داروهای غیرمجاز در سفر به ترکیه
داروهای غیرمجاز در سفر به ترکیه
در مورد لیست داروهای ممنوع در ترکیه با شما صحبت کنیم تا با دانستن نام داروهایی که حمل آن ها به ترکیه ممنوع است بیشتر آشنا شوید.

به گزارش آذرسلام، ترکیه یکی از کشورهای بسیار زیبا و دیدنی در قاره آسیا است و هر ساله گردشگران و توریست های زیادی از سراسر دنیا به این کشور سفر می کنند. ترکیه با چندین دریا همسایه است و این هم جواری موجب شده صحنه ها و مناظر طبیعی و بی نظیری در این کشور به وجود آید. علاوه بر این، مناظر زیبا و طبیعی و همچنین وجود بناهایی که برخی از آن ها قدمت زیادی دارند نیز باعث شده که ترکیه مقصد بسیاری از توریست ها باشد. وجود مراکز خرید مدرن، بازارهای محلی، انواع تفریحات آبی و هتل های لوکس و مجلل نیز از دیگر دلایلی است که باعث شده این کشور بسیار مورد توجه و علاقه مندان به سفر باشد. ترکیه یکی از کشورهای است که در همسایگی ایران قرار دارد و داشتن مرزهای مشترک با کشورمان باعث شده که هر ساله ایرانیان زیادی با تور ترکیه به این کشور سفر کنند. این همسایگی علاوه بر آنکه هزینه های سفر به این کشور را کاهش می دهد، مزایای دیگری برای ایرانی ها فراهم کرده است. یکی از مهم ترین مزایای که این هم جواری برای ایرانیان داشته، سفر به ترکیه بدون نیاز به ویزا است. ایرانیانی که قصد دارند از کشور ترکیه دیدن کند، نیازی به گرفتن ویزا ندارند، اما ذکر این نکته لازم است که نگرفتن ویزا به این معنی نیست که مسافران به قوانین کشوری که قصد دارند از آن دیدن کنند بی توجهی کرده و هر کالایی را با خود به کشور بیگانه ببرند. اگر در چند روز آینده قصد دارید به ترکیه بروید، پیشنهاد می کنیم که تا انتها با ما همراه باشید. در ادامه قصد داریم در مورد لیست داروهای ممنوع در ترکیه با شما صحبت کنیم تا با دانستن نام داروهایی که حمل آن ها به ترکیه ممنوع است بیشتر آشنا شوید.

 

داروهای غیرمجاز در سفر به ترکیه

لیست دارو های ممنوعه در ترکیه

همان طور که بالاتر نیز عنوان شد، مسافرین ایرانی می توانند بدون گرفتن ویز وارد کشور ترکیه شوند. عدم نیاز به ویزا برای آن است که مسافران بتوانند با دردسر کمتری وارد این کشور شده و از مدتی که در ترکیه مهمان هستند، نهایت لذت و شادی را تجربه کنند. اگر جزء کسانی هستید که مسافرت های خارجی زیاد انجام می دهید، حتما اطلاع دارید که همه کشورها برای خارجی هایی که به کشورشان وارد می شوند، قوانین و مقررات خاصی را در نظر گرفته و این افراد حتما باید این قوانین را رعایت کنند، در غیر این صورت ممکن است فردی که از قانون تخطی کرده است، با برخوردهایی نیز مواجه شود. کشور ترکیه نیز از این قانون مستثنی نیست و برای کسانی که به آن وارد می شوند، قوانینی را وضع کرده و توریست ها نیز موظف هستند از این قوانین پیروی کنند. یکی از مواردی که کشور ترکیه نسبت به آن حساسیت زیادی نشان می دهد، وارد کردن و یا به عبارت دیگری آوردن و حمل دارو به این کشور است. به این نکته دقت داشته باشید که ممکن است حمل یک دارو در ایران کاملا مجاز به شمار رود اما اگر این دارو را با خود به ترکیه یا کشور دیگری ببرید، به عنوان متخلف شناخته خواهید شد و اجازه ورود به شما نخواهد شد و یا حتی در موارد سنگین تر جزای نقدی و یا حبس نیز در انتظار شما خواهد بود. در ادامه فهرستی از داروهایی که حمل آن ها به ترکیه ممنوع است را برای شما آورده و توضیحاتی در رابطه با آن ها به شما ارائه خواهیم کرد.

داروهای ترک اعتیاد

اغلب داروهایی که جزء داروهای ترک اعتیاد به شمار می روند، در دسته داروهای آرام بخش قرار می گیرد. ورود داروهای آرام بخش به ترکیه ممنوع است. دارویی مانند متادون که در ترک اعتیاد مورد استفاده قرار می گیرد، از جمله این داروها است و اجازه ورود به ترکیه را ندارد.

 

 

همه چیز درباره ی ترکیه – در رابطه با کشور ترکیه بیشتر بدانید.

 

داروهای آرام بخش

یکی از داروهایی که ورود آن به ترکیه ممنوع است، داروهای آرام بخش است. داروهای آرام بخشی که به هر شکلی مانند قرص، شربت و آمپول در بازار موجود هستند، اجازه ورود به ترکیه به آن ها داده نخواهد شد. حساسیت به ورود این داروها آنقدر زیاد است که داروهایی مانند خانواده کدئین ها که آرام بخش های عمومی و ساده ای هستند نیز با محدودیت هایی همراه بوده و شما باید به این نکته توجه کافی داشته باشید. در یک جمله باید عنوان کرد که ورود هر نوع داروی آرام بخش از کدئین گرفته تا داروهای با اثرات قوی تر، منع ورود به ترکیه دارند.

به همراه بردن مقدار زیادی از دارو

برخی از کسانی که داروهای خاصی را مصرف می کنند، معمولا مقدار زیادی از داروهایشان را با خود به سفر می برند. این مورد در سفرهای داخلی شما را با مشکل خاصی مواجه نمی کند. اما چنانچه بخواهید به ترکیه سفر کنید، باید سعی کنید تنها به اندازه نیازی که دارید دارو را به همراه خود بردارید. به همراه داشتن مقدار زیادی از یک دارو، به منزله قاچاق دارو شناخته شده و مانع از ورود شما به این کشور خواهد شد. پس سعی کنید در سفر به این کشور این نکته بسیار مهم و اساسی را مورد توجه قرار دهید.

ویکس و سودافد

دو نمونه از داروهایی که به عنوان آرام بخش مورد استفاده قرار می گیرند ویکس و سودافد هستند. این دو، از جمله آرام بخش های ساده ای هستند که ممکن است برخی افراد در ایران این داروها را حتی بدون تجویز پزشک خریداری کرده و مصرف کنند اما دقت داشته باشید کشور ترکیه مانع ورود این دو دارو به وسیله مسافران خواهد شد.

 

 

ماری جوانا

ماری جوانا یک ماده روان گردان است. مصرف این ماده توسط کسانی که در این کشور زندگی می کنند مجاز نبوده و به همین دلیل مسافران نیز نمی توانند این ماده را با خود به کشور ترکیه وارد کنند.

ترامادول

ترامادول یکی دیگر از داروهای آرام بخش است و در تسکین دردهای ضعیف تا قوی مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجایی که ورود داروهای آرام بخش به ترکیه ممنوع است، پس این دارو نمی تواند توسط مسافرین به ترکیه وارد شود. جالب اینجا است که در لیست داروهای ممنوعه ای که در اختیار مسئولین فرودگاه های ترکیه قرار داده شده، نام این دارو به صورت جداگانه ذکر شده است.

بنادریل

بنادریل، دارویی است که برای از بین بردن آلرژی استفاده می شود و کسانی که به دلیل وجود این عارضه، آبریزش بینی، سوزش گلو و قرمزی چشم دارند، این دارو را مورد مصرف قرار می دهند. بنادریل، علائم ایجاد شده را کاهش می دهد. ممکن است در ظاهر این دارو هیچ مورد مشکوکی وجود نداشته باشد، اما در هر حال نباید این دارو را با خود به ترکیه ببرید.

آدرال و ریتالین

آدرال و لیتالین، از جمله داروهای اعصاب هستند و از آنجایی که در این داروها معمولا ترکیبات آرامش بخش دیده می شود، ورود آن ها به کشور ترکیه مجاز نیست و این احتمال وجود دارد که مانع از ورود شما به این کشور شوند. نکته ای که در مورد این داروها باید توجه کنید، آن است که سعی کنید اگر یکی از این داروها را برای درمان بیماری خود مصرف می کنید، برای آن جایگزینی پیدا کنید تا سلامتی شما با خطر مواجه نشود.

 

 

مدارک لازم برای سفر به ترکیه – برای سفر به ترکیه به مدارکی نیاز دارید که باید قبل از هر چیزی به فکر آماده کردن آن ها باشید

 

چگونه داروی ممنوعه را می توانیم از راه قانونی به ترکیه ببریم
برخی از داروهایی که به عنوان داروهای ممنوعه در ترکیه به شمار می روند، توسط افرادی که بیماری های مرتبط دارند، مورد مصرف قرار می گیرند. حال اگر شرایط و موقعیتی پیش آید که این فرد مجبور باشد به کشور ترکیه سفر کند، تکلیف چیست؟ آیا باید از رفتن به این سفر خودداری کند و یا راه حلی برای ورود این داروهای ممنوعه به ترکیه وجود دارد؟
جواب این سوال واضح و روشن است. اگر شما یکی از مواردی که در بالا به آن اشاره شد را استفاده می کنید، باید قبل از آنکه به ترکیه وارد شوید، اقداماتی را انجام داده تا بتوانید این داروها را به صورت کاملا قانونی و بدون هیچگونه دردسری به کشور ترکیه وارد کنید. قبل از آنکه هر گونه نگرانی به خود راه دهید، نزد پزشک خود رفته و از او بخواهید که در صورت امکان داروی شما را تغییر دهد و دارویی تجویز کند که گمرک ترکیه برای ورود آن منع خاصی قرار نداده باشد. در این صورت نیاز به انجام کار دیگری نیست و شما با خیال راحت می توانید برنامه سفر خود را چیده و کارهایتان را طبق روال انجام دهید.
ارائه مدرک برای ورود داروی ممنوعه
دقت داشته باشید که همیشه کار به همین راحتی پیش نخواهد رفت و ممکن است پزشک شما با تغییر دارو مخالف بوده و اجازه تغییر دارو را دهد. در این شرایط نیازی نیست خودتان را نگران کنید، زیرا راه دیگری وجود دارد که می تواند به شما کمک کند این داروها را به صورت قانونی به ترکیه ببرید. اگر به شرایط این چنینی دچار شدید، از پزشک خود بخواهید که نسخه ای برای شما بنویسد که در آن نام کامل شما، دوز و مقدار مصرف دارو، نام بیماری، روش مصرف دارو و نام علمی دارو را به دقت وارد کند.
بعد از آنکه این نسخه توسط پزشک شما که زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، تهیه و تایید شد، باید از این مدرک یک نسخه ترجمه شده به زبان ترکی تهیه کنید و آن را به سفارت ترکیه در ایران تحویل دهید تا توسط سفارت تایید شود. این مرحله ممکن است چند روزی طول بکشد. بعد از آنکه مجوز ورود دارو را دریافت کردید، با خیال راحت اقدامات بعدی سفرتان را برنامه ریزی کرده و به کشور ترکیه سفر کنید.

انتهای خبر/