط بانکها تسهیلات داده شده که دوسوم آن بابت بدهکاران بانکی رفته که درخواست استمهال کرده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۱ ابربدهکار بانکی داریم که ۹۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارند لذا اولین کار ما یکپارچه‌سازی سیستم بانک‌ها خواهیم بود که تا با ایجاد یک سامانه اطلاعات را بر هم منطبق کنیم تا هم به درخواست‌ها برای تسهیلات پاسخ داده شود و هم با اشتراک‌گذاری اطلاعات بانکها، ردپای اموال بدهکاران بانکی مشخص شود.

* دولت روحانی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از بازار سرمایه بیرون کشیده است

زاکانی در ادامه و در خصوص بازار سرمایه اظهار داشت: وضعیت فعلی بازار بورس از قبل قابل پیش‌بینی بود و ما نیز هشدار داده بودیم که مردم وارد نشوند، چون می‌دانستیم دولت که تا الان با پول نفت و با تورم خودش را اداره می‌کرد حالا می‌خواهد با بورس و سرمایه مردم نیازش را تأمین کند.

وی با تأکید بر اینکه ما بورس را به مسیر اصلی‌اش برمی‌گردانیم خاطرنشان کرد: هیچ فرد حقیقی در سال ۹۸ بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومان در بورس نداشته است اما در سال گذشته ۱۱ نفر بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومان داشته‌اند که این نشان می‌دهد یکسری حقوقی‌های متخلف صف ساختگی درست کردند تا خودشان سود کنند.

وی تصریح کرد: به گفته وزارت اقتصاد دولت آقای روحانی در سال گذشته ۳۰۰ هزار میلیارد تومان از بازار سرمایه بیرون کشیده و این جنایت در حق مردم است.

* چون دست برخی افراد خالی است، ما را «پوششی» می‌خوانند/ هر جا بخواهند مناظره دونفره می‌کنیم

زاکانی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه برخی نامزدها همچنان شما را کاندیدای پوششی توصیف می‌کنند و پاسخ شما به این اظهارات چیست گفت: چون دست این افراد خالی است این حرفها را مطرح می‌کنند.

وی ادامه داد: بزرگترین جنایت این افراد این است که مسائل تخصصی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را به ابزار سیاسی تبدیل می‌کنند و سپس آن را یک مسئله امنیتی می‌خوانند. امیدارم در مناظره امروز خودشان را اصلاح کنند و فقط درباره برنامه‌هایشان صحبت کنند.

وی تأکید کرد: اگر مایل باشند من حاضرم هر جا بخواهند مناظره دو نفره کنیم تا به قول خودشان مشت ما را برای مردم باز کنند.

انتهای خبر/