دستگاه قضائی با تمام توان در انتخابات، در کنار مجریان خواهد بود
دستگاه قضائی با تمام توان در انتخابات، در کنار مجریان خواهد بود
ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: برخورد قاطع با متخلفان انتخاباتی و حمایت قضایی از اقدامات قانونی مجموعه های دخیل در برگزاری انتخابات از اولویت اصلی دستگاه قضایی است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در جلسه تامین نظم و امینت انتخابات آتی گفت: برخورد قاطع با متخلفان انتخاباتی و حمایت قضایی از اقدامات قانونی مجموعه های دخیل در برگزاری انتخابات از اولویت اصلی دستگاه قضایی است.

 

دراین جلسه که سومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان با حضور اعضای هیات نظارت بر انتخابات استان و شرکت ویدئو کنفرانس ستادهای شهرستانی در محل دادگستری استان برگزار شد ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان در ابتدای این جلسه با تشریح اهمیت انتخابات و نقش آن در تعیین سرنوشت ملت اظهار داشت: خوشبختانه حساسیت و اهمیت برگزاری انتخابات در استان و در بین مردم و مسئولان استان به نحو مطلوب تبیین شده و همه بر آن اشرافیت دارند بر همین اساس و در سایه هماهنگی مجموعه های اجرایی و استفاده از تجربیات ادوار گذشته ی برگزاری انتخابات در استان، شاهد انتخابات پرشور در استان خواهیم بود و مسلما دستگاه قضایی در کنار مجموعه ها، تمام توان خود را با انجام حمایت های قضایی لازم برای خلق حماسه ملی دیگر بکار می بندد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه با تاکید بر اتخاذ رویکرد پیشگرانه، برلزوم اجرایی و عملیاتی نمودن دقیق و درست مصوبات ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان از سوی مجموعه ها و دستگاه های دخیل در برگزاری انتخابات تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری با تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال۵۸وادای احترام به پاسداران شهید بر استفاده حداکثری از ظرفیت کلیه نهادهای اطلاعاتی و امنیتی در خصوص برگزاری انتخابات سالم و شناسایی افراد فاقد صلاحیت تاکید کرد.

 

سید عبدالله طباطبایی دادستان مرکز استان اردبیل نیز در این جلسه به نقش هیات های نظارتی و اجرایی اشاره کرد و افزود: مسلما ایفای نقش صحیح و دقیق این مجموعه ها و بدور از هر گونه تعصبات و گرایش های جناحی و سیاسی در جلب رضایتمندی عموم مردم و حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای بسیار تاثیر گذار خواهد بود بنابراین انتخاب افراد صالح و مورد اعتماد در هیات های نظارتی و اجرایی باید با دقت و تامل بیشتری انجام گیرد.

دادستان مرکز استان همچنین با هشدار به تبلیغات زود هنگام به ویژه انتخابات شوراهای اسلامی شهر روستا در فضای مجازی گفت: هر گونه تخلفات به ویژه تبلیغات پیش از موعد مقرر در فضای مجازی و محیطی از سوی دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی و اطلاعات رصد شده و با متخلفان به شدت برخورد می شود.

انتهای خبر/