دولت در خرید قیمت گندم تجدید  نظر کند/در مسیر سرمایه گذاری مانع تراشی نکنید
دولت در خرید قیمت گندم تجدید  نظر کند/در مسیر سرمایه گذاری مانع تراشی نکنید
آیت الله عاملی در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: به دولت توصیه می کنم قیمت خرید تضمینی گندم را افزایش دهد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اردبیل اظهار داشت: عشایر، قطب تولید کشور هستند و نباید هیچ وقت معطل بمانند؛ مسؤولان باید سریعا برای رفع مشکلات عشایر اقدام کنند.

وی با بیان اینکه عشایر ما در طول تاریخ برای عزت و استقلال کشور، جانفشانی‌های بزرگی انجام دادند،  افزود: آنها در این روزها، زیر بار مشکلات کمر شکن ماندند، در ییلاقات علوفه نیست و در قشلاقات، قیمت علوفه بسیار بالاست، آنها نمی‌توانند دامداری را ترک کنند چون شغل اصلی و منبع اصلی درآمد آنهاست.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: دولت مردان آنها را در این ایام عسرت دریابند و الا کشور در تأمین بخشی از کالاهای اساسی با مشکل مواجه خواهد شد.

عاملی با اشاره به نزدیک شدن به عید قربان اظهار کرد: توفیق بسیار بزرگی به ما روی آورده و ما در آستانه ورود به ایام بسیار حساس دهه اول ذی الحجه مخصوصاً روز عرفه و عید قربان هستیم، در هیچ روز و شب، دعا، مثل روز عرفه وارد نشده است به حدی که بعد از ظهر عرفه، اصلا کفاف آن دعاها را نمی کند و این جدا استثنایی است و نشانگر آن است که در این روز، عنایت، ویژه است.

وی با بیان اینکه فضیلت شب عرفه نیز بسیار استثنایی است و باید آن را قدر دانست، افزود: ثواب روزه در آن روز، فوق العاده است، با این حال اگر روزه موجب سستی در دعا می شود، دعا را بر روزه ترجیح دهید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تصریح کرد: نماز عید قربان نیز بسیار مهم است، اهتمام نسبت به این نماز در مقایسه با نماز عید فطر پایین است، در حالی که عید فطر، مقدمه عید قربان است بعد از این نماز سرنوشت تعیین می‌شود.

دولت مردان در قیمت گندم، تجدید نظر کنند  

عاملی افزود:  به دولت مردان توصیه می‌کنیم در قیمت گندم، تجدید نظر کنند، این روزها به خاطر گران تر بودن قیمت جو نسبت به گندم، مجموعه‌هایی که جو مصرف می‌کنند، به خرید گندم روی آوردند.

وی بیان کرد: این مسأله با قحط سالی، مزید بر علت شده و دولت مجبور است ارز بیشتر برای واردات گندم صرف کند، از حالا معادل همان ارز را برای کشاورزان صرف کنید تا بخشی از نیاز به گندم برطرف شود.

‌نماینده ولی فقیه در بخش دیگری از سخنان خود افزود: روسیاهان تاریخ ایران یعنی منافقین، تبدیل به ماشین پول شویی آمریکا و اروپا شدند، این هفته یک نشست مشمئز کننده مجازی توسط منافقین برگزار شد و با کمال تأسف، جماعتی از سیاسیون و دولت مردان آمریکا و اروپا در ان شرکت کردند و عملاً ثابت کردند که با تروریسم و تروریست‌ها هیچ مشکلی ندارند و خون ۱۷ هزار ایرانی که به دست منافقین شهید شدند، برای آنها هیچ ارزشی ندارد و آنها حاضرند به خاطر پول، حیثیت خود را زیرپای خود بگذارند.

کلنگ‌زنی تولید آهن اسفنجی موفقیت بسیار بزرگ استان است

عاملی همچنین با بیان اینکه این هفته استان ما یک موفقیت بسیار بزرگ داشت و آن کلنگ زنی تولید آهن اسفنجی بود، گفت: اولا؛ حجم سرمایه گذاری بسیار بالاست یکصد میلیون یورو یا سه هزار میلیارد تومان در آن مصرف خواهد شد، ثانیا؛ از صنایع بسیار اساسی است و با آن شمش های آهن در اینجا به محصولات پایین دستی تبدیل خواهد شد، ثالثا؛ حجم عظیم مالیات ارزش افزوده دارد که قانوناً از استان خارج نمی شود و حداقل هزار میلیارد سالانه ارزش افزوده  دارد، رابعا؛ تولید این کارخانه یک میلیون تن آهن اسفنجی در سال خواهد بود، خامسا؛ این کارخانه قابلیت ویژه برای توسعه دارد و در فازهای بعدی می تواند با تولید شمش و ورق های آلیاژی به مرکز توزیع ورق های خاص آلیاژی در منطقه برای صادرات تبدیل شود.

وی ادامه داد: مواد اولیه این کارخانه بسیار مهم است و در منطقه ما وجود ندارد و خوشبختانه مواد اولیه تماما از معدن چادرملو یزد تأمین شده و به صورت گندله با قطار به اردبیل حمل خواهد شد و این کارخانه در حال ساخته شدن هزار نفر اشتغال و بعد از آن حداقل دویست نفر اشتغال مستقیم نیز دارد.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود گفت: ایران در سال ۱۳۵۷ سالانه یک میلیون تن فولاد تولید می کرد و در رده هفتادم جهان بود و امروز ایران با تولید ۳۳ میلیون تن در سال در مقام دهم قرار دارد و در سال ۱۴۰۴ با تولید ۵۵ میلیون تن به رتبه ششم خواهد رسید.

عاملی تصریح کرد: همچنین در روزهای اخیر مجتمع تولیدی پنل خورشیدی و تجهیزات نیروگاهی استان اردبیل با ظرفیت ۲۵۰ مگاوات در فاز اول و ظرفیت نهایی ۵۰۰ مگاوات و با سرمایه گذاری ۴۰ میلیون یورویی خارجی و با اشتغال ۲۰۰ نفر شروع شود که با ساخت این کارخانه و بومی سازی تکنولوژی اروپایی ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی کشور سالانه ۵۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد و همه این‌ها آینده روشنی را به ملت ما نوید می‌دهد.

مسئولان در مسیر سرمایه‌گذاری مانع تراشی نکنند

وی  در خاتمه سخنان خود گفت: همه توجه داشته باشند که در سال «مانع زدایی از تولید» تمام مسئولین باید تلاش خود را بسیج کنند تا در مسیر سرمایه گذاری مانع تراشی نشود.

امام جمعه اردبیل  بیان کرد: سرمایه‌گذار مثل کبوتر لب بام است که با اندک اذیتی کار را رها می‌کند، اخیرا یک خیر محترم وارد موضوع احداث دامداری صنعتی ۵ هزار گله شد اما نزدیک به یک سال ادارات او را به همدیگر حواله دادند.

عاملی گفت: او احتیاج به درآمد نداشت و نیت خیر داشت ولی مانع دنبال مانع او را مأیوس می‌کرد و ما دوباره او را به نیت اولیه برمی‌گرداندیم.

وی افزود: اینجانب بارها او را از ترک پروژه منصرف کردم و عجیب این است که شستا با همان نیت وارد استان شد و یک هفته تمام کارهای او اعم از زمین و آب و سایر مقدمات فراهم شد و این نشان می داد که اگر مسئولین اراده کنند، موضوع در اسرع وقت حل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد:  با اصرار و فشار اینجانب و ورود جدی استاندار مشکل حل شد و در کلنگ زنی، همان سنگ اندازی‌های ادارات مربوطه در ذهن من بود تا اینکه فرماندار محترم منطقه تبریک خاصی را در حین کلنگ زنی گوشزد کردند طبعاً تبریک در کنار آن همه اذیت ادارات مربوطه، ناراحت کننده بود به همین جهت برای بیان اینکه اهمیت عمل به فرامین صاحب تبریک بالاتر از خود تبریک است، انتقادی صورت گرفت.

عاملی افزود: این انتقاد متوجه تمام مسئولینی بود که باید موانع احداث مجموعه را برطرف می‌کردند متأسفانه از انتقاد ما سوء استفاده شد و عده‌ای که درصدد انتقام از فرماندار محترم بودند تمام آوار را سر او ریختند در حالی که ایشان از محترمین فرمانداران است.

وی گفت: ما از سیاسیونی که با هم تسویه حساب دارند می خواهیم انتقادهایی را که در مسیر فرهنگ سازی صورت می‌گیرد به شائبه های انتقام مشوب نکنند و از تمام رسانه های محترم و از تمام قلم به دستان و فعالان اجتماعی می خواهیم که در عین بیان نقائص از حرمت افراد صیانت نمایند.

انتهای خبر/

  • منبع خبر : تسنیم